Inlägg från: hoppfullsnart40 |Visa alla inlägg
  • hoppfullsnart40

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

Hej
    Hänger gärna på här.
    Jag är 39 och längtar efter en 3:a.
    Har 2 pojkar sen innan, 18 och snart 17.
    Träffat mitt livs kärlek (han har ett barn 5 år)och vill ha en liten innan det är för sent.

• hoppfullsnart40
    Pluttan skrev 2015-12-11 20:05:18 följande:

Hur går det för er? Just nu väntar jag bara på att mensen ska sluta så man snart kan ta sikte mot äl.

Är mitt i ÄL dagar just nu, så det är mest vågrät ställning Skrattande håller tummarna
  • hoppfullsnart40
    Allex skrev 2015-12-13 10:37:42 följande:
    Hihi...vågrät ställning

Jag smörjer ju med progesteronkräm och nu har den tagit slut.. i slutet på lutealfasen! Jag beställde ny kräm i förra veckan och trodde att den skulle hinna fram. Men.... icke! Inte alls bra. En minskning i progesteronet signalerar ju "släpp slemhinnan"! Nåja, det är ju inget att göra åt....men den är väldigt tråkigt. Bäst att förbereda sig på mens på onsdag

mariatheresia-jag har hört att det finns en del som blivit gravida trots sjukdom och antibiotika, så det är inte kört än....ingen mens=fortfarande chans
    Vad är det för kräm? och hur fungerar den?
  • hoppfullsnart40
    havsblomman skrev 2015-12-23 09:37:13 följande:

tänkte att jag måste ju testa iaf så att jag vet... kommer bli bjuden på vin nu i jul... använde en gammal sticka med passerat bäst före datum, så den kanske visade fel... har inte sagt något till NÅGON ännu.... chockad, försiktigt glad, allt kan ju gå fel... kanske fel på stickan men 2 tydliga streck!!!!!!!!!!!!!!!!

Stort grattis!! :D
  • hoppfullsnart40
    Nykär15 skrev 2016-01-03 16:47:23 följande:

Börjat med folsyra idag, tänkte beställa hem äl-tester o se om äl kommer igång sen...men först lär ju väntan på mens vara efter jag tagit ut spiralen.

Nån annan som haft hormonspiral innan?

Jag hade hormonspiral och min mens kom bara ett par dagar efter att jag tagit ut den .
  • hoppfullsnart40
    Allex skrev 2016-01-13 08:56:57 följande:

Jag fyllde 42 i mitten på december.

Vi har försökt i drygt 1½ år och nu äntligen har jag två graviditetest i ryggen. Jag vågade inte riktigt lite på det första jag tog, det var ett svagt streck. Så jag köpte ett Clearblue digitalt så jag skulle slippa tolka strecken och då fick jag det svart på vitt att jag var gravid.

Heelt otroligt! Jag kan inte fatta det. Efter 20 st försök.. herregud vilken lång tid. Men nu har jag testat positivt  

Nu följer 12 veckor av lite nervositet - de är ju de mest kritiska.

Stort grattis :)
  • hoppfullsnart40
    JeyLa skrev 2016-02-05 22:02:59 följande:

Längesen jag skrev ngt här nu, men jag följer och läser era inlägg iaf.

Beklagar missfallet Maria Thereses :(

Är det ngn mer som äter munkpeppar här?

Jag har tagit droppar tre omgångar nu. Det som har hänt är att jag har fick äl på dag 12 förra gången och mensen kom på dag 29. Gången innan kom äl på dag 10 och mensen på dag 28. Innan jag började med munkpeppar så hade jag äl på dag 9 och mens på dag 24. Jag tänker fortsätta att ta dropparna för min pms är som bortblåst (även om den inte var på värsta viset innan heller, men ändå).

Jag vet inte vilken gång i ordningen vi är på - men i september fick jag tillbaka min mens efter att vi förlorade vår son i femte månaden - och sen skulle vi ju vänta två menstruationer innan vi försökte igen.

Fast sambon ligger borta på jobb så har vi lyckats pricka in äl och dagarna runt om varje gång hittills - men det har inte tagit sig än ändå tyvärr.

Idag är jag på äl 12 men ingen glad gubbe (kör med digitala ältest varje månad) - hoppas den dyker upp på söndag, för då kommer sambon hem :)

Ett tips bara, har ni kollat ert ph-värde? Jag var till en kvinna i ett annat ärende, hon visste inte att jag hade förlorat min son, men när hon fick veta det och att han inte dog av psd - så ville hon kolla mitt ph. Både saliven och urinen visade att min kropp var för sur - så jag fick ett pulver som jag ska blanda med vatten och det ska göra min kropp mer basisk (Basbalans). Den här kvinnan har hjälp många att bli gravid tack vare hennes koll av ph-värde på dem.

