• Anonym (Nyplussad)

BF September 2016

Hej!,

Startar en tråd för oss nyplussade som kommer ha BF i September 2016. Hoppas vi kan följas åt under denna omvälvande  och spännande tid.

Jag bor i Stockholm och plussade igår, och har enligt beräkningar BF 1 September.  
    Jag har en dotter på 1,5 år sedan tidigare.

Ser fram emot att lära känna flera härliga blivande septembermammor.

Trevlig Helg, och GRATTIS till Plus

Än så länge anonym, men presenterar mig bättre längre fram!!

• Svar på tråden BF September 2016
  • Lokapäron

Hej! Jag ansluter mig också till denna tråd. Plussade på annandagen på femte försöket. Inte mycket egentligen, men med mitt första barn lyckades vi på första försöket så jag var liksom inställd på det denna gång. Hur som helst, nu har jag äntligen fått ett plus och bf är 3/9.

Grattis till alla ni andra.

• pannkakan87
    Ejoma skrev 2015-12-30 23:01:48 följande:

hej, hoppar in är, plussade idag. har inte ringt mvc än då jag tog testet ganska sent så får ringa efter helgen :)

Sådärja :) Rätt tråd.
    Jag ringde i måndags redan och inbokat tidigt vul, inskrivning och kub i februari. :) Hoppas att det blir en riktigt bra månad. Tidigt vul blir 2 februari i vecka 8+6 eftersom jag fick ett MA i vecka 13 i september. Håller tummarna för att det finns en liten med pickande hjärta då. :) Bara en månad kvar nästan!

Annars så har jag förresten liknande symptom som dig.. Växtvärk, andfådd och värmevallningar. Har inte ont i brösten men de har blivit lite större redan! :P Har också metallsmak i munnen till och från. 
  • Ejoma
    pannkakan87 skrev 2015-12-31 09:54:04 följande:

Sådärja :) Rätt tråd.

Jag ringde i måndags redan och inbokat tidigt vul, inskrivning och kub i februari. :) Hoppas att det blir en riktigt bra månad. Tidigt vul blir 2 februari i vecka 8+6 eftersom jag fick ett MA i vecka 13 i september. Håller tummarna för att det finns en liten med pickande hjärta då. :) Bara en månad kvar nästan!

Annars så har jag förresten liknande symptom som dig.. Växtvärk, andfådd och värmevallningar. Har inte ont i brösten men de har blivit lite större redan! :P Har också metallsmak i munnen till och från. 

Ja blir ju svårt just nu o ringa mvc tidigare än måndag heheh. Jag tror inte jag kommer få göra nå vul lr liknande då jah ej haft missfall lr liknande. Kanske mer kontroller efter första ul då jag hade lite foatervatten som märktes sista kontrollen
  • Interiorista

Hej. Jag plussade idag. Helt ofattbart! Jag har inte riktigt fattat det ännu, det kommer nog att dröja ett tag innan jag gör det. Det blir tredje barnet för oss, och bf är 12 september :)

• ausaaf

Hej :)
    Plussat idag Skrattande BF 7 september. Sitter otåligt och väntar på att min sambo ska komma hem från jobbet så jag kan berätta.

• pannkakan87

Grattis alla nya!! Solig Jag tänkte att jag göra en bf-lista som ni kan fylla på om ni vill!

BF-LISTABaby

31/8-2016
    enlitenprick

1/9-2016
    Anonym (Östergötland)
    Jennska
    Anonym (anonym tillsvidare)
    Cressida, andra barnet

3/9-2016
    Lokapäron
    Moonlight93

5/9-2016
    Pannkakan87, första barnet efter MA 
    Ejoma
    Itsmes, första barnet
    Vintern2015

6/9-2016
    Önskan94

7/9-2016
    ausaaf

12/9-2016
    Interiorista

När har ni bf mlila och 059?

• pannkakan87
    Moonlight83 skrev 2015-12-29 00:41:23 följande:

Hoppar gärna in här.Plussade på julafton och har bf 3/9.

Har en dotter sen tidigare som fyller 6år nästa månad.Detta är min 5:e graviditet sedan vi började försöka för 3,5år sedan.Har haft 2 ma och 2 mf i vecka 6,7,10,18.

Kommer se till att få ett tidigt vul pga allt som varit.Har inte varit några problem att få pga det man varit med om.

Jag har ett ma bakom mig också. Blev gravid nu på fjärde försöket så har haft tre mens emellan ma och nya graviditeten. Håller tummarna för oss båda. Jag har ett vul inbokat och kommer att vara i v8+6. Äter även albyl minor mot blodproppar denna gång.
  • Anonym (Östergötland)

Det enda som jag märker av graviditeten är att brösten är lite ömma. Men illamåendet kanske kommer lite senare. Mår ni andra som vanligt? 

• pannkakan87
    Anonym (Östergötland) skrev 2016-01-01 20:12:57 följande:

Det enda som jag märker av graviditeten är att brösten är lite ömma. Men illamåendet kanske kommer lite senare. Mår ni andra som vanligt? 

Har växtvärk i livmodern som kommer och går men inget illamående. Sist kom det inte förrän i slutet av v7. :)
Svar på tråden BF September 2016