BF September 2016
hej, hoppar in är, plussade idag. har inte ringt mvc än då jag tog testet ganska sent så får ringa efter helgen :)
hej, hoppar in är, plussade idag. har inte ringt mvc än då jag tog testet ganska sent så får ringa efter helgen :)
Sådärja :) Rätt tråd.
Jag ringde i måndags redan och inbokat tidigt vul, inskrivning och kub i februari. :) Hoppas att det blir en riktigt bra månad. Tidigt vul blir 2 februari i vecka 8+6 eftersom jag fick ett MA i vecka 13 i september. Håller tummarna för att det finns en liten med pickande hjärta då. :) Bara en månad kvar nästan!
Annars så har jag förresten liknande symptom som dig.. Växtvärk, andfådd och värmevallningar. Har inte ont i brösten men de har blivit lite större redan! :P Har också metallsmak i munnen till och från.
Haft känningar i livmodern hela dagen idag, växtvärk antar jag. Känns härligt på ett sätt för man "känner" av att det är något där inne. Men samtidigt läskigt för man är ju så orolig för att nått ska gå fel
Jag har börjat få lite symtom nu. Jag är riktigt frusen av mig, har tempstegring och är tröttare än vanligt. Och nytt för denna gång är att jag har ont i bröstvårtorna. Syns det något på er ännu? Jag tycker min mage har börjat svälla pyttelite.
Detta är tredje graviditeten för mig. Är 24 år.
Hur och när berättar ni för släkt och vänner? (:
Min pappa och bästa vän (& sambon såklart) vet än så länge, men dom vet allt om mig och skulle verkligen inte kunna va tyst om det till dom.
Min dotter fyller 6 den 23e mars och när hon var 2-3år så frågade om mig om ett syskon och jag sa att när hon fyller 6 så kommer hon nog få ett (helt ovetandes om att jag och nuvarande skulle bli tillsammans) så jag hoppas på att hinna göra ett ul och ge en tröja samt en bild till henne som present och på så sätt berätta för henne och resten av familjen.
Om hon inte hinner märka själv innan, hon ser allt hehe
Vart är alla ifrån förresten? :)
Tack!! Jag hoppas det. :) Vi får se.. Kommer bara va så jädra trött att jag gruvar mig lite. :PJag är förskollärare
Både som servitris och förskollärare brukar man få gå på gravpenning 2mån innan bf. :) kommer nog ta ut semester innan med. Blir en lång härlig sommar:P höggravid haha
Å ja men då får du hitta på en massa saker! Åka och bada, läsa böcker och mysa ^^ Jag kommer att ha vänner som är föräldralediga så har någon att hänga med vilket känns mysigt. Hoppas bara lille fröt stannar kvar denna gång! :)
Pratade med mvc idag och har första mötet den 13/1 (:
Haha jag känner igen mig då jag själv fyller 22 år nu i januari och inte heller har vänner som befinner sig på samma stadie i livet. Kommer också få roa mig själv då jag förmodligen kommer gå hemma från juni när jag tar examen för det är ingen mening att börja jobba för min del då jag läser till sjuksköterska och inte kommer kunna jobba mycket längre ändå :(
Är det fler än jag som sover galet dåligt om natten? Kunde inte tänka för fem öre på jobbet idag för att jag va så trött.
Någon annan som har dålig mage? Blir dålig av vad som jag än äter och dricker känns de som :(
Dethär med gravid och kött, är de ok att äta medium lr medium well nångång ibland eller måste se va ä välstekt jämt?
Det ska vara genomstekt har jag hört.. Tråkigt men jag kör på det iaf, det är någon typ av bakterie man ska akta sig för i rått kött.
Jag undrar om det är någon som upplever att magen har blivit större redan? Jag är bara i vecka 6 nu på torsdag med andra barnet och det känns som den svällt upp den senaste veckan, speciellt efter jag ätit mat:)