• cissha

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

Hej!

Jag antar att jag inte är ensam om att vara 40+ och planerar för en bäbis under nästa sommar/höst.
    Om du går i samma planer, hoppa in här vettja, så kan vi stötta, peppa och ge varandra goda råd Glad

Jag har en dotter på 5 år och önskar nu ett syskon. Har ju förstått att fertiliteteten inte är på topp "längre". Men skam den som ger sig. Slutade med minipiller i juni och använder mig av en app samt ägglossningstest nu och framåt.

Hur tänker ni och hur planerar ni? Berätta gärna!

Ciss

• Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016
  • havsblomman
    Maran73 skrev 2015-12-28 22:45:38 följande:

Kul!!! Spelar nog ingen roll att stickan är gammal om den visar positivt, är nog snarare tvärtom som kan vara fel i så fall, att den blir mindre känslig för grav.hormon. Har du testat igen? Hur som helst, grattis, håller tummarna!

Ja jag har testat 2 ggr till, fortfarande positivt, kan knappt tor det!!
  • havsblomman
    JeyLa skrev 2015-12-23 20:39:47 följande:

Grattis, vad roligt, vilken julklapp :)

Ja verkligen! Tack!
  • VeronikaK

Hej!

Får jag hänga på här? 40-årsdagen är några veckor bort och vi har försökt att få till en 3:a ganska länge nu. Jag vill inte riktigt ge upp än, tänkte ge det några månader till, kanske ett halvår.

Så skönt att läsa i tråden och inse att vi är flera i samma situation (det visste jag förstås men ändå) Grattis till er som plussat och håller tummarna för mig själv och er andra!

Ni som kollat upp fertiliteten på ngt sätt: hur gjorde ni?Skrattande

• Nykär15
    VeronikaK skrev 2016-01-12 10:36:45 följande:

Hej!

Får jag hänga på här? 40-årsdagen är några veckor bort och vi har försökt att få till en 3:a ganska länge nu. Jag vill inte riktigt ge upp än, tänkte ge det några månader till, kanske ett halvår.

Så skönt att läsa i tråden och inse att vi är flera i samma situation (det visste jag förstås men ändå) Grattis till er som plussat och håller tummarna för mig själv och er andra!

Ni som kollat upp fertiliteten på ngt sätt: hur gjorde ni?Skrattande

Välkommen! Kul med fler :)

Jag blir ju 39 om två månader så är inte riktigt 40 än..men hänger här ändå för jag passar nog ändå bäst in här. 

Jag har ÄL-känningar idag, gissar det släpper om ett par dagar. Blir vårt första försök då jag tog ut spiralen för 8 dagar sen. Har stegrande utslag på ÄL-testerna men inte positivt än. Väldigt tidigt efter mens som slutade igår, men eftersom det är oklart om det var en "riktig" mens så har jag valt testa med stickor, dag 3 jag testar nu. Kan varit en blödning pga uttaget av spiralen så nu letar jag efter ÄL för att ha koll på min cykel. 

Vi kommer testa 6 månader själva, ha koll på att ÄL inträffar osv, Tar det sig inte under den perioden så kommer vi söka hjälp, kan ju fortfarande få hjälp med IVF om vi startar utredningen i år. Då har vi 6 månader på oss för att få starta utredningen. Så ser vår plan för året ut. Men hoppas såklart att vi fixar det på egen hand. Jag har två barn sen innan födda -08 och -11, han har inga barn. 

• Allex
    havsblomman skrev 2016-01-11 19:50:28 följande:
    Jag testade imorse - dels pga att inga spottings kommit och dels pga att tempen har hållit sig hög och dels pga att jag är  öm i brösten vilket jag nästan aldrig är innan mens, iallafall inte så här lång tid i förväg.

Jag tolkade resultatet som negativt eftersom det var sååååååå svagt utslag. Men jag har visat bilden för andra och de tycker att det är positivt!

Jag tror inte på det riktigt, det är ju 20:e försöket - hur kan det vara möjligt. Jag kommer inte tro på det förräns jag testar igen. Denna gång med clearblue digitalt, då slipper jag tolka streck. Jag ska köpa ett på vägen hem idag och testa igen imorgon bitti. Jag har beräknat bin på fredag - så det är tidigt än..... ifall det inte skulle bli positivt.

Testet jag testade med mäter hcgnivåer från 12 IU/L. Vi kvinnor har en liten liten hcgnivå i kroppen hela tiden och den är på 5. De flesta graviditetstester mäter från 25 . Men - om det testet jag tog imorse fick utslag, så hittade den ju nånting.. den kan ju inte hitta ingenting... så.. ja.. puh!

Jag testar imorgon och så får vi se helt enkelt.

Gaaaah!
  • Maran73

Heja Allex!!! Själv väntar jag på ÄL som bör dyka upp fram emot helgen, haft småvärk i äggstocksområdet o ryggslutet sedan mensen slutade, märkligt. Hoppas det betyder att de jobbar på och inte att det är ngn inflammation el dylikt. Rys! Annars känner jag mig rätt less på fabriken just nu, vill ha ett nytt plus nuuuuuuuuu. NU!

• Maran73
    havsblomman skrev 2016-01-11 19:50:28 följande:

Härligt! Hmm någon här frågade hur gammal du är, och jag blir också nyfiken på svaret? Förlåt om det är för påträngande, bara att hoppa över att svara i så fall.
  • Pluttan
    Allex skrev 2016-01-11 19:05:04 följande:

Pluttan - någon äl i sikte?

Nä ingen än Börjar tro att min övervikt spökar så har därför börjat promenera så att jag kan gå ner lite i vikt. Äter ju bdg också så man hoppas ju att äl ska komma.

Btw vad spännande för dig! Ska hålla en extra tumme för dig.
    ~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • Pluttan

Tycker också det är roligt att veta hur gamla ni är tjejor. Att vi alla är i 40 års åldern vet vi ju men mer då. Så hur gamla är ni?

Jag börjar: Jag är 41 år :)

~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • tovalisa

Jag är 39, fyller 40 om drygt två månader. Väntar på äl om en knapp vecka, det blir vårt första försök. (vi har alltså tre barn sedan tidigare.)

Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016