Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

Jobbigt att inte veta...men hoppas att det snart flyttar in en liten <3

När man väl öppnat verkstaden vill man ju så gärna...samtidigt som jag vill ha det kvar, lär bli sista gången nu om vi ens lyckas...så vill både ha det nu och spara det.

Var väldigt känslig igår, hemsk mensvärk och nedstämd...avskyr de dagarna. De slapp jag med hormonspiralen...men bara vänja sig vid humörsvängningar igen :/

Mammut skrev 2016-01-07 21:59:36 följande:

Negativt igen (med testa tidigt)... tror inte mer på;

Nidblödning

Mellanblödning

... det som återstår är ägglossningsblödning, det sista som överger en är hoppet. Tror ändå att tant röd hälsar på snart. Vad som än händer så blir det rosenrot igen... kroppen gav sig sjutton på att släppa ägg. Hoppas att vi alla snart har "knodden" i magen. :)

• Nykär15

Får du nån hjälp via klinik efter så många försök?

Just därför jag ska köra med äl-tester direkt, får vi inga utslag under 2-3 månader så hinner vi påbörja en utredning för ivf i år...

Hoppas din äl syns inom ett par dagar!

Pluttan skrev 2016-01-08 20:30:12 följande:

Vad tråkigt Allex :( Själv är jag inte så säker på att jag faktiskt har äl. Får aldrig positivt på äl test. Äter bdg denna gången och många säger att äl ska komma tidigare då. Men idag är jag på dag 8 och fortfarande inte en skymt att äl är på g :( Detta är vårt 11:e försök.

• Nykär15
    VeronikaK skrev 2016-01-12 10:36:45 följande:

Hej!

Får jag hänga på här? 40-årsdagen är några veckor bort och vi har försökt att få till en 3:a ganska länge nu. Jag vill inte riktigt ge upp än, tänkte ge det några månader till, kanske ett halvår.

Så skönt att läsa i tråden och inse att vi är flera i samma situation (det visste jag förstås men ändå) Grattis till er som plussat och håller tummarna för mig själv och er andra!

Ni som kollat upp fertiliteten på ngt sätt: hur gjorde ni?Skrattande

Välkommen! Kul med fler :)

Jag blir ju 39 om två månader så är inte riktigt 40 än..men hänger här ändå för jag passar nog ändå bäst in här. 

Jag har ÄL-känningar idag, gissar det släpper om ett par dagar. Blir vårt första försök då jag tog ut spiralen för 8 dagar sen. Har stegrande utslag på ÄL-testerna men inte positivt än. Väldigt tidigt efter mens som slutade igår, men eftersom det är oklart om det var en "riktig" mens så har jag valt testa med stickor, dag 3 jag testar nu. Kan varit en blödning pga uttaget av spiralen så nu letar jag efter ÄL för att ha koll på min cykel. 

Vi kommer testa 6 månader själva, ha koll på att ÄL inträffar osv, Tar det sig inte under den perioden så kommer vi söka hjälp, kan ju fortfarande få hjälp med IVF om vi startar utredningen i år. Då har vi 6 månader på oss för att få starta utredningen. Så ser vår plan för året ut. Men hoppas såklart att vi fixar det på egen hand. Jag har två barn sen innan födda -08 och -11, han har inga barn. 

• Nykär15

Åhhh grattis!!! Äntligen!

Allex skrev 2016-01-13 08:56:57 följande:

Jag fyllde 42 i mitten på december.

Vi har försökt i drygt 1½ år och nu äntligen har jag två graviditetest i ryggen. Jag vågade inte riktigt lite på det första jag tog, det var ett svagt streck. Så jag köpte ett Clearblue digitalt så jag skulle slippa tolka strecken och då fick jag det svart på vitt att jag var gravid.

Heelt otroligt! Jag kan inte fatta det. Efter 20 st försök.. herregud vilken lång tid. Men nu har jag testat positivt  

Nu följer 12 veckor av lite nervositet - de är ju de mest kritiska.

• Nykär15

Jag är 39 år om 2 månader, så inte 40 än för den som inte visste eller är ny :)

Men känner mig mest hemma här bland er då andra är mycket yngre i andra trådar...

Här händer inte mycket, letar efter min ÄL. Har testat med ÄL-stickor sen i måndags. Har utslag som är rätt höga men inte positivt än. Vi har ju sex varje dag alltid.. MEN nu ska ha vara borta fredag-sön och jag är sååå rädd att jag får utslag just då. Hade ju vart så himla typiskt, första försöket. Helst som vi sagt: Ja vi kommer ju aldrig behöva oroa oss för att vi ska missa ÄL iaf eftersom vi alltid har sex....

