• cissha

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

Hej!

Jag antar att jag inte är ensam om att vara 40+ och planerar för en bäbis under nästa sommar/höst.
    Om du går i samma planer, hoppa in här vettja, så kan vi stötta, peppa och ge varandra goda råd Glad

Jag har en dotter på 5 år och önskar nu ett syskon. Har ju förstått att fertiliteteten inte är på topp "längre". Men skam den som ger sig. Slutade med minipiller i juni och använder mig av en app samt ägglossningstest nu och framåt.

Hur tänker ni och hur planerar ni? Berätta gärna!

Ciss

• Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016
  • hoppfullsnart40
    havsblomman skrev 2015-12-23 09:37:13 följande:

tänkte att jag måste ju testa iaf så att jag vet... kommer bli bjuden på vin nu i jul... använde en gammal sticka med passerat bäst före datum, så den kanske visade fel... har inte sagt något till NÅGON ännu.... chockad, försiktigt glad, allt kan ju gå fel... kanske fel på stickan men 2 tydliga streck!!!!!!!!!!!!!!!!

Stort grattis!! :D
  • jensan2016

Grattis Havsblomman!

Själv har jag precis haft ägglossning, kändes rejält denna gång..

Nu en evig två veckors väntan ?? Igen....

• JeyLa

Jag har ju bara 24 dagars cykel, ägglossning redan dag nio. Förra gången jag hade mens så hann jag ta munkpeppar 4-5 dagar innan jag fick äl (jag hann inte få munkpeppar en i tid till mensens första dag, men jag tog det de sista dagarna ändå). Igår skulle jag ha fått min mens - testade redan på måndag då jag har känt mig lite annorlunda, men det visade neg. Testade mig imorse och jag fick ett svagt svagt plus. Var det så att mp även kunde göra menscykel längre ? Jag har alltid haft 24 dagar sedan jag fick tillbaka mensen i september (tidigare på 24/25) - kanske var det därför det visade neg i måndags (jag brukar kunna testa två-tre dagar innan och få pos) och så svagt idag, kanske mensen blev framskjuten några dagar?

Jag hoppas ju innerligt att mensen håller sig borta och att jag får ett starkare plus om någon dag, eller så testar jag ett CB digitala test :)

• Maran73

Kul!!! Spelar nog ingen roll att stickan är gammal om den visar positivt, är nog snarare tvärtom som kan vara fel i så fall, att den blir mindre känslig för grav.hormon. Har du testat igen? Hur som helst, grattis, håller tummarna!

havsblomman skrev 2015-12-23 09:37:13 följande:

tänkte att jag måste ju testa iaf så att jag vet... kommer bli bjuden på vin nu i jul... använde en gammal sticka med passerat bäst före datum, så den kanske visade fel... har inte sagt något till NÅGON ännu.... chockad, försiktigt glad, allt kan ju gå fel... kanske fel på stickan men 2 tydliga streck!!!!!!!!!!!!!!!!

• Maran73

Hur går det, Mariatheresia?

mariatheresia skrev 2015-12-15 06:23:46 följande:

Kunde inte hålla mig

• mariatheresia
    Maran73 skrev 2015-12-28 22:48:24 följande:

Hur går det, Mariatheresia?

Jo det går bra. I vecka 7 nu. Kunde inte låta bli att berätta på julafton för mina föräldrar som nog är i chock fortfarande

Konstant molande värk och väldigt kvällstrött men illamåendet har lagt sig lite. Inskrivning 18 jan. Bor i ny kommun sen sist så allt blir nytt.
  • Önsketänker

Hoppar in här. Hela familjen önskar en liten familjemedlem till. Jag har varit hos gyn och fått bekräftat att jag har ägglossning. MEN jag har så mycket småblödningar och vi börjar bli oroliga. Allt är kollat och det besked jag har fått är att min kropp är otroligt känslig för hormonbalansen i kroppen. Vi börjar bli oroliga! Vad kan vi kolla mer? Är det någon av er som har erfarenhet av detta?

• vicsara
    havsblomman skrev 2015-12-18 18:04:58 följande:

Jag tog mod till mig, gick till en gyn och fick veta att jag har ägg kvar MEN hon sa också att i min ålder behövs äggdonation för att bli gravid... samtidigt har nu en lärare på mina barns skola blivit gravid, hon är 46.... Gynekologen såg en "gulesäck" i ena äggstocken, måste googla på vad det innebär...

Först:stort grattis till pluset! Din gyn hade uppenbarligen väldigt fel, som tur är! Men nu till mig fråga, kanske lite fräck, men är nyfiken, hur gammal är du? Tänkte lite och undrade vad gyn menade med "i din ålder"
Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016