Jag har druckit detta i två månader nu och imorgon ska jag kolla mitt ph-värde igen. Är det inte bra, så får jag fortsätta att ta det en omgång till.

Hon menade också på att i en för sur kropp så kan inte barn leva heller....och kanske har hon en poäng där.

Hej

Jag äter också munkpeppar sen i början på detta året.

Var testar man sitt pH någonstans?

Beklagar för din son, men jag håller tummarna för dig(er)
  • hoppfullsnart40
    JeyLa skrev 2016-02-07 15:57:20 följande:

Tack hoppfullsnart40.

Har du hunnit märka någon skillnad nu när du tar munkpeppar ?

Jag fick med mig ph-papper från hon jag var till, för att kunna mäta mitt ph själv efter varje avslutad kur. Tyvärr är min kropp ff sur så jag ska äta en till kur. Så här ser de

Jag googlade på det och det går att beställa det från hälsobutiker bland annat.

Jag har fått starkare känning av ägglossningen tycker jag. Annars känns inget annorlunda :)

Okej det ska jag kolla upp. Tack
  • hoppfullsnart40
    Syster74 skrev 2016-02-12 11:59:12 följande:

Hallå

Här är en 40+ (41), som inte planerar just nu men sitter här men en underbar 3 månaders! Ville bara berätta att det är inte alls omöjligt, när vi bestämde oss så fick jag en mens efter spiralen var ute innan det blev +. Slutade i missfall men hann bli gravid igen direkt efter utan mens mellan, blev missfall igen.. Då bestämde vi att verkligen vara försiktiga å vänta någon månad.. Gick sådär..gravid igen direkt å nu är vår dotter 3 månader! Så ge inte upp! <3

Åh låter mycket hoppfullt :)
  • hoppfullsnart40
    Nykär15 skrev 2016-02-29 20:43:21 följande:

Åhh ! Tog ett CB...skulle ni våga berätta för killen i detta läge? Eller för tidigt? Två test kan väl inte ha fel, svaga förstår jag...BIM först på torsdag/fredag ju.

Segt med mens :( kram!

Stort grattis :D
  • hoppfullsnart40
    tovalisa skrev 2016-03-01 07:36:28 följande:

Plus även här, om än fortfarande svagt. Äl +13 och jag testade nyss med rfsu - har förstått att de brukar vara rätt sega? Men efter två svaga test vågar nog också jag tro att det finns något där ...

Grattis Nykär15, hoppas vi får följas åt hela vägen!

Grattis!! :D
  • hoppfullsnart40
    Maran73 skrev 2016-03-25 06:29:50 följande:

It's official! Hoppas hoppas HOPPAS att vi får behålla grynet denna gång!!! Håll alla era tummar och tår snälla... Superglad, nyförlovad och nybefruktad, kan det bli så mycket bättre?!

Stort grattis !! :) Tjoho
  • hoppfullsnart40
    tovalisa skrev 2016-03-25 11:58:55 följande:

Wow, grattis Maran73! Håller tummarna att det ska gå vägen nu!

Tack alla för sympatierna. Jag var ju hos gyn precis när jag hade ägglossning sist, och hon konstaterade då att jag såg ut att ha gott om ägg som "såg fertila ut". Därför känns det hoppfullt att jag nog ska kunna bli gravid igen - dessutom blev jag ju det på första försöket nu också, trots att det ju tyvärr stannade av ganska snart efter. Gynekologen sade också att det är bra att ställa in sej på att det kan bli några tidiga missfall innan det lyckas, då det ju är väldigt vanligt vid vår lite högra ålder (konstigt, men känner ju sej inte direkt GAMMAL, eller hur?!). Så jag var beredd, och dessutom hade jag själv anat att det nog inte fanns nåt som växte i mej ren under flera veckor eftersom jag kände mej precis som vanligt. (Brukar annars känna av graviditetshormonerna riktigt rejält på alla tänkbara sätt!) Att mitt första missfall känns helt hanterligt beror nog också på det underbara bemötande jag gick fick hos vården. Alla tog mej på största allvar och var mycket empatiska och förstående. 

Så, jag hoppas att det kommer nya chanser och förshoppningsvis ganska snart. Och det hoppas jag för alla oss, förstås! :)

Av ren nyfikenhet och förekommen anledning: hur många är det här inne som har haft missfall? Det här var mitt första, och jag har tre barn från förr.

Känner mig inte heller så "gammal" som jag är :)

Min första graviditet 96 resulterade i ett missfall.
Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016