• Anonym (Nyplussad)

BF September 2016

Hej!,

Startar en tråd för oss nyplussade som kommer ha BF i September 2016. Hoppas vi kan följas åt under denna omvälvande  och spännande tid.

Jag bor i Stockholm och plussade igår, och har enligt beräkningar BF 1 September.  
    Jag har en dotter på 1,5 år sedan tidigare.

Ser fram emot att lära känna flera härliga blivande septembermammor.

Trevlig Helg, och GRATTIS till Plus

Än så länge anonym, men presenterar mig bättre längre fram!!

• Svar på tråden BF September 2016
  • pannkakan87

Hej!! Hoppar in här! Plussade imorse! :D

Fjärde försöket efter MA i vecka 13. Har vd 5 september! :)

Tänkte ringa barnmorskan i morgon. Kommer att försöka ordna ett tidigt ultraljud denna gång. Har ni ringt än? :) eller det har ju varit jul förstås hehe. Fler som ska ringa imorrn?:)

• pannkakan87
    pannkakan87 skrev 2015-12-27 18:52:40 följande:

Tänkte ringa barnmorskan i morgon. Kommer att försöka ordna ett tidigt ultraljud denna gång. Har ni ringt än? :) eller det har ju varit jul förstås hehe. Fler som ska ringa imorrn?:)

Bf inte vd... :P
  • mlila

Grattis till plusset :D Jag ska också ringa imorgon. Ska sikta på ett första besök i v6-7 och ett tidigt ultraljud i v10. Försöker att bara ta det chill men svårt :P
  • Önskan94

Grattis!!:D Hoppas det går hela vägen denna gången! Kan man få tidigt ultraljud? Jag är på semester så jag tänkte ringa Mvc nästa måndag :)
  • pannkakan87
    Önskan94 skrev 2015-12-27 19:08:09 följande:
    Grattis!!:D Hoppas det går hela vägen denna gången! Kan man få tidigt ultraljud? Jag är på semester så jag tänkte ringa Mvc nästa måndag :)
    Jag tänker ordna med det, går till privat bm så vi får se vad de säger, annars ringer jag sjukhuset :) Tror det ska gå bra pga mitt ma. Gick ju med ett dött foster i magen 1,5 månad nästan :(
  • pannkakan87
    mlila skrev 2015-12-27 19:04:55 följande:
    Grattis till plusset :D Jag ska också ringa imorgon. Ska sikta på ett första besök i v6-7 och ett tidigt ultraljud i v10. Försöker att bara ta det chill men svårt :P
    Jag skulle helst vilja ha ul ännu tidigare i typ v9. Men tar vad jag får :P Hoppas att vi får bra tider bägge två! :)
  • Önskan94
    pannkakan87 skrev 2015-12-27 19:56:31 följande:

Jag tänker ordna med det, går till privat bm så vi får se vad de säger, annars ringer jag sjukhuset :) Tror det ska gå bra pga mitt ma. Gick ju med ett dött foster i magen 1,5 månad nästan :(

Usch va tråkigt.. Men det förstår jag! Hoppas ni får det utan några besvär..:)
  • mlila
    pannkakan87 skrev 2015-12-27 19:57:23 följande:

Jag skulle helst vilja ha ul ännu tidigare i typ v9. Men tar vad jag får :P Hoppas att vi får bra tider bägge två! :)

Godmorgon! Har du ringt än? :) jag fick tid för inskrivning 18/1. Jag är då i v8 (7+3). Verkade vara rätt tight med tid så får se när jag får göra tidigt ul.
  • pannkakan87
    mlila skrev 2015-12-28 09:06:43 följande:
    Godmorgon! Har du ringt än? :) jag fick tid för inskrivning 18/1. Jag är då i v8 (7+3). Verkade vara rätt tight med tid så får se när jag får göra tidigt ul.
    Alltså jag har försökt att ringa sen klockan åtta imorse!! Det tutar antingen upptaget eller så är det ingen som svarar. Så himla irriterande! Men jag tror att jag lyckades lämna ett meddelande. Det kom ett pip och så talade jag in ett meddelande så jag hoppas att de ringer upp mig. :P Kan ju inte sitta vid telefonen hela dagen!
    Antagligen många som ringer nu efter jul. :)
    Skönt att du fick en rätt tidig inskrivning!Solig

Sist hade jag inte förrän i vecka 12. Vi får se vad jag får denna gång. Men jag vill helst göra vul innan inskrivningen.. Vill inte sitta där och prata en massa och inte ens veta om bebisen lever eller inte. :/ Been there done that. :(
  • Anonym (anonym tillsvidare)

Hejsan!

Plussade i fredags =D BF (enligt mina beräkningar) 1 september. 
    SÅ det är jätte tidigt ännu och jag hoppas att det går vägen :D

Svar på tråden BF September 2016