Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

Jag är inte 40+ ännu men undrar om jag kanske får vara med ändå...fyller 39 om 3 månader. Har två barn födda -08 och -11 men är separerad från pappan och har dem varannan vecka. Har sedan 8 månader träffat en helt underbar kille och han har inga barn..jag har alltid kunnat tänka mig en till.

Vi är båda införstådda med att vi inte kan vänta på det hur länge som helst pga min ålder..han är mycket yngre än mig så för honom är det ju lugnt, men det är ju mig han vill leva med och önskan är såklart att kunna ge honom den gåvan, dela det med honom.

Vi kommer förmodligen börja under nästa år, vet ej när. Har just nu hormonspiral och får se när den plockas ut. Men hade vart mysigt följa er och lära mig mer om hur det går när man är lite äldre och läsa olika tips om det är ok? :)

Har med funderat på att vända mig till gyn för att se om de kan göra en koll på hur mina ägg verkar må, om jag har några kvar...

• Nykär15

Tack! Känns bra att få lufta lite tankar och se hur det funkar för andra som redan börjat. Jag vill absolut inte vänta för länge och vi båda har pratat om detta flera gånger, att vi tyvärr inte har den lyxen och möjligheten. Samtidigt vet vi att vi vill dela resten av livet ihop, har aldrig känt så här starkt och en sådan säkerhet i någon jag träffat, han är helt fantastisk! 

Så jag tänker att spiralen får åka ut under nästa år så kroppen kommer igång och man kan börja ha koll på sin cykel som kanske är något förändrad? Just nu har jag ju hormonspiral och ingen mens alls, men känner av när jag har ÄL ändå och det känns ju hoppfullt...? 

• Nykär15
    mariatheresia skrev 2015-12-15 06:23:46 följande:
    Kunde inte hålla mig

Men åhhhh! Grattis! Vad roligt!

Blir mer sugen på att starta NU när jag är med i denna tråden! Men ska försöka hålla mig till våren med att ta ut spiralen..kanske se om vi gör nåt under sommaren. :)

• Nykär15

Weiii vi har pratat mycket sista dagarna...han bad mig ringa o kolla lite om hur det kan funka efter hormonspiralen. Pratade med en bm idag som sa det är individuellt men att mensen/äl borde komma igång på en månad.

Berättade för killen, han tyckte vi ska ta ut spiralen direkt så kroppen kommer igång...han vill gärna påbörja verkstaden och sa att det inte gör nåt om det går fort! Är nog lite i chock..,trodde vi kanske skulle börja om ett år...

• Nykär15

Spännande tider! Kul se hur det går för er :)

Tänkte ringa bm på måndag o boka tid för att ta ut spiralen...vi har bestämt vi inte vill tappa värdefull tid <3

• Nykär15

Låter ju som det kan vara nåt? När är ni hemma igen och kan få tag i ett test?

Finns ingen mack i närheten?

jensan2016 skrev 2016-01-01 22:09:29 följande:

Måste bara skriva av mig lite grann, har ingen direkt att surra detta med....

3 dagar kvar till bim, har lätt molande värk i mina äggstockar,

Ömma bröst, gråter lätt, och dessutom fast på landet utan ett grav.test-tror man går under.

Dessutom fick jag i samband med orgasm sammandragningar... Aldrig aldrig hänt förr ????

Så vad tror ni + eller -

• Nykär15
    Pluttan skrev 2016-01-02 13:45:55 följande:

Näpp blev inget här. Men har kommit

usch vad tråkigt :(

Längtar till måndag här, ringa och boka tid för att ta ut spiralen...sa jag ville vänta till slutet januari, ska jobba väldigt mycket sista helgen nämligen...han såg MYCKET besviken ut...sa att det finns väl både tamponger, bindor osv att använda om mensen kommer just den helgen? Klart det gör...men är så bortskämd att inte ha nån alls så just den biten lockar inte alls :/

Men han har ju rätt eg...onödigt loosa en månad pga det...

Pssst...har sytt lite bebisgrejer idag hahaha kunde inte hålla mig nu när vi bestämt att påbörja resan! Så mysigt sy så smått ju <3
  • Nykär15

Börjat med folsyra idag, tänkte beställa hem äl-tester o se om äl kommer igång sen...men först lär ju väntan på mens vara efter jag tagit ut spiralen.

Nån annan som haft hormonspiral innan?

• Nykär15
    hoppfullsnart40 skrev 2016-01-03 17:01:57 följande:

Jag hade hormonspiral och min mens kom bara ett par dagar efter att jag tagit ut den .

Aha, vad bra. Hoppas det kommer igång fort för mig med :)
  • Nykär15
    mariatheresia skrev 2016-01-03 18:45:30 följande:

Jah hade, tog ut den 10 aug och min cykel kom igån direkt. Haft klockrena 27 dagars ända tills jag plussade 14 dec

Låter ju jättebra! Bett om tid, hoppas de kan redan nu i veckan...
Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016