• Anonym (Nyplussad)

BF September 2016

Hej!,

Startar en tråd för oss nyplussade som kommer ha BF i September 2016. Hoppas vi kan följas åt under denna omvälvande  och spännande tid.

Jag bor i Stockholm och plussade igår, och har enligt beräkningar BF 1 September.  
    Jag har en dotter på 1,5 år sedan tidigare.

Ser fram emot att lära känna flera härliga blivande septembermammor.

Trevlig Helg, och GRATTIS till Plus

Än så länge anonym, men presenterar mig bättre längre fram!!

• Svar på tråden BF September 2016
  • Potatis

Hur är era symtom?

Jag trodde att det skulle vara mer likt förra graviditeten, men inte det.
    Det jag känner av än så långe är molvärk (sedan äl) samt illamående (främst på morgonen/fm). Brösten ömmar vääääldigt lite och inte hela tiden. Med sonen var det tvärtom. Hade grymt ont i brösten och ett illamående från h-vetet...(kom visserligen senare).

Jag är så himla orolig att få MF... Hade glömt bort hur det var att ha denna oro. Kan ha något med brösten att göra.. Tycker att dom borde ömma mer, men det är väl olika från gång till gång antar jag.. Nåja, bara att hålla tummarna och hoppas att allt går bra :)

• Anonym (Lillafyran)
    Potatis skrev 2016-01-02 19:40:58 följande:

Hur är era symtom?

Det jag känner av än så långe är molvärk (sedan äl) samt illamående (främst på morgonen/fm). Brösten ömmar vääääldigt lite och inte hela tiden. Med sonen var det tvärtom. Hade grymt ont i brösten och ett illamående från h-vetet...(kom visserligen senare).

Jag är så himla orolig att få MF... Hade glömt bort hur det var att ha denna oro. Kan ha något med brösten att göra.. Tycker att dom borde ömma mer, men det är väl olika från gång till gång antar jag.. Nåja, bara att hålla tummarna och hoppas att allt går bra :)

Har varit väldigt trött senaste veckan + lite halsbränna (oklart om det beror på jul/nyårsmaten eller graviditeten hehe) och molvärk. Men i övrigt känner jag mig inte speciellt gravid, vilket faktiskt förvånar mig för tidigare graviditeter har jag kännt massor.
  • Potatis
    Anonym (Lillafyran) skrev 2016-01-02 19:51:12 följande:
    Har varit väldigt trött senaste veckan + lite halsbränna (oklart om det beror på jul/nyårsmaten eller graviditeten hehe) och molvärk. Men i övrigt känner jag mig inte speciellt gravid, vilket faktiskt förvånar mig för tidigare graviditeter har jag kännt massor.
    Jag var varit väldigt frusen, inte alla tänkt tanken att det kunde bero på detta men antagligen är det pga det :)

Jag kan inte låta bli att noja över mitt test, tycker det är så svagt. Men digitalt visar ju plus... Haha oj så knäpp man blir :)
  • Interiorista

Jag har börjat få lite symtom nu. Jag är riktigt frusen av mig, har tempstegring och är tröttare än vanligt. Och nytt för denna gång är att jag har ont i bröstvårtorna. Syns det något på er ännu? Jag tycker min mage har börjat svälla pyttelite.

Detta är tredje graviditeten för mig. Är 24 år.

• pannkakan87
    Interiorista skrev 2016-01-02 21:22:32 följande:

Jag har börjat få lite symtom nu. Jag är riktigt frusen av mig, har tempstegring och är tröttare än vanligt. Och nytt för denna gång är att jag har ont i bröstvårtorna. Syns det något på er ännu? Jag tycker min mage har börjat svälla pyttelite.

Jag har samma symptom som dej och växtvärk från och till. Brösten och magen har svällt. Det är andra graviditeten för mig men första slutade i ma i v13 tidigare i höst.
  • Ejoma
    Interiorista skrev 2016-01-02 21:22:32 följande:

Tror min bara är "december" svälld, plus att jag som normalt tränar 6 dagar i veckan men inte hunnit nå nu under december så har huden släppt lite hehe, men blir ju andra barnet och dom säger att det brukar synas tidigare då.

Enda Symptomen jag har är växtvärk till och från, samma sak med brösten :)
  • Ejoma

Hur och när berättar ni för släkt och vänner? (:

Min pappa och bästa vän (& sambon såklart) vet än så länge, men dom vet allt om mig och skulle verkligen inte kunna va tyst om det till dom.

Min dotter fyller 6 den 23e mars och när hon var 2-3år så frågade om mig om ett syskon och jag sa att när hon fyller 6 så kommer hon nog få ett (helt ovetandes om att jag och nuvarande skulle bli tillsammans) så jag hoppas på att hinna göra ett ul och ge en tröja samt en bild till henne som present och på så sätt berätta för henne och resten av familjen.

Om hon inte hinner märka själv innan, hon ser allt hehe

• Itsmes
    Önskan94 skrev 2016-01-01 21:59:56 följande:

Någon annan som har känningar i livmodern? Det har stuckit till under dagen idag och är så rädd för missfall.. Känns som en lättare mensvärk men värre än de tidigare dagarna.. Någon som känner igen det?:(

Sådär har jag också haft till och från, men det har lagt sig lite. Är nästan mer orolig för det. Även fast allt annat känns "som det ska"!
  • Itsmes
    Potatis skrev 2016-01-02 19:40:58 följande:

Hur är era symtom?

Jag vet knappt vilka symptom man ska ha såhär tidigt! Men har varit lite illamående, haft växtvärk, varit tröttare och frusnare än vanligt och varit yr. Och brösten har vuxit något enormt.
    Och blivit extremt känslig mot lukter så som cigaretter.

Men det känns lite overkligt att allt ska komma så tidigt!
Svar på tråden BF September 2016