Inlägg från: mariatheresia |Visa alla inlägg
  • mariatheresia

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

Hänger med här. 41 år har barn födda 08 och 11 och är inne på fjärde försöket nu. Tog 6 mån med de två så har inte gett upp. Känner mig inte äldre än första gången tror barnen håller igång mig så en trea hade varit Välkommen till sommaren

• mariatheresia

Här var äl i mån tis och en diagnos halsfluss de lux, lyckades få till det men äter antibiotika vilket jag inte hade klarat mig utan så blir detnågot får vi hoppas den inte gjort skada. Ganska less på bebisverkstan nu så får se hur länge man orkar kämpa. Femte försöket iaf och bim 15 dec ca

• mariatheresia

Bim imorgon ingen mens än, varit sjuk och ätit antibiotika denna månaden men ändå prickat in äl. Tror detta var sista försöket så vi får se

• mariatheresia

Bim idag. Mår konstigt lite illa och rapar hela tiden. Vill vänta med test till torsdag hur ska man klara det. Sagt att detta var sista försöket så lever väl på hoppet nu

• mariatheresia
    Maran73 skrev 2015-12-28 22:48:24 följande:

Hur går det, Mariatheresia?

Jo det går bra. I vecka 7 nu. Kunde inte låta bli att berätta på julafton för mina föräldrar som nog är i chock fortfarande

Konstant molande värk och väldigt kvällstrött men illamåendet har lagt sig lite. Inskrivning 18 jan. Bor i ny kommun sen sist så allt blir nytt.
  • mariatheresia

Jah hade, tog ut den 10 aug och min cykel kom igån direkt. Haft klockrena 27 dagars ända tills jag plussade 14 dec

Nykär15 skrev 2016-01-03 16:47:23 följande:

Börjat med folsyra idag, tänkte beställa hem äl-tester o se om äl kommer igång sen...men först lär ju väntan på mens vara efter jag tagit ut spiralen.

Nån annan som haft hormonspiral innan?

• mariatheresia

Både och, grattis och välkommen

Linema skrev 2016-01-03 18:54:52 följande:

Har plussat, är denna grupp för de som försöker eller de som är gravida eller båda :) jag är 40 och plussade precis efter 3 månaders försökande, bf 4 sept.

• mariatheresia

Haha du ville verkligen bli av med den. Heja på dig nu då

Nykär15 skrev 2016-01-04 16:06:29 följande:

Åkte till en mottagning som hade drop-in idag så nu är den ute!! Weiii!

Hon fick gräva ordentligt då trådarna åkt upp, hade inte vart skoj vänta på remiss...

• mariatheresia

Tillbaka igen

Mf i v 10 med tvillingar men kändes bra att vara gravid så gör några försök till trots att jag sa att det var sista chansen

• mariatheresia

Tack alla

Jo åldern är väl det som tar emot menvet ju att det går så blir att prova igen

Var ett vanligt mf, började blöda någon dag efter inskrivning där det togs cellprov, åkte in då fanns det 2 fostersäckar och troligen hade kroppen redan absorberat den ena. Fick se ett hjärta slå men fortsatte blöda och två dagar senare vart den borta. Kroppen återhämta sig snabbt så nu är vi på g efter en kort tids sjukdom. Förut tänkte jag att nej inget barn i december men nu bryr jag mig inte bara jag får en frisk bebis kanske inte tvillingar men blir det så ja då är det meningen

• mariatheresia
    Nykär15 skrev 2016-03-05 22:11:48 följande:

Blä trist :( nya tag tillsammans!

Lite ondare nu på kvällen, som små sammandragningar...än blöder det inte fullt.

Känns ok nu, grät ju hela gårdagen, sista innan vi somnade. Vi har pratat om det idag igen...ändå tacksam jag visste innan det började blöda, började på ett kalas idag, hade vi inte vetat så hade jag fått fullständig panik där och då, nu tog jag det med ro.

Hoppas kroppen tar det som vanlig mens så jag får äl igen runt 19/3 som jag isf borde.

Kommer testa först på eller efter BIM framöver...vet inte om jag vågar lita/hoppas på ett tidigt plus igen efter detta....även om det gick bra med mina första två barn.

Fredagskram till er alla som kämpar på <3

Fy vad trist, vet vad du går igenom. Precis gjort första försöket efter mitt mf i januari. Haft en mens och verkar som om kroppen är där den var innan graviditet med 27/28 dagars cykel. Bara på det igen. Kram
  • mariatheresia

Bim imorgon eller lördag, första försöket efter mf i januari, brukar vara rött på pappret några dagar innan inget än dock blank sticka så bara att fördriva tiden nu.

• mariatheresia

Jag har full koll på allt. Blödde bra efter missfallet. Var ju tvillinggraviditet i v 10. Hade sen en period utan blödning på 10 dagar sen kom vanliga mensen och hade äl som innan dag 14 nu dag 27 och brukar småblöda dag 25-27 sen dag 28/1 drar det igång med syndafloden. Ända gången jag inte blöt innan är när jag plussade i december. Kan ju vara att jag inte haft äl men testen var starka och jag kände den eller så är min cykel längre det får tiden utvisa

Har iaf inte gett upo än

• mariatheresia

Här är tant röd på g fick rött på pappret så väldigt punktlig men brukar förbereda mig redan dag 25 så tror min cykel ändrat sig lite.

• mariatheresia

Lite förvirrande. Inget mer sen igår kl 20 kanske var ursäkta detaljen min hemorrojd som blödde. Får väl se hur det går då

• mariatheresia

Kom här med så min cykel är rubbad men säger som du. Inte fasiken ger man upo när man så gärna vill.

Pluttan skrev 2016-03-19 20:24:19 följande:

Menshelvetet kom åter igen denna månaden :(

Sikte nu mot försök nummer 14. För en sak är säker, jag kommer aldrig någonsin att ge upp.

• mariatheresia

Vill vara med i fb grupp, försöker hitta dig, heter Maria Lindell

Pluttan skrev 2016-03-25 20:53:16 följande:

Jag skapar gärna en facebook grupp eftersom intresset verkar för. Jag heter Malin Hansson har ritad huvudfoting som profilbild. Adda mig så lägger jag till er i gruppen.

Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016