• Anonym (Nyplussad)

BF September 2016

Hej!,

Startar en tråd för oss nyplussade som kommer ha BF i September 2016. Hoppas vi kan följas åt under denna omvälvande  och spännande tid.

Jag bor i Stockholm och plussade igår, och har enligt beräkningar BF 1 September.  
    Jag har en dotter på 1,5 år sedan tidigare.

Ser fram emot att lära känna flera härliga blivande septembermammor.

Trevlig Helg, och GRATTIS till Plus

Än så länge anonym, men presenterar mig bättre längre fram!!

• Svar på tråden BF September 2016
  • Anonym (Skåningen)

Ikväll går jag och lägger mig med stor oro. Brösten gör inte alls ont längre och jag har haft molande värk i svanken hela kvällen. Känns inte alls bra

• pannkakan87
    Ejoma skrev 2016-01-03 22:00:33 följande:
    Åh ja men visst, känns som att man verkligen kommer njuta av denna sommar till max. När jah var gravid med dottern så var det från augusti till mars, det var riktigt skönt med en "vinter graviditet". Är ju högsäsong i restaurang under sommaren aå kommer nog iaf försöka jobba sp mycket som möjligt fram till mitten på juli åtminstone. Helst längre om jag kan då jag blir fruktansvärt rastlös. Men beror på hur mycket jag orkar för om mina kollegor ska behöva bära alla brickor och tallrikar blir jag bara en belastning för dom andra.
    Å ja men då får du hitta på en massa saker! Åka och bada, läsa böcker och mysa ^^ Jag kommer att ha vänner som är föräldralediga så har någon att hänga med vilket känns mysigt. Hoppas bara lille fröt stannar kvar denna gång! :)
  • elinme
    Anonym (Skåningen) skrev 2016-01-04 00:23:27 följande:

Ikväll går jag och lägger mig med stor oro. Brösten gör inte alls ont längre och jag har haft molande värk i svanken hela kvällen. Känns inte alls bra

Jag hade precis samma känsla igår! Ont i ryggen och en känsla av obehag! Men det är ju också symptom på gravitidet! Så det är säkert ingen fara! All smärta och liknande kommer och går nu hela tiden och man känner ju sig allmänt lite orolig. Men allt är säkert bra:)
  • Anonym (Skåningen)
    elinme skrev 2016-01-04 10:10:38 följande:

Jag hade precis samma känsla igår! Ont i ryggen och en känsla av obehag! Men det är ju också symptom på gravitidet! Så det är säkert ingen fara! All smärta och liknande kommer och går nu hela tiden och man känner ju sig allmänt lite orolig. Men allt är säkert bra:)

Jag hoppas du har rätt. Vill inte gå igenom fler missfall och är så himla rädd brukar ju inte vara ett bra tecken när symtomen avtar
  • Ejoma
    pannkakan87 skrev 2016-01-04 10:10:06 följande:

Å ja men då får du hitta på en massa saker! Åka och bada, läsa böcker och mysa ^^ Jag kommer att ha vänner som är föräldralediga så har någon att hänga med vilket känns mysigt. Hoppas bara lille fröt stannar kvar denna gång! :)

Ja jag är nyss fyllda 23 och inte många av mina vänner som är i samma stadie i sitt liv som jag. Dom flesta jobbar och festar så får nog underhålla mig själv eller skaffa fler vänner hehe.

Ja jag håller tummarna för mig, dig och alla andra i gruppen att vår fröer stannar och gror där inne :D
  • ettena23

Hej!

Jag går gärna med i denna grupp. Jag plussade den 2 januari och har BF 9 september om jag inte minns fel. Det är mitt andra barn. Jag är 33 år och min man 36 år.

• Önskan94
    Ejoma skrev 2016-01-04 11:58:38 följande:

Ja jag är nyss fyllda 23 och inte många av mina vänner som är i samma stadie i sitt liv som jag. Dom flesta jobbar och festar så får nog underhålla mig själv eller skaffa fler vänner hehe.

Ja jag håller tummarna för mig, dig och alla andra i gruppen att vår fröer stannar och gror där inne :D

Haha jag känner igen mig då jag själv fyller 22 år nu i januari och inte heller har vänner som befinner sig på samma stadie i livet. Kommer också få roa mig själv då jag förmodligen kommer gå hemma från juni när jag tar examen för det är ingen mening att börja jobba för min del då jag läser till sjuksköterska och inte kommer kunna jobba mycket längre ändå :(
  • Ejoma
    Önskan94 skrev 2016-01-04 12:58:41 följande:

Haha jag känner igen mig då jag själv fyller 22 år nu i januari och inte heller har vänner som befinner sig på samma stadie i livet. Kommer också få roa mig själv då jag förmodligen kommer gå hemma från juni när jag tar examen för det är ingen mening att börja jobba för min del då jag läser till sjuksköterska och inte kommer kunna jobba mycket längre ändå :(

Ja, att vi ska va så snabb med livet hehe. Lite tråkigt är de ju då man gärna hade velat umgås med kompisarna och att dom skulle få barn ungefär samtidigt.

Jag har en kompis som är gravid i 4-5e månaden nu, men hon bor såklart långt ner i Göteborg :/
  • Interiorista

Nu har jag fått tid för vul den 14.1 för att kolla hur långt gången jag är. Har inte haft mens på länge, så jag är inte så säker på att det är vecka 5 för mig nu. Och så tid för inskrivning 19.2. Barnmorskan lovade att lyssna efter hjärtljuden då också :)

Svar på tråden BF September 2016