Inlägg från: Anonym (Östergötland) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Östergötland)

BF September 2016

Jag hänger på här också :) Har bf 1/9 och har även en 3-åring :)

• Anonym (Östergötland)

Det enda som jag märker av graviditeten är att brösten är lite ömma. Men illamåendet kanske kommer lite senare. Mår ni andra som vanligt? 

• Anonym (Östergötland)
    ausaaf skrev 2016-01-01 20:49:12 följande:
    Har också ömma bröst. Inget illamående ännu. Hoppas på sätt vis att det ska bli värre. Känns liksom inte på riktigt ännu...
    haha men precis så känns det. det är inte på riktigt än!
    pannkakan87 skrev 2016-01-01 20:32:34 följande:
    Har växtvärk i livmodern som kommer och går men inget illamående. Sist kom det inte förrän i slutet av v7. :)
    okej, då kommer det säkert snart då :) jag kommer inte ihåg hur det va sist riktigt
  • Anonym (Östergötland)

Kul att så många hittar hit :) Jag kommer också sluta vara anonym längre fram.

Va tidigt alla skriver in sig hos mvc. Eller så är det bara jag som inte fått tummen ur :) Men jag tänker att risken för missfall är ju fortfarande väldigt stor.

• Anonym (Östergötland)
    elinme skrev 2016-01-03 09:46:23 följande:

Just det! två frågor till...
    NÄR berättar ni för er släkt och vänner? Och när skriver ni in er hos barnmorskan? 

Ha det bäst!

Jag berättade för min mamma någon dag efter att jag fick reda på det. Resten av familjen får kanske veta efter att vi varit hos BM första gången. Sen är jag inte sån som skulle lägga ut ultraljudsbild på fb. Jag håller det hellre lite privat och berättar för de som jag vill ska veta istället.

Jag tänkte ringa mvc om någon vecka. När jag är i vecka 7 kanske :)
  • Anonym (Östergötland)

Är det fler än jag som sover galet dåligt om natten? Kunde inte tänka för fem öre på jobbet idag för att jag va så trött.

• Anonym (Östergötland)
    pannkakan87 skrev 2016-01-04 20:43:14 följande:

Ni som ska göra vul.. Ska era killar hänga på?

Är det ert första barn? Om jag hade gjort vul så hade jag absolut bjudit med pappan. Barnmorskan kan nog skyla dig lite så du inte är så blottad :)
  • Anonym (Östergötland)
    blomman9 skrev 2016-01-05 20:59:03 följande:

Jag undrar om det är någon som upplever att magen har blivit större redan? Jag är bara i vecka 6 nu på torsdag med andra barnet och det känns som den svällt upp den senaste veckan, speciellt efter jag ätit mat:)

Men tack! Trodde jag inbillade mig. Min mage känns väldigt hård också, nästan som om jag har sammandragningar :p
Svar på tråden BF September 2016