• cissha

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

Hej!

Jag antar att jag inte är ensam om att vara 40+ och planerar för en bäbis under nästa sommar/höst.
    Om du går i samma planer, hoppa in här vettja, så kan vi stötta, peppa och ge varandra goda råd Glad

Jag har en dotter på 5 år och önskar nu ett syskon. Har ju förstått att fertiliteteten inte är på topp "längre". Men skam den som ger sig. Slutade med minipiller i juni och använder mig av en app samt ägglossningstest nu och framåt.

Hur tänker ni och hur planerar ni? Berätta gärna!

Ciss

• Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016
  • RockyKiwa

Är hela 47 år och lyckats bli gravid 3ggr under 1,5 år,sista gången för bara 3 mån sedan.Är fertil fortfarande men haft dåliga ägg tyvärr.

• RockyKiwa
    RockyKiwa skrev 2016-01-13 12:01:37 följande:

Är hela 47 år och lyckats bli gravid 3ggr under 1,5 år,sista gången för bara 3 mån sedan.Är fertil fortfarande men haft dåliga ägg tyvärr.

Första graviditeten var helt oväntad och oplanerad och kom som en chock, var dessutom nyseparerad sen 5mån så valde att göra abort.Det ångrar jag nu men då var det ett säkert beslut.
  • Allex

Tack för alla grattis!

Det känns fortfarande overkligt.... det har inte riktigt gått in än.

Kram på Er!

• vicsara
    Allex skrev 2016-01-13 08:56:57 följande:

Jag fyllde 42 i mitten på december.

Vi har försökt i drygt 1½ år och nu äntligen har jag två graviditetest i ryggen. Jag vågade inte riktigt lite på det första jag tog, det var ett svagt streck. Så jag köpte ett Clearblue digitalt så jag skulle slippa tolka strecken och då fick jag det svart på vitt att jag var gravid.

Heelt otroligt! Jag kan inte fatta det. Efter 20 st försök.. herregud vilken lång tid. Men nu har jag testat positivt  

Nu följer 12 veckor av lite nervositet - de är ju de mest kritiska.

Grattis

Själv är jag 44 om ngra veckor Skrikandes

Fick mf i juni... Kanske har med åldern göra.. 
  • hoppfullsnart40

Vi har försökt i drygt 1½ år och nu äntligen har jag två graviditetest i ryggen. Jag vågade inte riktigt lite på det första jag tog, det var ett svagt streck. Så jag köpte ett Clearblue digitalt så jag skulle slippa tolka strecken och då fick jag det svart på vitt att jag var gravid.

Heelt otroligt! Jag kan inte fatta det. Efter 20 st försök.. herregud vilken lång tid. Men nu har jag testat positivt  

Stort grattis :)
  • havsblomman
    Maran73 skrev 2016-01-12 15:16:12 följande:
    Härligt! Hmm någon här frågade hur gammal du är, och jag blir också nyfiken på svaret? Förlåt om det är för påträngande, bara att hoppa över att svara i så fall.
    Nej ingen fara jag är hela 44 år gammal så det finns hopp trots att jag fått höra att jag skulle behövt äggdonation... men ännu vet jag ju inte hur det kommer gå.
  • havsblomman

Grattis vad roligt! Jag räknar också ner de första veckorna som känns sååå långa.
  • Mammut

Testade med testa tidigt i morse (igen), men negativt. Tyckte för en stund att jag skymtade ett streck. Men, men vill man se så.... var negativt trots allt.

De som ger hopp att jag har molvärk och "mensvärk" utan mens, brukar inte ha det. Flytningarna är en blandning av vitt och sega trådiga (ursäkta för lite äcklig beskrivning) och tappen är lite bakåtlutad.

Annars inga andra symtom än att jag har haft lätt till tårar och velat äta pizzasallad. :D

Nåå, tror nog på mens snart ändå...

Om småblödningarna var äggsläpp så har jag bim 18:e januari.

Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016