BF September 2016
Hoppar gärna också in hos er. Tredje graviditeten i rad men de två innan slutade i missfall. Nervöst och oroligt men försöker hålla mig positiv.
BF 4/9 och ska på vul och inskrivning den 21/1
Hoppar gärna också in hos er. Tredje graviditeten i rad men de två innan slutade i missfall. Nervöst och oroligt men försöker hålla mig positiv.
BF 4/9 och ska på vul och inskrivning den 21/1
Vad jag förstått så vill de att man hör av sig tidigt så de kan ge en information om kost osv så fort som möjligt
Jag får tidigt vul pga mina tidigare missfall, vilket känns jättebra.
Vi kommer vänta med att berätta. Sist berättade vi för närmsta familjerna direkt men det var så jobbigt att behöva höra av sig till alla och berätta om missfallet så vi känner att vi vill avvakta tills vi känner oss mer "säkra" på att det blir av denna gång.
Jag har en del symtom, trött, sover dåligt om nätterna, illamående som kommer och går, humörsvängningar, molvärk som kommer och går, och så har brösten växt och ömmar till och från. Så himla märkligt bara att jag har superont i brösten på kvällarna när jag ska sova, men när jag vaknar på morgonen är det inte så farligt - knappt märkbart. Är det vanligt att det kommer och går sådär?
Håller med! Inte alls många som är illamående än vilket är skönt eftersom jag inte börjat känna av nåt sånt än heller :P
Ikväll går jag och lägger mig med stor oro. Brösten gör inte alls ont längre och jag har haft molande värk i svanken hela kvällen. Känns inte alls bra
Jag hade precis samma känsla igår! Ont i ryggen och en känsla av obehag! Men det är ju också symptom på gravitidet! Så det är säkert ingen fara! All smärta och liknande kommer och går nu hela tiden och man känner ju sig allmänt lite orolig. Men allt är säkert bra:)
Ni som ska göra vul.. Ska era killar hänga på?
Är det fler än jag som sover galet dåligt om natten? Kunde inte tänka för fem öre på jobbet idag för att jag va så trött.
Hej. Jag hoppar också in här. Plussade i söndags med mitt och sambons första barn. Vi har försökt i två år men de två senaste månaderna har jag gått på pergotime och det funkade tydligen bra för mig :) är i vecka 5 nu (4+2) så efter mina egna uträkningar väntar vi bf runt 10e september. Har fått ett tidigt VUL den 21e januari pga hormonbehandling. Och det är jag väldigt lycklig över. Vågar ju knappt fisa utan att jag är rädd för att det ska hända något med "odjuret" som vi nu kallar fostret.
Åååå vad roligt att du har samma dag :) jag är lite orolig för tänk så säger dom att det inte finns något. Då blir man ju helt förstörd. Men efter 3 positiva test måste det ju finnas något där ;)
Usch då :( då håller vi alla tummar och tår att det går bra denna gången :)
Jag kollar också varje gång jag går på toa så att det inte har kommit blod. Ena sekunden är man jättelycklig och det pirrar i hela kroppen. Och nästa sekund börjar jag tänka på allt som kan gå fel. Att höra "du måste tänka positivt" är nog dom orden som gör mig mest irriterad. Vad tror dom att jag försöker. Men oron går inte bara att tänka bort. Hur ska det gå när man har tonåringar? ! :p
Klart man måste få oroa sig lite men man ska nog försöka undvika att det tar över och glädjas åt den därinne istället.
Går in i vecka 6 idag och längtar nästan lite efter lite illamående... Känner mig inte så gravid ännu. Är väl egentligen bara brösten och växtvärk typ varannan dag som skvallrar om att det är en liten flurp därinne.
Berättade för mina föräldrar igår. Kul att få berätta. Längtar tills man vågar var öppen med det för alla andra också.
Jag är också gärna med när jag känner mig lite mer säker på att det går vägen