Men nu finns alltså ändå den risken...så jag var väldigt ledsen i förrgår och hade svårt samla mig, grät och höll på..fånigt kanske men vill inte missa nån chans just pga ålder osv...vi bestämde iaf att vi kommer ligga på morgonen på fredag och sen så får han försöka komma så tidigt som möjligt på söndag. Jag KAN åka till han på lördag om det krisar, det gör jag om jag har positivt på fredagen...för då vill jag att vi kör både lördag + söndag.

Men vi ville verkligen inte jaga ÄL, vi har vart så säkra på att inget kommer göra att vi missar den oavsett när den kommer liksom...men nu när jag vet den borde komma närmaste dagarna så jagar det ändå upp oss..dumt tycker jag. Men men, så kan det bli...men vill ju ta till vara alla de chanser man kanske har...är ju så lång väntan på ny ÄL när man helst vill vara gravid NU!

• Nykär15
    RockyKiwa skrev 2016-01-14 11:48:06 följande:

En tröst till dig,jag och min pojkvän har distansförhållande då han har jobbat i Norge,nu pluggar han i Norge och vi träffas bara 1 ggr/månaden.I Sep var jag hos honom och vi hade sex på en Ons morgon och flyger hem på Ons em.Lör kväll/natt känner jag av min ägglossning och sen blir jag gravid:) Så även fast ni inte har sex precis vid ägglossningen så kan du bli gravid.Det viktigaste är att ni har sex flera dgr innan då spermierna är långlivade och kan vänta:) Tyvärr fick jag missfall :(

Vad skönt att höra...men beklagar ert missfall Gråter

Ja vi kommer ju ha sex i nära anslutning iaf...får hoppas det räcker. Om ÄL nu kommer de dagarna...tycker det är svagare igen..tänk om jag ist hade tidig ÄL, isf i går då stegringen var i förrgår. I så fall har vi inte missat den. Men enligt beräkningar bör det vara nån gång från i morgon till på måndag...så jag fortsätter med ÄL-testerna till mensen kommer eller att jag får positivt utslag.

Det är ju så svårt att veta vart man befinner sig i cykeln när jag haft hormonspiral utan blödningar...har kunnat känna av ÄL ändå, men inte tänkt på det förrän vi på nyår bestämde att den ska ut, så har tappat kollen på det. Men men...i värsta fall får jag åka till han på lördag och sova där han är vilket går bra. Men svårt ha tyst sex i rummet bredvid hans föräldrar ju hahaha men kommer göra det om det är vad som krävs hahaha!

• Nykär15

Ska du testa i morgon?

Jag har nog äl nu...så nu börjar långa väntan på bim 29/1

Mammut skrev 2016-01-16 12:24:17 följande:

Måste införskaffa mer g-test... de tog slut igår. Köpte 5-pack testa tidigt från Bäst på test. Det sista tyckte jag igen skymtade till något som sen försvann. Tror jag köper på apoteket på måndag istället.

Molvärken är kvar och har lätt illamående emellanåt, brösten är något ömma men framför allt större. Har sällan sånt före mens... så kanske kan vara så illa att man är skengravid de lux. :/

• Nykär15

Usch vad tråkigt...man tappar lite ork då...denna eviga väntan på äl, bim, äl, bim..,hoppas på plus fort men inser det är väldigt orimligt...

Jo vi ligger ju varje dag, mer kan man inte göra...mycket jobb denna veckan så hoppas tiden går fort till nästa helg :) känner mig själv och kommer väl börja testa onsdag nästa vecka :)

Mammut skrev 2016-01-18 07:26:31 följande:

Kunde inte hålla mej. Testade med clearblue igår men negativt. Har vänt och vridit på testet men inte ens ett spökstreck. :/ Så hoppet dog lite...

Funderar på om människor kan vara "skendräktiga" som djur. Har hundar och när de har inbillat sig att de ska ha valpar så har de blivit runda, fått mjölk och försökt att göra valpbäddar. De som hjälper då är mindre mat och rejäl motion. Så jag får väl äta morötter och ta en powerwalk... innan jag börjar bygga en bäbisbädd. :D

Härligt att du nått äl, nu är det bara att "ligga i"! :)

• Nykär15

Ah kul!

Hade väldigt lite äl-sekret igår, med inslag av blod så gissar ägget lossat iaf, men snustorr idag...hoppas de tar sig fram ändå!

Maran73 skrev 2016-01-18 08:17:26 följande:

Aj då... På't igen! Tror definitivt att även vi kan vara iaf lite skengravida, man får ju X antal symptom innan mens som sedan "mirakulöst" försvinner när tant röd dyker upp... Nykär15, vi är på ung samma cykel, har BIM 31 jan el 1 feb.Håller tummarna!

Själv borde jag väl ha ÄL typ nu, har dock inte sett till minsta skymt av ÄL sekret. Fast äggstockarna har slutat småvärka idag, så jag hoppas att det varit nedsläpp! Den som lever får se. Ha en bra vecka alla!

Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016