Inlägg från: Anonym (Skåningen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skåningen)

BF September 2016

Hoppar gärna också in hos er. Tredje graviditeten i rad men de två innan slutade i missfall. Nervöst och oroligt men försöker hålla mig positiv.

BF 4/9 och ska på vul och inskrivning den 21/1

• Anonym (Skåningen)

Vad jag förstått så vill de att man hör av sig tidigt så de kan ge en information om kost osv så fort som möjligt

Jag får tidigt vul pga mina tidigare missfall, vilket känns jättebra.

• Anonym (Skåningen)

Vi kommer vänta med att berätta. Sist berättade vi för närmsta familjerna direkt men det var så jobbigt att behöva höra av sig till alla och berätta om missfallet så vi känner att vi vill avvakta tills vi känner oss mer "säkra" på att det blir av denna gång.

Jag har en del symtom, trött, sover dåligt om nätterna, illamående som kommer och går, humörsvängningar, molvärk som kommer och går, och så har brösten växt och ömmar till och från. Så himla märkligt bara att jag har superont i brösten på kvällarna när jag ska sova, men när jag vaknar på morgonen är det inte så farligt - knappt märkbart. Är det vanligt att det kommer och går sådär?

• Anonym (Skåningen)
    Potatis skrev 2016-01-03 13:55:28 följande:
    Jag har så med brösten! Under dagarna känns dom knappt alls. Litegrann till och från om jag har tur annars känns dom betydligt mer på kvällarna. :)
    Va lustigt! Är ju förvisso skönt att inte ha superont hela tiden, men det spär ju på oron lite grann. Tycker dock det är skönt att det verkar som de flesta inte har så mycket symtom än, utan att det verkar komma någon vecka fram
  • Anonym (Skåningen)
    pannkakan87 skrev 2016-01-03 17:55:45 följande:

Håller med! Inte alls många som är illamående än vilket är skönt eftersom jag inte börjat känna av nåt sånt än heller :P

Spännande att se om vi säger likadant om ett par veckor :P
  • Anonym (Skåningen)
    pannkakan87 skrev 2016-01-03 19:54:27 följande:
    Haha eller hur! Ska ändå bli lite spännande hur det hela utvecklar sig. :P Hoppas bara att det kommer att gå att jobba och sånt. Börjar nytt jobb på torsdag!Tyst
    Verkligen Åh, va spännande! Håller tummarna för dig! Känns det bra med det nya jobbet?
  • Anonym (Skåningen)

Ikväll går jag och lägger mig med stor oro. Brösten gör inte alls ont längre och jag har haft molande värk i svanken hela kvällen. Känns inte alls bra

• Anonym (Skåningen)
    elinme skrev 2016-01-04 10:10:38 följande:

Jag hade precis samma känsla igår! Ont i ryggen och en känsla av obehag! Men det är ju också symptom på gravitidet! Så det är säkert ingen fara! All smärta och liknande kommer och går nu hela tiden och man känner ju sig allmänt lite orolig. Men allt är säkert bra:)

Jag hoppas du har rätt. Vill inte gå igenom fler missfall och är så himla rädd brukar ju inte vara ett bra tecken när symtomen avtar
  • Anonym (Skåningen)
    pannkakan87 skrev 2016-01-04 20:43:14 följande:

Ni som ska göra vul.. Ska era killar hänga på?

Om vi kommer så långt, så ska han följa med.
    Anonym (Östergötland) skrev 2016-01-04 20:44:14 följande:

Är det fler än jag som sover galet dåligt om natten? Kunde inte tänka för fem öre på jobbet idag för att jag va så trött.

