• Anonym (Orolig mor)

Sverige illa ute? IS står utanför porten.

Hej alla!

Jag är mycket, ja väldigt mycket orolig för utvecklingen i Sverige.

Jag är en helt vanlig trebarns mamma som bor i en förort till en större stad. Jag oroas framförallt för mina tre barn, mest inför framtiden de har att möta i detta land. Jag har haft en trygg uppväxt i ett äldre Sverige. Jag arbetar heltid och kånkar dagarna i ände så gör även min man. Vi pratar ibland om framtiden och öven han fångas upp av min oro och rädsla när vi mer ingående pratar om framförallt barnen. Han har inga lugnande svar att ge och då blir jag än mer orolig över utvecklingen. Ibland ser jag bara på allt att det finns absolut INGENTING som kan komma något bra ut från allt detta. Ingenting som gynnar mina barn.

Jag har själv sett saker som jag inte kommer skriva ut här och så idag läser jag denna artikeln och får bara en klump i magen.

Varför ska vi utsätta våra fina barn för detta: www.aftonbladet.se/debatt/article21319209.ab

Eller är det något fel med mig som känner så som jag gör? Är orolig inte för mig själv utan för mina barns framtid och har börjat tänka mycket på var världen är på väg. Vågar inte nämna mina tankar och oron på arbetsplatsen eller till mina vänner för då kommer jag oförtjänt få en stämpel på mig som inte alls stämmer.

Hur tänker ni andra? Är jag ensam?

• Svar på tråden Sverige illa ute? IS står utanför porten.
  • Anonym (skärp dig)
    Smecker skrev 2015-08-29 14:01:32 följande:
    Med tanke på att alla vet vem som startade tråden (han är iaf konsistent), så är det väldigt uppenbart vad SD har med detta att göra.

Jaså det "vet vi alla"?

Nja, nej, vi har ingen aning vilken orolig mor som startade tråden, kunde lika bra vara jag med tanke på hur mycket gemensamt jag har med ts.

Eftersom ts har inte yppat ett ord om SD utan drog fram en välbefogad rädsla så är det inget annat än sorglig försök att skifta fokus.

Så går dom flesta "diskussioner" till som behandlar massinvandring eller baksidor av den, så fort man nämner ordet massinvandring så får man tillbaka nämen SD är rasister och allt du säger är rasistiskt.

Det enda man uppnår med detta är att ge sd fler röster.

Grattis, ni är jävligt bra valarbetare, jobbar ideelt gör ni också

• ummsumaya
    M A F H H skrev 2015-08-29 14:14:58 följande:

Ingen källa alltså?

Det är inte jag som skapat tråden.. jag är inte rädd för IS i Sverige, däremot är jag rädd för att personer med dina åsikter härjar runt på svenska gator.

Jag känner inget hat förresten, folk som ser nazism som något hemskt måste inte gå runt och bära på hat för det.

Jag gillar inte något som är hemskt, jag ogillar alltså rasism, nazism, fascism, wahhabism, ja allt sånt. Det betyder inte att jag går runt och har hat inom mig. 

Du får kalla salafister för wahhabi då det inte är en skam. Han var en fin person.

Ja, mina åsikter som är i Quran och i Sunnah. Jag viker mig inte på det. Men som jag sa innan följer inte Isis och alla de andra khawaridj vare sig Quran eller Sunnah. Dom hittar på egna regelverk och idéer.

Du kan vara rädd för mig om du vill, men det visar på att du inte vet något om Islam. Du tror på all media och den skit dom medför. Vem som helst vet om filtreringen som sker mellan verklighet och vad media utger.
  • Anonym (rasister)
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-29 14:21:43 följande:

Jaså det "vet vi alla"?

Nja, nej, vi har ingen aning vilken orolig mor som startade tråden, kunde lika bra vara jag med tanke på hur mycket gemensamt jag har med ts.

Eftersom ts har inte yppat ett ord om SD utan drog fram en välbefogad rädsla så är det inget annat än sorglig försök att skifta fokus.

Så går dom flesta "diskussioner" till som behandlar massinvandring eller baksidor av den, så fort man nämner ordet massinvandring så får man tillbaka nämen SD är rasister och allt du säger är rasistiskt.

Jaja, gå och läs rödluvan och vargen nu.
  • ummsumaya
    M A F H H skrev 2015-08-29 14:14:58 följande:

Ingen källa alltså?

Det är inte jag som skapat tråden.. jag är inte rädd för IS i Sverige, däremot är jag rädd för att personer med dina åsikter härjar runt på svenska gator.

Jag känner inget hat förresten, folk som ser nazism som något hemskt måste inte gå runt och bära på hat för det.

Jag gillar inte något som är hemskt, jag ogillar alltså rasism, nazism, fascism, wahhabism, ja allt sånt. Det betyder inte att jag går runt och har hat inom mig. 

