• Anonym (Nyplussad)

BF September 2016

Hej!,

Startar en tråd för oss nyplussade som kommer ha BF i September 2016. Hoppas vi kan följas åt under denna omvälvande  och spännande tid.

Jag bor i Stockholm och plussade igår, och har enligt beräkningar BF 1 September.  
    Jag har en dotter på 1,5 år sedan tidigare.

Ser fram emot att lära känna flera härliga blivande septembermammor.

Trevlig Helg, och GRATTIS till Plus

Än så länge anonym, men presenterar mig bättre längre fram!!

• Svar på tråden BF September 2016
  • Anonym (Anna)
    Glöd100 skrev 2016-01-05 20:25:16 följande:

Hej! Jag vill vara med!

26 år från örebro med första barnet efter 6 försök! Om jag har räknat rätt så har jag BF 8/9 :)

Höll på att kräkas på H&M idag när en tant hade hällt en hel parfymflaska över sig innan hon åkte till gallerian :) hahah!

Hej och välkommen

Jag bor här i Örebro oxå. Jag är 34 och väntar nr 3. Jag kommer ta bort anonymiteten senare när alla vet här hemma.
  • blomman9

Jag undrar om det är någon som upplever att magen har blivit större redan? Jag är bara i vecka 6 nu på torsdag med andra barnet och det känns som den svällt upp den senaste veckan, speciellt efter jag ätit mat:)

• pannkakan87
    Ejoma skrev 2016-01-05 20:26:23 följande:
    Åh, är ju som att misshandla köttet. Med dottern var jag så ung så var aldrig ut och åt och vi körde inte olika stekgrader hemma. Men nu några år senare så älskar jag ju medium stekt kött :(
    Mm jag vet!! Håller med :(
  • pannkakan87
    blomman9 skrev 2016-01-05 20:59:03 följande:

Jag undrar om det är någon som upplever att magen har blivit större redan? Jag är bara i vecka 6 nu på torsdag med andra barnet och det känns som den svällt upp den senaste veckan, speciellt efter jag ätit mat:)

I vecka 6 idag och min mage är jättesvullen. tycker det är jobbigt
  • blomman9

Det tycker jag med, det känns fel att man har mage såhär tidigt för man vet ju att de är inte själva bebismagen.

• Ejoma

Min är också jättesvullen, så sjukt jobbigt då vi har tighta tröjor på jobbet :/
  • PellNiss

Hej. Jag hoppar också in här. Plussade i söndags med mitt och sambons första barn. Vi har försökt i två år men de två senaste månaderna har jag gått på pergotime och det funkade tydligen bra för mig :) är i vecka 5 nu (4+2) så efter mina egna uträkningar väntar vi bf runt 10e september. Har fått ett tidigt VUL den 21e januari pga hormonbehandling. Och det är jag väldigt lycklig över. Vågar ju knappt fisa utan att jag är rädd för att det ska hända något med "odjuret" som vi nu kallar fostret.

• Anonym (Skåningen)
    PellNiss skrev 2016-01-05 22:23:43 följande:

Hej. Jag hoppar också in här. Plussade i söndags med mitt och sambons första barn. Vi har försökt i två år men de två senaste månaderna har jag gått på pergotime och det funkade tydligen bra för mig :) är i vecka 5 nu (4+2) så efter mina egna uträkningar väntar vi bf runt 10e september. Har fått ett tidigt VUL den 21e januari pga hormonbehandling. Och det är jag väldigt lycklig över. Vågar ju knappt fisa utan att jag är rädd för att det ska hända något med "odjuret" som vi nu kallar fostret.

Haha åh va jag känner igen mig! Sa till barnmorskan att jag knappt vågar nysa för att jag är så rädd för att den ska åka ut då, hon skrattade lite och sa att det såklart inte fungerar så

Har tid för vul samma dag som dig! Grattis till pluset
  • Lillafamiljen78

Hej, jag har oxå precis plussat bf 4/9. Blir vårat 3:e om allt går vägen???? är 37 år o har två barn på 8 o 6 år.

• Anonym (Östergötland)

Men tack! Trodde jag inbillade mig. Min mage känns väldigt hård också, nästan som om jag har sammandragningar :p
Svar på tråden BF September 2016