• Anonym (Orolig mor)

Sverige illa ute? IS står utanför porten.

Hej alla!

Jag är mycket, ja väldigt mycket orolig för utvecklingen i Sverige.

Jag är en helt vanlig trebarns mamma som bor i en förort till en större stad. Jag oroas framförallt för mina tre barn, mest inför framtiden de har att möta i detta land. Jag har haft en trygg uppväxt i ett äldre Sverige. Jag arbetar heltid och kånkar dagarna i ände så gör även min man. Vi pratar ibland om framtiden och öven han fångas upp av min oro och rädsla när vi mer ingående pratar om framförallt barnen. Han har inga lugnande svar att ge och då blir jag än mer orolig över utvecklingen. Ibland ser jag bara på allt att det finns absolut INGENTING som kan komma något bra ut från allt detta. Ingenting som gynnar mina barn.

Jag har själv sett saker som jag inte kommer skriva ut här och så idag läser jag denna artikeln och får bara en klump i magen.

Varför ska vi utsätta våra fina barn för detta: www.aftonbladet.se/debatt/article21319209.ab

Eller är det något fel med mig som känner så som jag gör? Är orolig inte för mig själv utan för mina barns framtid och har börjat tänka mycket på var världen är på väg. Vågar inte nämna mina tankar och oron på arbetsplatsen eller till mina vänner för då kommer jag oförtjänt få en stämpel på mig som inte alls stämmer.

Hur tänker ni andra? Är jag ensam?

• Svar på tråden Sverige illa ute? IS står utanför porten.
  • Anonym (:()

Jag är också livrädd men det är väl detta vi kan tacka massinvandringen för antar jag. Grattis Sverige är nu ett otryggt land pga detta.

• Anonym (BB King)
    Anonym (:() skrev 2015-08-28 16:15:09 följande:

Jag är också livrädd men det är väl detta vi kan tacka massinvandringen för antar jag. Grattis Sverige är nu ett otryggt land pga detta.

Så du vill lösa problemet med IS genom att stoppa invandringen till Sverige?
  • Dasking

Jag tror att många funderar på vad som kommer att hända framöver, det är du inte ensam om. Jag är också helt säker på att många håller sina tankar och funderingar för sig själva i rädsla att bli stämplad som rasist. Det ordet tycker jag är helt överspelat idag. Ett ganska uselt sätt att angripa folk som inte tycker som en själv. Läser man den artikel du länkar till som faktiskt är underskriven av en person som jobbat som asylhandläggare och det han beskriver blir man ju minst sagt frågande.

Bara för att man är flykting från Syrien betyder inte det per automatik att man inte deltagit i krigsförbrytelser. Det innebär ju heller inte per automatik att man har det. Fast det begås ofta vidrigheter av båda sidor i en konflikt. Så  även av de som förlorat slaget och tvingas fly. Alla har asylrätt men vi har också vår skyldighet gentemot alla brottsoffer även om de tillhör Assads trupper.

Jag blir oerhört illa berörd av det som nu visas på TV. Hade det varit någon ordning på EU skulle det för länge sedan varit Europeiska styrkor på andra sidan Medelhavet och om nödvändigt stoppat människosmugglarna med våld. Därefter skulle man ta över människor säkert till Europa i de båtar som nu drar upp döda kroppar istället. Om alla Eu stater tog sitt ansvar skulle nog Migrationsverket ha lättare att hantera asylärenden.

Men nu verkar ju EU vara precis så meningslöst som det alltid varit så vi ska nog räkna med att det kommer mycket folk till Sverige som behöver hjälp. Dags för regeringen att ta situtionen på allvar och så snabbt det bara går, typ igår, se till att få fram resurser som kan hantera tex. trauma och krigsskador. Det behövs bostäder, lärare, tolkar och dagisplatser.

Som sagt jag är helt säker på att du inte är ensam i din oro eller att vara tveksam att ställa frågan.

Du ska aldrig accaptera att bli jämställd med tvättäkta rasister från andra värlskriget bara för att du ser etfer din familjs intressen. Det är din rättighet och skyldighet.

• Dasking
    Anonym (BB King) skrev 2015-08-28 16:39:36 följande:
    Hur vill du lösa problemet?
  • FDFMGA
    Anonym (Orolig mor) skrev 2015-08-28 16:01:18 följande:
    Hej alla!

Jag är mycket, ja väldigt mycket orolig för utvecklingen i Sverige.

Jag är en helt vanlig trebarns mamma som bor i en förort till en större stad. Jag oroas framförallt för mina tre barn, mest inför framtiden de har att möta i detta land. Jag har haft en trygg uppväxt i ett äldre Sverige. Jag arbetar heltid och kånkar dagarna i ände så gör även min man. Vi pratar ibland om framtiden och öven han fångas upp av min oro och rädsla när vi mer ingående pratar om framförallt barnen. Han har inga lugnande svar att ge och då blir jag än mer orolig över utvecklingen. Ibland ser jag bara på allt att det finns absolut INGENTING som kan komma något bra ut från allt detta. Ingenting som gynnar mina barn.

Jag har själv sett saker som jag inte kommer skriva ut här och så idag läser jag denna artikeln och får bara en klump i magen.

Varför ska vi utsätta våra fina barn för detta: www.aftonbladet.se/debatt/article21319209.ab

Eller är det något fel med mig som känner så som jag gör? Är orolig inte för mig själv utan för mina barns framtid och har börjat tänka mycket på var världen är på väg. Vågar inte nämna mina tankar och oron på arbetsplatsen eller till mina vänner för då kommer jag oförtjänt få en stämpel på mig som inte alls stämmer.

Hur tänker ni andra? Är jag ensam?
    Tja, om jag tänker på mina barn och deras framtid finns det mycket jag kan oroa mig för, kanske särskilt vad klimatförändringarna kan innebära.

En av de få saker jag aldrig skulle oroa mig för är att IS kan komma att stå utanför porten. För mig är det bara ett exempel på hur totalt verklighetsfrämmande rasistpropagandan är. Jag är i så fall mer oroad för den massiva tankeförslappning som SD:s framgångar har inneburit för delar av befolkningen. Är det möjligt att den kan fortsätta? Och i så fall hur länge och ner till vilken "avsaknad av all intelligens"-nivå.

IS står utanför porten, ja jag säger då detSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Anonym (Maja)
    Anonym (BB King) skrev 2015-08-28 16:39:36 följande:

Dom har absolut ingen koll på vem dom släpper in. Kan lika gärna vara isabhängare som ska infiltrera och vänta i Sverige på besked om att slå till. Det har vi inte en aning om
  • Anonym (Maja)

Regeringen har ställt till det så dom kan aldrig få nån ordning på det här. IS står för dörren... Inte alls omöjligt. Deras agenda är ju att ta över världen.

• Nerfherder

Ännu en SD småbarnsmamma, alla verkar känna sig tvungna att skriva på FL...

• Anonym (BB King)

2 st vill lösa problemet med IS genom att stoppa invandringen till Sverige. Exakt hur bekämpas IS med denna metod? Förklara?

• todo nada

Det enda som bekymrar mig är framfarten av hat i vårt sammhälle riktat mot andra grupper. Och att det numera har blivit accepterat i sammhället att ha rasistiska åsikter, fast det är nog inte så konstigt egentligen eftersom rasism numera har kostym och rör sig i finrummen också, DET skrämmer mig att mitt barn ska behöva växa upp i!

Svar på tråden Sverige illa ute? IS står utanför porten.