Inlägg från: ummsumaya |Visa alla inlägg
  • ummsumaya

Sverige illa ute? IS står utanför porten.

M A F H H skrev 2015-08-29 11:25:53 följande:

Nej, jag är inte alls rädd för IS här i Sverige.

Folk måste förstå att Sverige inte är det land som IS prioriterar, tror ni på allvar att de vill skapa ett wahhabitiskt kalifat i Sverige, istället för i Mellanöstern? Varför det?

Jag bodde ett tag i ett land där IS härjade, tro mig, DÅ var jag rädd. Det hände ett par gånger att jag skulle till något ställe, men sedan ångrade mig, och får en stund senare reda på att det stället jag skulle till blivit bombat. Jag hade tur varje gång.

Att leva i den skräcken, knappt våga gå ut, och sedan bo i Sverige och tro att det är illa här är bara naivt.

Jag är däremot rädd för människorna som tror på samma gren som IS här i Sverige, DET gör mig rädd och jag blir arg över att staten inte ser det.

Jasså, och vad är det för gren? Vad vet du egentligen om isis?
  • ummsumaya
    M A F H H skrev 2015-08-29 12:08:12 följande:

Wahhabism/salafism, precis som bland annat Al Qaida.

Jag vet ganska mycket om IS, hurså?

Haha, ok. Salafister har noll gemenskap med Isis. Det här är det farliga när människor talar om ämnen som dom inte har någon kunskap om.

Wahabism är även något påhittat/slagord från dom som hatar Islam.

Isis är från Khawaridj som även profeten Muhammed varnade för redan på sin tid och kallade dom för helvetets hundar. Mer korrekt, folket från helvetes hundar. Ordet khawaridj kommer från ordet khwaridji vilket betyder att "gå ur" vilket i översättning betyder Khawaridj 'dom som lämnat', att dom har lämnat Islam med sitt extrema beteende som inte har något med Islam att göra. Profeten Muhammad har även sagt att "Dom kommer kalla till Islam medans dom inte har något med Islam att göra".

Att associera Khawaridj med Islam är okorrekt och helt fel.

Sen att associera Khawaridj (Isis) med terrorister och mördare är en helt annan femma. Dom är de värsta som stupat under denna himmel, så vad förväntar ni er?

Sen är Salafister något helt annat och är muslimer med den rätta tron. Dom har inget med Isis att göra.

Att du blandar ihop Salafister med Isis är helt fel och går utmed den okunskap du har inom ämnet.
  • ummsumaya
    M A F H H skrev 2015-08-29 13:19:01 följande:

Du menar att jag är okunnig, samtidigt som du påstår att wahhabism inte existerar? Du menar dessutom att salafism är den rätta Islam vilket säger mer om dig än om mig. 

Wahhabism existerar, och det vet alla förutom de hjärntvättade.

Varför skulle man HITTA PÅ en egen gren av Islam och sedan på något märkligt sätt lyckas lura en majoritet av världen att det existerar? 

Wahhabism är statsreligion i Saudiarabien, vilket en majoritet redan vet, du kan läsa om det på SO-rummet (tillförlitlig källa). Det står tydligt att majoriteten där bekänner sig till en strikt sunnimuslimsk tolkning av Islam som kallas för wahhabism.

Eller är kanske SO-rummet islamhatare som hittat på detta?

Anser inte heller att wikipedia är en tillförlitlig källa, men där kan du även läsa (sida: salafism) att salafistjihadister drivs av en militant radikalism och deras mål är en global islamisk stat, och att bland företrädarna för salafijihadism är bland andra Al-Qaida, IS och Boko haram... salafism är den rätta tolkningen av islam säger du?

Khawaridj fanns främst under tiden då man skulle välja ledarskap efter profeten, idag har de mer eller mindre dött ut, förutom en liten gren som kallas ibadi.

