• Anonym (Nyplussad)

BF September 2016

Hej!,

Startar en tråd för oss nyplussade som kommer ha BF i September 2016. Hoppas vi kan följas åt under denna omvälvande  och spännande tid.

Jag bor i Stockholm och plussade igår, och har enligt beräkningar BF 1 September.  
    Jag har en dotter på 1,5 år sedan tidigare.

Ser fram emot att lära känna flera härliga blivande septembermammor.

Trevlig Helg, och GRATTIS till Plus

Än så länge anonym, men presenterar mig bättre längre fram!!

• Svar på tråden BF September 2016
  • Moonlight83
    Anonym (Östergötland) skrev 2016-01-04 20:44:14 följande:

Är det fler än jag som sover galet dåligt om natten? Kunde inte tänka för fem öre på jobbet idag för att jag va så trött.

Jag har otroligt svårt att somna och svårt att somna om,om jag blir väckt.
  • Anonym (Anna)

Jag har lätt att somna då jag är så himlans trött men har väldigt svårt att somna om, om jag vaknar.eller blir väckt.

Jag kommer troligen att gå själv på vul.

• Nanniz123

Är det fler än jag som sover galet dåligt om natten? Kunde inte tänka för fem öre på jobbet idag för att jag va så trött.

Du är inte ensam! Sover super kasst och är också trött jämt :( hoppas det blir bättre sen :)
  • pannkakan87

Samma här! Kan inte somna om kvällarna. Har hört att det beror på hormonerna:/
  • pannkakan87
    Moonlight83 skrev 2016-01-04 21:00:00 följande:
    Min man följer alltid med efter att jag dumt nog gick på 1 själv där jag fick väldigt dåliga besked.Kunde knappt ta mig hem efteråt då jag bröt i hop.Så rekommenderar att man inte går ensam.
    Mm det är det jag är rädd för. Inte så kul att det är vaginalt bara..
  • Ejoma

jag sover jätte dåligt, först tar det fruktansvärt lång tid att somna. och när jag väl gjort det så vaknar jag om hundra gånger känns det som.
  • pannkakan87
    Anonym (Östergötland) skrev 2016-01-04 20:48:20 följande:
    Är det ert första barn? Om jag hade gjort vul så hade jag absolut bjudit med pappan. Barnmorskan kan nog skyla dig lite så du inte är så blottad :)
    Japp det är det. Han har varit med förr eftersom vi fick MA förra graviditeten och gjorde sammanlagt 4 vul och ett ul. Men då satt han liksom bakom skynket eftersom det inte var nåt att "se" så att säga. Känns bara lite konstigt stt han ska sitta med medan jag ligger i gynstolen, men det går nog bra. Är en manlig läkare också vilket blir ett första för mig med.. Men det är det ju värt om jag får se vårt lilla barn.
  • Interiorista

Pappan följer med, om han kan. Vi har aldrig brytt oss om att han inte behöver se när de gör vul. Vi tänker att vi ju ska ha barn tillsammans, och vid förlossningen får han se såå mycket mer ändå :)

• Sara8801

Jag bor också i Stockholm, det var nån som frågade förut.

Vi kan väl starta en hemlig Facebook grupp sen lite senare? Lättare o läsa och inte missa nåt där tycker jag.

Igår ringde jag o bokade UL, den 28/1 ska jag dit, mannen följer också med som alla andra gånger. Förmodligen kommer jag va i v. 9 då så man slipper vaginalt UL :)

• enlitenprick

Hej! Jag bor också i Stockholm :) Jag har startat en annan tråd här på Familjeliv för oss som bor i Sthlm. Jag tänkte att det kunde vara kul att hitta nya vänner i Sthlm som också ska få barn i september, för att få sällskap när man är mammaledig.

Svar på tråden BF September 2016