Har ett liv att återgå till så jag lämnar er nu..
  • Anonym (skärp dig)
    todo nada skrev 2015-08-29 14:09:46 följande:
    Jag har nog missat inlägget med sådan statistik som postats här..

Innan skrev du att inte ens Säpo visste hur många IS krigare som uppehåller sig i Sverige, och nu finns denna fakta redan postad..

Varför sa du inte det bara på direkten och hänvisade till var i tråden jag hittar denna information..?

Fakta är att dom är redan här, fakta är att det rekryteras i moskéer och på gatan, fakta är att vi har ingen aning hur många dom är men om så bara en liten procent av totala siffran så snackar vi tusentals.

Är det nått du inte förstår?

Hur som, du anser det alltså inte vara ett problem att vi släpper in tusentals papperslösa varje vecka det till trots att vi vet terrorister gömmer sig i strömmen?
    Du anser inte att Migrationsverkets behandlingstid ligger på 1-3 timmar per skalle som säger ordet asyl är en smula osäkert?

Du är helt nöjd med att dom i förlängning bedriver samma militära strategier på gatan i Sverige som dom gör i strid i Mellanöstern?

Försök nu svara på ställda frågor framför att försöka skifta fokus.

• Nerfherder
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-29 14:26:31 följande:

Fakta är att dom är redan här, fakta är att det rekryteras i moskéer och på gatan, fakta är att vi har ingen aning hur många dom är men om så bara en liten procent av totala siffran så snackar vi tusentals.

Är det nått du inte förstår?

Hur som, du anser det alltså inte vara ett problem att vi släpper in tusentals papperslösa varje vecka det till trots att vi vet terrorister gömmer sig i strömmen?

Du anser inte att Migrationsverkets behandlingstid ligger på 1-3 timmar per skalle som säger ordet asyl är en smula osäkert?

Du är helt nöjd med att dom i förlängning bedriver samma militära strategier på gatan i Sverige som dom gör i strid i Mellanöstern?

Försök nu svara på ställda frågor framför att försöka skifta fokus.

Om du tänker efter lite grand bara, vart är då alla hemska terrorbrott som Sverige drabbas av?
  • M A F H H
    ummsumaya skrev 2015-08-29 14:23:52 följande:
    Du får kalla salafister för wahhabi då det inte är en skam. Han var en fin person.

Ja, mina åsikter som är i Quran och i Sunnah. Jag viker mig inte på det. Men som jag sa innan följer inte Isis och alla de andra khawaridj vare sig Quran eller Sunnah. Dom hittar på egna regelverk och idéer.

Du kan vara rädd för mig om du vill, men det visar på att du inte vet något om Islam. Du tror på all media och den skit dom medför. Vem som helst vet om filtreringen som sker mellan verklighet och vad media utger.
    Vad bra att du erkänner tillslut att wahhabism existerar, synd bara att du menar att wahhabism är något bra.
    Alla som är kunniga vet om att du varken följer Koranen eller sunna om du försvarar något så vidrigt som wahhabism, så kom inte och påstå det.

Att du är wahhabi och inte gillar wahhabitiska IS är för mig konstigt, men well, det kanske finns "bra wahhabiter", det kanske också finns "bra nazister". Vem vet.

Vem säger att jag följer allt media påstår? Det gör jag verkligen inte, jag är inte dum.
  • Nerfherder
    M A F H H skrev 2015-08-29 14:30:55 följande:

Vad bra att du erkänner tillslut att wahhabism existerar, synd bara att du menar att wahhabism är något bra.

Alla som är kunniga vet om att du varken följer Koranen eller sunna om du försvarar något så vidrigt som wahhabism, så kom inte och påstå det.

Att du är wahhabi och inte gillar wahhabitiska IS är för mig konstigt, men well, det kanske finns "bra wahhabiter", det kanske också finns "bra nazister". Vem vet.

Vem säger att jag följer allt media påstår? Det gör jag verkligen inte, jag är inte dum.

Snälla, mata inte
  • todo nada
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-29 14:21:43 följande:

Jaså det "vet vi alla"?

Fast du har uttryckt extremt förutfattade meningar kring den andelen förklädda IS soldater som tar sig in i Sverige, utan varesig siffror eller annat att hänvisa till. Ditt påstående är därför lika rimligt som att alla finländare badar bastu, och att alla fransmän älskar grodlår ungefär..

Är du lika oroad över kristna extremister?
  • M A F H H
    Nerfherder skrev 2015-08-29 14:31:37 följande:
    Snälla, mata inte
    Det är svårt att ignorera människor som försvarar en gren som bokstavligt talat massmördar människor just nu i Mellanöstern. 
Svar på tråden Sverige illa ute? IS står utanför porten.