• Anonym (Nyplussad)

BF September 2016

Hej!,

Startar en tråd för oss nyplussade som kommer ha BF i September 2016. Hoppas vi kan följas åt under denna omvälvande  och spännande tid.

Jag bor i Stockholm och plussade igår, och har enligt beräkningar BF 1 September.  
    Jag har en dotter på 1,5 år sedan tidigare.

Ser fram emot att lära känna flera härliga blivande septembermammor.

Trevlig Helg, och GRATTIS till Plus

Än så länge anonym, men presenterar mig bättre längre fram!!

• Svar på tråden BF September 2016
  • Ejoma
    Itsmes skrev 2016-01-03 02:15:09 följande:

Vart är alla ifrån förresten? :)

västernorrland (:
  • Längtan efter nr 4
    Ejoma skrev 2016-01-02 23:54:19 följande:

Hur och när berättar ni för släkt och vänner? (:

Min pappa och bästa vän (& sambon såklart) vet än så länge, men dom vet allt om mig och skulle verkligen inte kunna va tyst om det till dom.

Min dotter fyller 6 den 23e mars och när hon var 2-3år så frågade om mig om ett syskon och jag sa att när hon fyller 6 så kommer hon nog få ett (helt ovetandes om att jag och nuvarande skulle bli tillsammans) så jag hoppas på att hinna göra ett ul och ge en tröja samt en bild till henne som present och på så sätt berätta för henne och resten av familjen.

Om hon inte hinner märka själv innan, hon ser allt hehe

Har berättat för min mamma o hennes man då vi va extremt glada denna gång. Plus att ja "svalnat" upp runt magen så de ser ut som ja är höggravid ut. Även några nära vänner har vi berättat för just för att ja svullnat o har extrema smärtor. Alla blev otroligt glada... :) vet inte om vi kommer berätta för resten utan bara låta de va.. De sprids ju son sagt till slut
  • Anonym (Norrbotten)

Vi har berättat för våra två barn (5 och 8 år). Det är ju fortfarande väldigt tidigt men vi ville att de skulle få veta först och skulle det nu ske något så känns det naturligt att de får "vara med" på det också.

Någon som bor nära Luleå här?

• Önskan94
    Itsmes skrev 2016-01-03 02:08:22 följande:

Sådär har jag också haft till och från, men det har lagt sig lite. Är nästan mer orolig för det. Även fast allt annat känns "som det ska"!

Ja denna eviga oron.. Jag blir orolig när det känns men sen när det inte känns så blir jag orolig för det.. Hoppas dessa veckor kommer att gå fort!
  • Potatis
    Anonym (Norrbotten) skrev 2016-01-03 07:37:41 följande:

Vi har berättat för våra två barn (5 och 8 år). Det är ju fortfarande väldigt tidigt men vi ville att de skulle få veta först och skulle det nu ske något så känns det naturligt att de får "vara med" på det också.

Någon som bor nära Luleå här?

Jag bor nära Luleå :)
  • elinme

Hej! Grattis till era plus! 
    Jag har bf med första barnet 26:e augusti (förlåt att jag smet in i tråden).

Jag är också lite orolig för jag känner ingenting! Brösten har blivit större, det är typ det enda... Men antar att det kommer. Är i v 7(6+3). 

Så det är nog olika från grav till grav. :)

• elinme

Just det! två frågor till...
    NÄR berättar ni för er släkt och vänner? Och när skriver ni in er hos barnmorskan? 

Ha det bäst!

• Önskan94
    elinme skrev 2016-01-03 09:46:23 följande:

Just det! två frågor till...

NÄR berättar ni för er släkt och vänner? Och när skriver ni in er hos barnmorskan? 

Ha det bäst!

Vi berättade för våra föräldrar och syskon samma dag som vi fick plus :) En av mina vänner fick veta i samma veva då hon visste att vi försökte och undrade hur det gick :) släkten tänkte vi vänta med tills v 12. Jag går in i V 6 imorgon och tänkte ringa Mvc på tisdag när de har telefontid :)
  • holydiver

Hej! Jag plussade på julafton och ska enligt förra mensen ha BF 29 aug men utifrån när jag hade ägglossning så är det BF 5 sep.

Jag har en som på 3,5 år, fick ett missfall i v6 i dec 2014 och har inte lyckats bli gravid förrän nu.

Jag har efter 4 mån väntetid fått en tid nu på tisdag (på min födelsedag av alla dagar ) till gynekolog för att kolla varför jag inte har lyckats bli gravid på ett år. Jag hoppas att jag istället nu kan använda tiden till ett "kolla så att allt ser bra ut"-besök.

Har än så länge inga jättetydliga symptom. Magen är svullen, jag tycker att jag kissar lite oftare och jag har lite lätt molvärk i "gravidmagen" till och från.

Svar på tråden BF September 2016