De som massmördar, våldtar och halshugger människor i Mellanöstern har med wahhabism och salafism att göra.

Muhammad ibn abdul Wahhab är en person som gav sitt liv åt den rätta Islam. Personer som hatar Islam kallar salafister för Wahhabister för att lägga en förnedring över dom. Han var ingen "wahabist" Han var salafi.

Sen tänkte jag klargöra för dig vad sanningen är och du tog illa upp. Jag lade fram sanningen och du drar upp fler personer som inte vet själva vad det är. Bra jobbat.

I alla fall så får ni fortsätta tråden själva nu då inget av nytta kommer ur den. Jag ville bara klargöra skillnad mellan sanning och vilseledande information.
  • ummsumaya
    M A F H H skrev 2015-08-29 13:43:36 följande:

Jag tog inte illa upp av din kommentar, du är inte den första som förnekar wahhabism och inte heller den sista. Jag tycker däremot att det är synd att man kan vara så hjärntvättad.

Vem har jag tagit upp som inte vet sanningen?

Kan du länka mig en trovärdig svensk källa som påstår att salafister är fredliga och att IS egentligen är khawaridj? Eller är sanningen endast det du och dina vänner tror på? Jag tar gärna emot trovärdig information.

För övrigt till alla i tråden: Ni ser själva hur hon försvarar grenar som är kända för att tysta ner sina motståndare med våld, lita inte på det hon säger. 

Hahaha, det sista du sa visar på ditt hat till muslimer och Islam. Mer därtill tänker jag inte tillägga då du och såna som du förvränger allt man säger, även det med klara bevis.
  • ummsumaya
    M A F H H skrev 2015-08-29 13:50:59 följande:

Jag hatar varken Islam eller muslimer, det är du som förvränger allt man säger. 

Ge mig några klara bevis så får vi se om jag "förvränger" dina ord.

Du sa att man inte ska lyssna på mig, av vilken anledning? Vem är du? Jag beskrev så som sanningen är, skillnad mellan khawaridj och muslimer. Skillnaden mellan att vara salafi och "wahhabi" vilket är ett slagord. Du tror att du vet bättre trots att du lyssnar på andra som inte har kunskap inom ämnet, än dom som faktiskt studerat flera år inom detta och vet skillnaden.

Du har inte förstått vad jag skrivit och det visar sig i det sättet du svarar mig och går runt ämnet fast jag gav dig svar rakt på sak. Därför anser jag inte detta en diskussion som lär leda någonstans.

"Människor lyssnar inte för att förstå, dom lyssnar för att ha något att ge svar på tal med."
  • ummsumaya
    M A F H H skrev 2015-08-29 14:03:18 följande:

Vem jag är? Jag är en person som är riktigt trött på wahhabiter som ska försvara grenen som gör livet till ett helvete för folk i Mellanöstern.

Jag beskrev också skillnaden mellan khawaridj som fanns då och nu (ibadi), och wahhabism.

Ni ser wahhabi som ett "slagord" för att ni inte gillar att benämnas efter Muhammad ibn Abdul al-Wahhab, då ni ser det som en förolämpning, precis som IS förolämpas av ordet "Daesh". 

Det är jättebra att folk benämner er vid det rätta namnet, istället för att blanda ihop er med muslimer. 

Återigen, ge mig en trovärdig källa på det du påstår. Jag kan lova dig att jag är beredd att ändra min syn ifall jag får en sådan. 

Ditt hat lyser igenom. Att du är rädd för Isis, varsågod, men att tro att salafi har något med dom att göra...hahaha
  • ummsumaya
    M A F H H skrev 2015-08-29 14:14:58 följande:

Ingen källa alltså?

Det är inte jag som skapat tråden.. jag är inte rädd för IS i Sverige, däremot är jag rädd för att personer med dina åsikter härjar runt på svenska gator.

Jag känner inget hat förresten, folk som ser nazism som något hemskt måste inte gå runt och bära på hat för det.

