• cissha

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

Hej!

Jag antar att jag inte är ensam om att vara 40+ och planerar för en bäbis under nästa sommar/höst.
    Om du går i samma planer, hoppa in här vettja, så kan vi stötta, peppa och ge varandra goda råd Glad

Jag har en dotter på 5 år och önskar nu ett syskon. Har ju förstått att fertiliteteten inte är på topp "längre". Men skam den som ger sig. Slutade med minipiller i juni och använder mig av en app samt ägglossningstest nu och framåt.

Hur tänker ni och hur planerar ni? Berätta gärna!

Ciss

• Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016
  • Mammut

Negativt igen (med testa tidigt)... tror inte mer på;

Nidblödning

Mellanblödning

... det som återstår är ägglossningsblödning, det sista som överger en är hoppet. Tror ändå att tant röd hälsar på snart. Vad som än händer så blir det rosenrot igen... kroppen gav sig sjutton på att släppa ägg. Hoppas att vi alla snart har "knodden" i magen. :)

• Nykär15

Jobbigt att inte veta...men hoppas att det snart flyttar in en liten <3

När man väl öppnat verkstaden vill man ju så gärna...samtidigt som jag vill ha det kvar, lär bli sista gången nu om vi ens lyckas...så vill både ha det nu och spara det.

Var väldigt känslig igår, hemsk mensvärk och nedstämd...avskyr de dagarna. De slapp jag med hormonspiralen...men bara vänja sig vid humörsvängningar igen :/

Mammut skrev 2016-01-07 21:59:36 följande:

Negativt igen (med testa tidigt)... tror inte mer på;

Nidblödning

Mellanblödning

... det som återstår är ägglossningsblödning, det sista som överger en är hoppet. Tror ändå att tant röd hälsar på snart. Vad som än händer så blir det rosenrot igen... kroppen gav sig sjutton på att släppa ägg. Hoppas att vi alla snart har "knodden" i magen. :)

• Allex

Igår beställde jag gravidtetstest.... och idag dööök min temp Blir så ledsen! Visst man håller sig hyfsat vid god min emellanåt - men det är bra jobbigt när man får sådana tydliga tecken på att det inte går!

8 dagar efter äl idag... om jag nu ens haft äl. Visst stickan sa, du ska få äl och sekretet ändrade sig från fertilt till icke fertilt i samband med positivt på stickan. Men temperaturen... inte riktigt samma positiva resultat. Sååååå tråkigt bara. Man vill bara slänga in handduken... men - man vet ju att på så sätt blir det ju ingen bebis!

Ville bara skriva av mig. Det tär lite... försök 20!

• Allex
    Nykär15 skrev 2016-01-08 14:19:02 följande:

Ledsamt Allex :(

Har aldrig tempat...går den upp om man är gravid?

Ja, denföljer progesteronet som är det hormon somhöjer tempen i kroppen. Progesteronet ökar lite hela tiden och fortsätter öka när ägget fästs....
  • Pluttan

Vad tråkigt Allex :( Själv är jag inte så säker på att jag faktiskt har äl. Får aldrig positivt på äl test. Äter bdg denna gången och många säger att äl ska komma tidigare då. Men idag är jag på dag 8 och fortfarande inte en skymt att äl är på g :( Detta är vårt 11:e försök.

~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • Nykär15

Får du nån hjälp via klinik efter så många försök?

Just därför jag ska köra med äl-tester direkt, får vi inga utslag under 2-3 månader så hinner vi påbörja en utredning för ivf i år...

Hoppas din äl syns inom ett par dagar!

Pluttan skrev 2016-01-08 20:30:12 följande:

Vad tråkigt Allex :( Själv är jag inte så säker på att jag faktiskt har äl. Får aldrig positivt på äl test. Äter bdg denna gången och många säger att äl ska komma tidigare då. Men idag är jag på dag 8 och fortfarande inte en skymt att äl är på g :( Detta är vårt 11:e försök.

• Allex

Liten dagsrapport. Tempen gick upp idag. Det är ett bra tecken. Men....den borde gått upp mer. Imorgon borde den gå upp ännu mer för att jag ska känna något slags hopp. Går den ner igen så är det nog högst troligt att jag inte hade äl denna månad.

• Allex

Här har tempen gått upp ytterigare, saaaakta.

Men, upp iallafall. Får se om den håller sig uppe nu. Hoppas, hoppas hoppas! Äl+11 idag. Bim på fredag. Mina spottings brukar dyka upp nu... 5-3 dgr innan bim.

Nervösa kommande dagar!

Hur går det för er andra?

Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016