• Anonym (Nyplussad)

BF September 2016

Hej!,

Startar en tråd för oss nyplussade som kommer ha BF i September 2016. Hoppas vi kan följas åt under denna omvälvande  och spännande tid.

Jag bor i Stockholm och plussade igår, och har enligt beräkningar BF 1 September.  
    Jag har en dotter på 1,5 år sedan tidigare.

Ser fram emot att lära känna flera härliga blivande septembermammor.

Trevlig Helg, och GRATTIS till Plus

Än så länge anonym, men presenterar mig bättre längre fram!!

• Svar på tråden BF September 2016
  • Önskan94
    Ejoma skrev 2016-01-04 13:15:58 följande:

Ja, att vi ska va så snabb med livet hehe. Lite tråkigt är de ju då man gärna hade velat umgås med kompisarna och att dom skulle få barn ungefär samtidigt.

Jag har en kompis som är gravid i 4-5e månaden nu, men hon bor såklart långt ner i Göteborg :/

Haha ja precis! Va tråkigt att ni bor en bit ifrån varandra men ni kan ju prata med varandra iaf :)
  • Önskan94

Nu är jag här igen och är orolig.. Växtvärk i livmodern kan det kännas som typ hugg eller typ som något vasst långt ner typ i underlivet? Usch för dessa symtom och upplevelser..

• ettena23
    Önskan94 skrev 2016-01-04 14:01:20 följande:

Nu är jag här igen och är orolig.. Växtvärk i livmodern kan det kännas som typ hugg eller typ som något vasst långt ner typ i underlivet? Usch för dessa symtom och upplevelser..

Det brukar kännas som mensvärk, och det kan kännas på olika sätt. Jag vet att man blir orolig, men kroppen reagerar på så konstiga sätt när man är gravid så att det mesta är normalt. Så länge du inte blöder en massa, kan du vara lugn. Även om det är svårt. Stress är inte bra för kroppen, så försök hitta positiva tankar som lugnar ner dig.
  • Önskan94
    ettena23 skrev 2016-01-04 14:18:42 följande:

Det brukar kännas som mensvärk, och det kan kännas på olika sätt. Jag vet att man blir orolig, men kroppen reagerar på så konstiga sätt när man är gravid så att det mesta är normalt. Så länge du inte blöder en massa, kan du vara lugn. Även om det är svårt. Stress är inte bra för kroppen, så försök hitta positiva tankar som lugnar ner dig.

Ja jag får försöka tänka på något annat.. Det är bara så himla läskigt och nervöst då jag aldrig varit gravid tidigare. Tack för lugnande ord!
  • Anonym (Anna)

Jag ska på inskrivning på torsdag :) Skönt att man fick tid så snabbt. Längtar mest till VUL den 18/1 så man får se det tickande hjärtat hoppas jag (inte roligt med vaginalt ul men men)

• Anonym (Östergötland)

Är det fler än jag som sover galet dåligt om natten? Kunde inte tänka för fem öre på jobbet idag för att jag va så trött.

• Anonym (Östergötland)
    pannkakan87 skrev 2016-01-04 20:43:14 följande:

Ni som ska göra vul.. Ska era killar hänga på?

Är det ert första barn? Om jag hade gjort vul så hade jag absolut bjudit med pappan. Barnmorskan kan nog skyla dig lite så du inte är så blottad :)
  • Anonym (Skåningen)

Om vi kommer så långt, så ska han följa med.
    Anonym (Östergötland) skrev 2016-01-04 20:44:14 följande:

Är det fler än jag som sover galet dåligt om natten? Kunde inte tänka för fem öre på jobbet idag för att jag va så trött.

Jag sover också jättedåligt. Vaknar flera gånger och ingen ställning är skön att sova i, till och med sängen känns oskön. 
  • Moonlight83

Min man följer alltid med efter att jag dumt nog gick på 1 själv där jag fick väldigt dåliga besked.Kunde knappt ta mig hem efteråt då jag bröt i hop.Så rekommenderar att man inte går ensam.
Svar på tråden BF September 2016