• cissha

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

Hej!

Jag antar att jag inte är ensam om att vara 40+ och planerar för en bäbis under nästa sommar/höst.
    Om du går i samma planer, hoppa in här vettja, så kan vi stötta, peppa och ge varandra goda råd Glad

Jag har en dotter på 5 år och önskar nu ett syskon. Har ju förstått att fertiliteteten inte är på topp "längre". Men skam den som ger sig. Slutade med minipiller i juni och använder mig av en app samt ägglossningstest nu och framåt.

Hur tänker ni och hur planerar ni? Berätta gärna!

Ciss

• Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016
  • Nykär15

Weiii vi har pratat mycket sista dagarna...han bad mig ringa o kolla lite om hur det kan funka efter hormonspiralen. Pratade med en bm idag som sa det är individuellt men att mensen/äl borde komma igång på en månad.

Berättade för killen, han tyckte vi ska ta ut spiralen direkt så kroppen kommer igång...han vill gärna påbörja verkstaden och sa att det inte gör nåt om det går fort! Är nog lite i chock..,trodde vi kanske skulle börja om ett år...

• Allex

Gott Nytt År tjejer!

Lämnar ett spår här. Fick positivt utslag på älsticka igår em och vi har kämpat på i sängen denna gång Tempen gick upp idag så jag antar att äl håller på för fullt. Känner av det också i de nedre regionerna. Smörjning av progesteron drar igång nu också. Så - nu är det bara att "vänta". Om det inte går denna gång, försök 20 så tar vi en 2 månaders paus då jag ska smörja oavbrutet för att få till hormonbalansen, dvs göra progesteronet till det dominerande hormonet.

20 försök! Jisses! Det trodde jag Inte när vi började försöka......

• Pluttan
    Allex skrev 2016-01-01 11:45:19 följande:

Gott Nytt År tjejer!

Lämnar ett spår här. Fick positivt utslag på älsticka igår em och vi har kämpat på i sängen denna gång Tempen gick upp idag så jag antar att äl håller på för fullt. Känner av det också i de nedre regionerna. Smörjning av progesteron drar igång nu också. Så - nu är det bara att "vänta". Om det inte går denna gång, försök 20 så tar vi en 2 månaders paus då jag ska smörja oavbrutet för att få till hormonbalansen, dvs göra progesteronet till det dominerande hormonet.

20 försök! Jisses! Det trodde jag Inte när vi började försöka......

Hoppas det ska ta sig :) Jag väntar nu in bim. Hoppas hoppas :)
    ~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • Allex
    Pluttan skrev 2016-01-01 12:03:39 följande:

Hoppas det ska ta sig :) Jag väntar nu in bim. Hoppas hoppas :)

När är bim för dig?

Kring 14 januari är det för mig.
  • Maran73

Gott nytt år till alla! Här är det BIM på söndag - måndag. Min cykel har inte varit sådär exakt som den var när jag var yngre så det är svårt veta precis. Nu är den mellan 29 och 33 dagar med "tonvikt" på 30. Har känt mig lite märklig, men man tolkar ju alla småkrämpor som graviditetstecken nuförtiden, så det är nog inget att hetsa upp sig över. Nej, nu vill jag se ett stort fett PLUS igen, hemma hos mig och hos er!!!

• Nykär15

Spännande tider! Kul se hur det går för er :)

Tänkte ringa bm på måndag o boka tid för att ta ut spiralen...vi har bestämt vi inte vill tappa värdefull tid <3

• jensan2016

Måste bara skriva av mig lite grann, har ingen direkt att surra detta med....

3 dagar kvar till bim, har lätt molande värk i mina äggstockar,

Ömma bröst, gråter lätt, och dessutom fast på landet utan ett grav.test-tror man går under.

Dessutom fick jag i samband med orgasm sammandragningar... Aldrig aldrig hänt förr ????

Så vad tror ni + eller -

• Nykär15

Låter ju som det kan vara nåt? När är ni hemma igen och kan få tag i ett test?

Finns ingen mack i närheten?

jensan2016 skrev 2016-01-01 22:09:29 följande:

Måste bara skriva av mig lite grann, har ingen direkt att surra detta med....

3 dagar kvar till bim, har lätt molande värk i mina äggstockar,

Ömma bröst, gråter lätt, och dessutom fast på landet utan ett grav.test-tror man går under.

Dessutom fick jag i samband med orgasm sammandragningar... Aldrig aldrig hänt förr ????

Så vad tror ni + eller -

Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016