Jag gillar inte något som är hemskt, jag ogillar alltså rasism, nazism, fascism, wahhabism, ja allt sånt. Det betyder inte att jag går runt och har hat inom mig. 

Du får kalla salafister för wahhabi då det inte är en skam. Han var en fin person.

Ja, mina åsikter som är i Quran och i Sunnah. Jag viker mig inte på det. Men som jag sa innan följer inte Isis och alla de andra khawaridj vare sig Quran eller Sunnah. Dom hittar på egna regelverk och idéer.

Du kan vara rädd för mig om du vill, men det visar på att du inte vet något om Islam. Du tror på all media och den skit dom medför. Vem som helst vet om filtreringen som sker mellan verklighet och vad media utger.
  • ummsumaya
    M A F H H skrev 2015-08-29 14:14:58 följande:

Ingen källa alltså?

Det är inte jag som skapat tråden.. jag är inte rädd för IS i Sverige, däremot är jag rädd för att personer med dina åsikter härjar runt på svenska gator.

Jag känner inget hat förresten, folk som ser nazism som något hemskt måste inte gå runt och bära på hat för det.

Jag gillar inte något som är hemskt, jag ogillar alltså rasism, nazism, fascism, wahhabism, ja allt sånt. Det betyder inte att jag går runt och har hat inom mig. 

Har ett liv att återgå till så jag lämnar er nu..
  • ummsumaya

Åter igen, svenskar är inte de mest öppensinniga folkslaget. Nu är jag själv helsvensk och har varit en av er en gång i tiden. Jag vet hur illa ert synsätt är samt hur illa ni tycker om muslimer, samt hur ignoranta, generellt, svenskar är. Sen kommer det även folk från andra länder som varit utsatta av dessa Isis. Och när dom tror att Isis och dessa khawaridj har något med Islam att göra så blandar dom ihop dom som är riktiga muslimer och dom som faktiskt bara till det yttre ser ut som muslimer men har en korrupt ideologi. Isis kommer inte från Salafi, Isis dödar och hatar salafi. Isis kommer ifrån brödraskaps partiet. Brödraskaps partiet är känt för att vrida och vända på saker efter deras eget behag. Speciellt vrider och vänder dom sig för att "passa in" hos såna som er.

Ni hatar Salafi för vi är inte rädda för att stå för vår åsikt eller för att visa vår religion.

Jag är en muslim, och Salafi för att klargöra. Jag har studerat och praktiserat min religion en väldans många år.

Jag är varken våldsam eller ond. Jag fruktar Gud och inte er. Det är av min fruktan till Gud som jag är en god och ärlig människa. Jag går efter vad min religion lär ut. Jag vet vad Islam säger. Ni kommer med vidriga lögner och påhopp. Den som på riktigt med ett rent och uppriktigt hjärta vill ha bevis och diskuter med ett öppet och lyssnande hjärta är välkomna att pm:a mig.

För resten av er som tänker fortsätta i era gamla fotspår och spy ur er hat, nibkan lika gärna gå och lägga er igen. Oavsett allt hat ni kommer med till mig, så skadar ni mig inte. Ni skadar bara er själva. Så varsågoda och fortsätt med erat destruktiva sätt att tänka.. Synd bara att ni kommer med osanningar och sprider vidare dom. Att ni faktiskt tror på det är väldigt tragiskt. Att ni inte har kapaciteten att tänka för er själva utan måste följa efter andra och få deras peppande när ni håller på med detta vidriga påhopp.

Jag ser ingen nytta i att ni fortsätter, för ni sårar mig inte och dom som har hjärna kommer inte heller bli påverkade av erat skvaller.

• ummsumaya

Lol, just realized, på vilket ställe är det jag skriver.. Man kan inte förvänta sig något större från personer på familjeliv.

Svar på tråden Sverige illa ute? IS står utanför porten.