Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

Galenlängtan skrev 2016-02-21 21:00:32 följande:
    Vi fick till det igår trots hans migrän.
    Bra jobbat!!
  • Nykär15

Jag har vart hård med rumpvärmen och han dricker inte så mycket eller ofta. Däremot var han ju ute i fredags så lördagens prestation var nog inte så meningsfull ändå. Men vi hade ju bra med sex inför ÄL iaf. Däremot kom ÄL lite tidigare denna cykel så jag känner att jag missade nån dag i början där han kunde kommit i mig men inte gjorde för jag trodde det var fler dagar kvar..så det ska jag försöka tajma bättre nästa månad om det inte tagit sig.

Sen är vi tyvärr suckers på varma bad..så nästa månad ska vi bara duscha runt ÄL är tanken med och så ska jag försöka få i han lite rosenrot med...men han avskyr kosttillskott men vill ju hemskt gärna ha en liten så jag hoppas han går med på det ändå :) jag trivdes väldigt bra med att ta dem och mådde bättre genom mensen som blir mer sparsam och kortare och mindre ont och ÄL kändes effektivare eller vad man ska säga. Fick ju till och med positivt på ÄL-test för första gången i mitt liv :)

• Nykär15
    Galenlängtan skrev 2016-02-22 13:52:58 följande:
    Äter du rosenroten mellan mens och äl eller hela månaden? Zink ska ju vara bra för mannen också, gör spermierna pigga.

Bara från mensens första dag fram till ÄL, så nu äter jag den inte, slutade i torsdags när jag hade ÄL.

Ja nåt för att pigga upp dem lite ska nog testas om vi behöver köra nästa månad med. För vi är allldeles för sugna på värme som inte är bra för dem så bäst försöka göra det lite bättre. Men jag tröstar mig lite med att han är ung iaf så de borde vara i rätt gott skick ;) men sånt vet man förstås aldrig...

• Nykär15
    Galenlängtan skrev 2016-02-22 15:15:05 följande:
    Jag har provat rosenrot jag med mellan mens och äl. Märker ingen direkt skillnad på cykeln eller så men hoppas och fortsätter, framförallt för att jag mår bättre av dem i övrigt. Med min förra man provade jag verkligen alla olika naturmetoder som finns, sedan visade det sig att det var han spermier som det var fel på.
    Jag ville korta och stabilisera min cykel efter spiralen, gjorde verkligen gott så kör med det nästa månad med, mådde mycket bättre. Brukar ha MYCKET blödning, må som jag har influensa, frossa och riktigt sänkt. Denna cykel kändes SÅ mycket bättre!
  • Nykär15
    Galenlängtan skrev 2016-02-23 09:34:21 följande:
    Vänta nu min cykel har också blivit kortare senaste året, varit rädd att det varit någon start för klimakteriet men det kanske är pga rosenroten. Jag har gått från 34 dagar till 28. Känner mig fortfarande sjuk under mens dock, snarare att symtomen blir fler för varje gång jag får mens. Så sjukt mycket skengravid.

Min har alltid varit 28 dgr men efter hormonspiralen låg den på 34 så ville ha ner den igen och det verkar ha funkat bra direkt denna månaden. ÄL kom på precis dag 14 från mensen första dag.

Jag har väldigt gravidsymptom mellan ÄL och mens...inte haft så förr i tiden. Men har ju inte haft mens med spiralen på 1,5 år och innan med kopparspiralen blödde jag mer än jag inte blödde och hade korta cykler...mådde rent av skit och var väldigt svag vid mens som kunde hålla på 9 dgr.

Så nu med rosenroten har jag blött mindre, haft kortare antal dagar och mått bättre. Så det känns jätteskönt hitta nåt som lindrar lite nu under tiden vi försöker, för har verkligen fasat för mensen eftersom jag mår så dåligt då...

• Nykär15
    VeronikaK skrev 2016-02-23 11:28:39 följande:

Har BIM idag men har inte testat. Det är konstigt nog ganska lugnt, inte jättemycket pMS-känsla men heller inga gravidsymptom. Ligger hemma sjuk och graviditet känns lite långt borta. Kan bli att vi testar ett par månader till men sedan avslutar. Svårt, vacklar mellan det ena och det andra. Skulle jag vara gravid nu så skulle jag bli glad. Konstigt hur det kan vara.

Lycka till allihop i tråden.

Kommer du ta något test eller vänta och se? Vi är ju så tidigt i våra försök så känner ännu att man har gott om hopp iaf, det är skönt. Hur länge har ni försökt?

Krya på dig! Hjärta

• Nykär15

Molvärk är som mensvärk om du haft det? Det stramar och drar över tjejmagen liksom, ömmar. Väldigt svårt förklara. Har du barn sen innan? Det känns lite som när man har förvärkar, påminner iaf av känslan. Just när smärta kommer inifrån så känns den annorlunda, jag hade sån smärta med blindtarmen med vill jag minnas. Har det även vid ägglossning.

• Nykär15
    VeronikaK skrev 2016-02-23 19:15:58 följande:
    Jag vet inte, men det blir nog ett test ganska snart om mensen inte kommer. Vi har försökt i 1,5 år ungefär med ett missfall emellan, så jag har inte så stora förhoppningar.
    Usch vad jobbigt och länge...håller tummarna för plus :)
  • Nykär15
    tovalisa skrev 2016-02-24 10:36:35 följande:

Här går det lika dåligt som förväntat att invänta bim. Testade med ett testa tidigt idag trots att jag veeeeet att det är meningslöst att testa på äl + 7. Är så arg på mej själv, för nu känner jag mej väldigt modfälld, samtidigt som jag vet att testet inte berättar nåt alls om en eventuell graviditet ... Varför kan jag inte bara vara lite cool och vänta några dar? Argh!

Förstår längtan att testa..,är själv på ÄL+6 bara..,,måste klara vänta till söndag. Tur jag inte är hemma nåt och bara packat med 3 test...två till söndag och ett måndag morgon. Kommer nog börja känna efter mer i morgon och övermorgon då ägget bör fästa runt den tiden...känns lite tidigt än.
  • Nykär15
    tovalisa skrev 2016-02-24 13:00:55 följande:
    Ja, suck. Tycker att man borde ha lärt sej nåt vid det här laget, men nope ... Håller tummarna för oss båda!
    Tack, håller tummarna jag med!

Så otålig blir man från äl till mens...
Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016