Jag sover också jättedåligt. Vaknar flera gånger och ingen ställning är skön att sova i, till och med sängen känns oskön. 
  • Anonym (Skåningen)
    PellNiss skrev 2016-01-05 22:23:43 följande:

Hej. Jag hoppar också in här. Plussade i söndags med mitt och sambons första barn. Vi har försökt i två år men de två senaste månaderna har jag gått på pergotime och det funkade tydligen bra för mig :) är i vecka 5 nu (4+2) så efter mina egna uträkningar väntar vi bf runt 10e september. Har fått ett tidigt VUL den 21e januari pga hormonbehandling. Och det är jag väldigt lycklig över. Vågar ju knappt fisa utan att jag är rädd för att det ska hända något med "odjuret" som vi nu kallar fostret.

Haha åh va jag känner igen mig! Sa till barnmorskan att jag knappt vågar nysa för att jag är så rädd för att den ska åka ut då, hon skrattade lite och sa att det såklart inte fungerar så

Har tid för vul samma dag som dig! Grattis till pluset
  • Anonym (Skåningen)
    PellNiss skrev 2016-01-06 13:11:40 följande:

Åååå vad roligt att du har samma dag :) jag är lite orolig för tänk så säger dom att det inte finns något. Då blir man ju helt förstörd. Men efter 3 positiva test måste det ju finnas något där ;)

Förstår vad du menar, men testen luras inte Bara att hålla tummarna för att utvecklingen går bra vi har haft 2 missfall innan denna graviditet så är svårt att våga tro/hoppas men försöker vara positiv.
  • Anonym (Skåningen)
    PellNiss skrev 2016-01-07 08:27:51 följande:

Usch då :( då håller vi alla tummar och tår att det går bra denna gången :)

Tack! Är så mentalt påfrestande just nu. Springer på toa hela tiden för att se om det börjat blöda. Vi vågar inte riktigt vara glada men samtidigt är vi ju det för att det finns ett litet liv där inne. Splittrade känslor helt klart, men skönt att se att vi är fler som inte har så mycket symtom än. Det lugnar mig lite
  • Anonym (Skåningen)
    PellNiss skrev 2016-01-07 11:20:49 följande:

Jag kollar också varje gång jag går på toa så att det inte har kommit blod. Ena sekunden är man jättelycklig och det pirrar i hela kroppen. Och nästa sekund börjar jag tänka på allt som kan gå fel. Att höra "du måste tänka positivt" är nog dom orden som gör mig mest irriterad. Vad tror dom att jag försöker. Men oron går inte bara att tänka bort. Hur ska det gå när man har tonåringar? ! :p

Oavsett hur jobbigt det är då är det ändå skönt att inte känna sig ensam och att vi kan prata här med andra gravida som känner samma sak. Lyssnade på en gravidpod där de pratade om den här oron, och de menade att det är "bra" att vi känner så för det är vårt föräldraskap som börjar utvecklas. Tänker man så känns det liiiite lättare
  • Anonym (Skåningen)
    ausaaf skrev 2016-01-07 15:19:01 följande:

Klart man måste få oroa sig lite men man ska nog försöka undvika att det tar över och glädjas åt den därinne istället.
    Går in i vecka 6 idag och längtar nästan lite efter lite illamående... Känner mig inte så gravid ännu. Är väl egentligen bara brösten och växtvärk typ varannan dag som skvallrar om att det är en liten flurp därinne. 
    Berättade för mina föräldrar igår. Kul att få berätta. Längtar tills man vågar var öppen med det för alla andra också.

Jo, visst måste man det. Är bara så svårt när det lilla livet släckts i tidig graviditet två gånger innan och rädslan tar över. Vi har försökt sen november 2014 så det är så många känslor inblandade vid det här laget. Vill inte uppleva mer sorg nu, utan vill kunna koppla av och njuta av att vara gravid. Förhoppningsvis känns det bättre efter vulet, men just nu analyserar jag varenda känsla i kroppen och blir nervös så fort det känns mindre än dagen innan :-/
  • Anonym (Skåningen)

Jag är också gärna med när jag känner mig lite mer säker på att det går vägen

Svar på tråden BF September 2016