JeyLa skrev 2016-02-05 22:02:59 följande:
Längesen jag skrev ngt här nu, men jag följer och läser era inlägg iaf.
Beklagar missfallet Maria Thereses :(
Är det ngn mer som äter munkpeppar här?
Jag har tagit droppar tre omgångar nu. Det som har hänt är att jag har fick äl på dag 12 förra gången och mensen kom på dag 29. Gången innan kom äl på dag 10 och mensen på dag 28. Innan jag började med munkpeppar så hade jag äl på dag 9 och mens på dag 24. Jag tänker fortsätta att ta dropparna för min pms är som bortblåst (även om den inte var på värsta viset innan heller, men ändå).
Jag vet inte vilken gång i ordningen vi är på - men i september fick jag tillbaka min mens efter att vi förlorade vår son i femte månaden - och sen skulle vi ju vänta två menstruationer innan vi försökte igen.
Fast sambon ligger borta på jobb så har vi lyckats pricka in äl och dagarna runt om varje gång hittills - men det har inte tagit sig än ändå tyvärr.
Idag är jag på äl 12 men ingen glad gubbe (kör med digitala ältest varje månad) - hoppas den dyker upp på söndag, för då kommer sambon hem :)
Ett tips bara, har ni kollat ert ph-värde? Jag var till en kvinna i ett annat ärende, hon visste inte att jag hade förlorat min son, men när hon fick veta det och att han inte dog av psd - så ville hon kolla mitt ph. Både saliven och urinen visade att min kropp var för sur - så jag fick ett pulver som jag ska blanda med vatten och det ska göra min kropp mer basisk (Basbalans). Den här kvinnan har hjälp många att bli gravid tack vare hennes koll av ph-värde på dem.
Jag har druckit detta i två månader nu och imorgon ska jag kolla mitt ph-värde igen. Är det inte bra, så får jag fortsätta att ta det en omgång till.
Hon menade också på att i en för sur kropp så kan inte barn leva heller....och kanske har hon en poäng där.
Hej
Jag äter också munkpeppar sen i början på detta året.
Var testar man sitt pH någonstans?
Beklagar för din son, men jag håller tummarna för dig(er)