• cissha

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

Hej!

Jag antar att jag inte är ensam om att vara 40+ och planerar för en bäbis under nästa sommar/höst.
    Om du går i samma planer, hoppa in här vettja, så kan vi stötta, peppa och ge varandra goda råd Glad

Jag har en dotter på 5 år och önskar nu ett syskon. Har ju förstått att fertiliteteten inte är på topp "längre". Men skam den som ger sig. Slutade med minipiller i juni och använder mig av en app samt ägglossningstest nu och framåt.

Hur tänker ni och hur planerar ni? Berätta gärna!

Ciss

• Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016
  • hoppfullsnart40
    Allex skrev 2015-12-13 10:37:42 följande:
    Hihi...vågrät ställning

Jag smörjer ju med progesteronkräm och nu har den tagit slut.. i slutet på lutealfasen! Jag beställde ny kräm i förra veckan och trodde att den skulle hinna fram. Men.... icke! Inte alls bra. En minskning i progesteronet signalerar ju "släpp slemhinnan"! Nåja, det är ju inget att göra åt....men den är väldigt tråkigt. Bäst att förbereda sig på mens på onsdag

mariatheresia-jag har hört att det finns en del som blivit gravida trots sjukdom och antibiotika, så det är inte kört än....ingen mens=fortfarande chans
    Vad är det för kräm? och hur fungerar den?
  • mariatheresia

Bim idag. Mår konstigt lite illa och rapar hela tiden. Vill vänta med test till torsdag hur ska man klara det. Sagt att detta var sista försöket så lever väl på hoppet nu

• Pluttan
    mariatheresia skrev 2015-12-15 06:23:46 följande:

Kunde inte hålla mig

Åh grattis!! Vad kul :)
    ~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • Nykär15
    Kunde inte hålla mig

Men åhhhh! Grattis! Vad roligt!

Blir mer sugen på att starta NU när jag är med i denna tråden! Men ska försöka hålla mig till våren med att ta ut spiralen..kanske se om vi gör nåt under sommaren. :)

• Allex
    Kunde inte hålla mig
    Stort grattis
Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016