• cissha

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

Hej!

Jag antar att jag inte är ensam om att vara 40+ och planerar för en bäbis under nästa sommar/höst.
    Om du går i samma planer, hoppa in här vettja, så kan vi stötta, peppa och ge varandra goda råd Glad

Jag har en dotter på 5 år och önskar nu ett syskon. Har ju förstått att fertiliteteten inte är på topp "längre". Men skam den som ger sig. Slutade med minipiller i juni och använder mig av en app samt ägglossningstest nu och framåt.

Hur tänker ni och hur planerar ni? Berätta gärna!

Ciss

• Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016
  • Nykär15
    Pluttan skrev 2016-01-02 13:45:55 följande:

Näpp blev inget här. Men har kommit

usch vad tråkigt :(

Längtar till måndag här, ringa och boka tid för att ta ut spiralen...sa jag ville vänta till slutet januari, ska jobba väldigt mycket sista helgen nämligen...han såg MYCKET besviken ut...sa att det finns väl både tamponger, bindor osv att använda om mensen kommer just den helgen? Klart det gör...men är så bortskämd att inte ha nån alls så just den biten lockar inte alls :/

Men han har ju rätt eg...onödigt loosa en månad pga det...

Pssst...har sytt lite bebisgrejer idag hahaha kunde inte hålla mig nu när vi bestämt att påbörja resan! Så mysigt sy så smått ju <3
  • Maran73

Hej! Ömma bröst är ju + tecken förstås... Pirrar det i dem också?? På ngt sätt... Det gjorde det i mina.

Här blev det heller inget denna gång, mens idag, blir så sur eftersom vi hade sex typ varje dag i en vecka runt ägglossning. Morr! Jaja, på't igen. Rond två, försök två påbörjas härmed. Känner inte direkt för att börja jobba igen imorgon, vill vara ledig meeeeer!

jensan2016 skrev 2016-01-01 22:09:29 följande:

Måste bara skriva av mig lite grann, har ingen direkt att surra detta med....

3 dagar kvar till bim, har lätt molande värk i mina äggstockar,

Ömma bröst, gråter lätt, och dessutom fast på landet utan ett grav.test-tror man går under.

Dessutom fick jag i samband med orgasm sammandragningar... Aldrig aldrig hänt förr ????

Så vad tror ni + eller -

• Nykär15

Börjat med folsyra idag, tänkte beställa hem äl-tester o se om äl kommer igång sen...men först lär ju väntan på mens vara efter jag tagit ut spiralen.

Nån annan som haft hormonspiral innan?

• hoppfullsnart40
    Nykär15 skrev 2016-01-03 16:47:23 följande:

Börjat med folsyra idag, tänkte beställa hem äl-tester o se om äl kommer igång sen...men först lär ju väntan på mens vara efter jag tagit ut spiralen.

Jag hade hormonspiral och min mens kom bara ett par dagar efter att jag tagit ut den .
  • Nykär15
    hoppfullsnart40 skrev 2016-01-03 17:01:57 följande:

Jag hade hormonspiral och min mens kom bara ett par dagar efter att jag tagit ut den .

Aha, vad bra. Hoppas det kommer igång fort för mig med :)
  • mariatheresia

Jah hade, tog ut den 10 aug och min cykel kom igån direkt. Haft klockrena 27 dagars ända tills jag plussade 14 dec

Nykär15 skrev 2016-01-03 16:47:23 följande:

• Linema

Har plussat, är denna grupp för de som försöker eller de som är gravida eller båda :) jag är 40 och plussade precis efter 3 månaders försökande, bf 4 sept.

• mariatheresia

Både och, grattis och välkommen

Linema skrev 2016-01-03 18:54:52 följande:

Har plussat, är denna grupp för de som försöker eller de som är gravida eller båda :) jag är 40 och plussade precis efter 3 månaders försökande, bf 4 sept.

Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016