• Anonym (Nyplussad)

BF September 2016

Hej!,

Startar en tråd för oss nyplussade som kommer ha BF i September 2016. Hoppas vi kan följas åt under denna omvälvande  och spännande tid.

Jag bor i Stockholm och plussade igår, och har enligt beräkningar BF 1 September.  
    Jag har en dotter på 1,5 år sedan tidigare.

Ser fram emot att lära känna flera härliga blivande septembermammor.

Trevlig Helg, och GRATTIS till Plus

Än så länge anonym, men presenterar mig bättre längre fram!!

• Svar på tråden BF September 2016
  • Linnet90

Hej! Jag hänger på här också. Har plussat idag, har knappt fattat det än tror jag! första barnet och första gången jag hänger här på FL :) grattis till er alla, detta ska bli spännande,

• pannkakan87
    Anonym (Skåningen) skrev 2016-01-03 19:05:04 följande:
    Spännande att se om vi säger likadant om ett par veckor :P
    Haha eller hur! Ska ändå bli lite spännande hur det hela utvecklar sig. :P Hoppas bara att det kommer att gå att jobba och sånt. Börjar nytt jobb på torsdag!Tyst
  • Anonym (Skåningen)
    pannkakan87 skrev 2016-01-03 19:54:27 följande:
    Haha eller hur! Ska ändå bli lite spännande hur det hela utvecklar sig. :P Hoppas bara att det kommer att gå att jobba och sånt. Börjar nytt jobb på torsdag!Tyst
    Verkligen Åh, va spännande! Håller tummarna för dig! Känns det bra med det nya jobbet?
  • Ejoma
    Anonym (Skåningen) skrev 2016-01-03 19:05:04 följande:
    Spännande att se om vi säger likadant om ett par veckor :P
    haha ja, får hoppas jag slipper det denna gång också. under graviditeten med min dotter var jag inte illamående nånting. hade lite lätt att få svindel om jag reste mig för snabbt dock.
  • Ejoma
    pannkakan87 skrev 2016-01-03 19:54:27 följande:
    vad jobbar du med ? :)
  • ausaaf

Någon mer än jag och TS som är från Stockholm?

Ska ringa mvc imorgon och boka tid för inskrivning. Lika bra att få det gjort tänker jag.

Fortfarande inga symptom bortsett från ömma bröst och förhöjd temperatur. Kanske lite påverkad i humöret men det beror snarare på att jag gladeligen fick sluta röka i fredags. Hoppas ju på att illamåendet uteblir men det är nog att hoppas på för mycket.

• pannkakan87
    Anonym (Skåningen) skrev 2016-01-03 19:58:19 följande:
    Verkligen Åh, va spännande! Håller tummarna för dig! Känns det bra med det nya jobbet?
    Tack!! Solig Jag hoppas det. :) Vi får se.. Kommer bara va så jädra trött att jag gruvar mig lite. :P
    Ejoma skrev 2016-01-03 19:59:47 följande:
    vad jobbar du med ? :)
    Jag är förskollärareSkrattande
  • Ejoma
    pannkakan87 skrev 2016-01-03 20:52:29 följande:

Tack!!  Jag hoppas det. :) Vi får se.. Kommer bara va så jädra trött att jag gruvar mig lite. :PJag är förskollärare

Åh kul, kan ju bli tungt senare i graviditeten. Själv jobbar jag i restaurang och får se hur länge jag kommer orka. Är ju mycket tunga lyft, jobbiga arbetstider och mycket stress, men älskar det :D
  • pannkakan87
    Ejoma skrev 2016-01-03 21:32:55 följande:
    Åh kul, kan ju bli tungt senare i graviditeten. Själv jobbar jag i restaurang och får se hur länge jag kommer orka. Är ju mycket tunga lyft, jobbiga arbetstider och mycket stress, men älskar det :D
    Både som servitris och förskollärare brukar man få gå på gravpenning 2mån innan bf. :) kommer nog ta ut semester innan med. Blir en lång härlig sommar:P höggravid haha
  • Ejoma
    pannkakan87 skrev 2016-01-03 21:47:22 följande:

Både som servitris och förskollärare brukar man få gå på gravpenning 2mån innan bf. :) kommer nog ta ut semester innan med. Blir en lång härlig sommar:P höggravid haha

Åh ja men visst, känns som att man verkligen kommer njuta av denna sommar till max. När jah var gravid med dottern så var det från augusti till mars, det var riktigt skönt med en "vinter graviditet". Är ju högsäsong i restaurang under sommaren aå kommer nog iaf försöka jobba sp mycket som möjligt fram till mitten på juli åtminstone. Helst längre om jag kan då jag blir fruktansvärt rastlös. Men beror på hur mycket jag orkar för om mina kollegor ska behöva bära alla brickor och tallrikar blir jag bara en belastning för dom andra.
Svar på tråden BF September 2016