• cissha

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

Hej!

Jag antar att jag inte är ensam om att vara 40+ och planerar för en bäbis under nästa sommar/höst.
    Om du går i samma planer, hoppa in här vettja, så kan vi stötta, peppa och ge varandra goda råd Glad

Jag har en dotter på 5 år och önskar nu ett syskon. Har ju förstått att fertiliteteten inte är på topp "längre". Men skam den som ger sig. Slutade med minipiller i juni och använder mig av en app samt ägglossningstest nu och framåt.

Hur tänker ni och hur planerar ni? Berätta gärna!

Ciss

• Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016
  • Pluttan

Väntar på ägglossningen ska komma. Ingen stegring än på test.

~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • Allex
    Pluttan skrev 2015-12-17 13:24:01 följande:

Väntar på ägglossningen ska komma. Ingen stegring än på test.

Här är det  CD1 idag, Mensen kom till slut. Äl blir i slutet på året.... 

Mot försök 20!
  • Pluttan
    Allex skrev 2015-12-17 13:35:07 följande:

Här är det  CD1 idag, Mensen kom till slut. Äl blir i slutet på året.... 

Mot försök 20!

Då håller jag tummarna stenhårt för oss!!
  • Allex
    Pluttan skrev 2015-12-17 15:35:46 följande:

Då håller jag tummarna stenhårt för oss!!

Tummar hålls!
  • havsblomman

Jag tog mod till mig, gick till en gyn och fick veta att jag har ägg kvar MEN hon sa också att i min ålder behövs äggdonation för att bli gravid... samtidigt har nu en lärare på mina barns skola blivit gravid, hon är 46.... Gynekologen såg en "gulesäck" i ena äggstocken, måste googla på vad det innebär...

• RockyKiwa
    havsblomman skrev 2015-12-18 18:04:58 följande:

Jag tog mod till mig, gick till en gyn och fick veta att jag har ägg kvar MEN hon sa också att i min ålder behövs äggdonation för att bli gravid... samtidigt har nu en lärare på mina barns skola blivit gravid, hon är 46.... Gynekologen såg en "gulesäck" i ena äggstocken, måste googla på vad det innebär...

chansen att bli gravid och gå hela vägen är väldigt liten men inte helt omöjlig när man är 45+,jag är ju fortfarande fertil trots mina 47 år.Har varit gravid 2ggr som 46 åring,1 abort och ett missfall och nyligen gravid men fick missfall:( Men man vet ju att både 46,47,48,49 åringar blivit gravida spontant och fött friska barn så visst finns det en chans om en liten sån:)
  • Maran73

Coolt havsblomman! Gulesäck är väl något som bildas i samband med ägglossning?

Håller också tummarna för alla! Här bör det väl vara ägglossning på G.

havsblomman skrev 2015-12-18 18:04:58 följande:

• Pluttan

Tydlig stegring på ägglossningstest (billig sticka) i ett par dagar, dock inte positivt än. Men fortfarande ingen glad gubbe på clearblue . Sååå frustrerande! :( Jag har trots detta både haft tydligare äl - känningar och äl sekret med äl-slime (ursäkta).

• havsblomman

tänkte att jag måste ju testa iaf så att jag vet... kommer bli bjuden på vin nu i jul... använde en gammal sticka med passerat bäst före datum, så den kanske visade fel... har inte sagt något till NÅGON ännu.... chockad, försiktigt glad, allt kan ju gå fel... kanske fel på stickan men 2 tydliga streck!!!!!!!!!!!!!!!!

Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016