• Anonym (Orolig mor)

Sverige illa ute? IS står utanför porten.

Hej alla!

Jag är mycket, ja väldigt mycket orolig för utvecklingen i Sverige.

Jag är en helt vanlig trebarns mamma som bor i en förort till en större stad. Jag oroas framförallt för mina tre barn, mest inför framtiden de har att möta i detta land. Jag har haft en trygg uppväxt i ett äldre Sverige. Jag arbetar heltid och kånkar dagarna i ände så gör även min man. Vi pratar ibland om framtiden och öven han fångas upp av min oro och rädsla när vi mer ingående pratar om framförallt barnen. Han har inga lugnande svar att ge och då blir jag än mer orolig över utvecklingen. Ibland ser jag bara på allt att det finns absolut INGENTING som kan komma något bra ut från allt detta. Ingenting som gynnar mina barn.

Jag har själv sett saker som jag inte kommer skriva ut här och så idag läser jag denna artikeln och får bara en klump i magen.

Varför ska vi utsätta våra fina barn för detta: www.aftonbladet.se/debatt/article21319209.ab

Eller är det något fel med mig som känner så som jag gör? Är orolig inte för mig själv utan för mina barns framtid och har börjat tänka mycket på var världen är på väg. Vågar inte nämna mina tankar och oron på arbetsplatsen eller till mina vänner för då kommer jag oförtjänt få en stämpel på mig som inte alls stämmer.

Hur tänker ni andra? Är jag ensam?

• Svar på tråden Sverige illa ute? IS står utanför porten.
  • M A F H H
    ummsumaya skrev 2015-08-29 13:48:47 följande:
    Hahaha, det sista du sa visar på ditt hat till muslimer och Islam. Mer därtill tänker jag inte tillägga då du och såna som du förvränger allt man säger, även det med klara bevis.
    Jag hatar varken Islam eller muslimer, det är du som förvränger allt man säger. 

Ge mig några klara bevis så får vi se om jag "förvränger" dina ord.
  • Smecker
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-29 13:07:12 följande:

Vad mer vill du ha än det som står postat i tråden?

Då flera källor som styrker en och samma sak, vi släpper in och stödjer terrorister som kommer förkläda som "migranter"

Så de kommer förklädda till migranter, du kan med säkerhet visa på att de inte ÄR migranter som lämnat striderna och flytt till Sverige oavsett vilken sida de stred för? Eftersom du nu med säkerhet vet det så vet du även hur många de är, så.. pray tell. Hur många är dessa förklädda till migranter-terrorister som planerar terrorbrott i Sverige?
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • ummsumaya
    M A F H H skrev 2015-08-29 13:50:59 följande:

Jag hatar varken Islam eller muslimer, det är du som förvränger allt man säger. 

Ge mig några klara bevis så får vi se om jag "förvränger" dina ord.

Du sa att man inte ska lyssna på mig, av vilken anledning? Vem är du? Jag beskrev så som sanningen är, skillnad mellan khawaridj och muslimer. Skillnaden mellan att vara salafi och "wahhabi" vilket är ett slagord. Du tror att du vet bättre trots att du lyssnar på andra som inte har kunskap inom ämnet, än dom som faktiskt studerat flera år inom detta och vet skillnaden.

Du har inte förstått vad jag skrivit och det visar sig i det sättet du svarar mig och går runt ämnet fast jag gav dig svar rakt på sak. Därför anser jag inte detta en diskussion som lär leda någonstans.

"Människor lyssnar inte för att förstå, dom lyssnar för att ha något att ge svar på tal med."
  • Anonym (skärp dig)
    Smecker skrev 2015-08-29 13:52:11 följande:
    Så de kommer förklädda till migranter, du kan med säkerhet visa på att de inte ÄR migranter som lämnat striderna och flytt till Sverige oavsett vilken sida de stred för? Eftersom du nu med säkerhet vet det så vet du även hur många de är, så.. pray tell. Hur många är dessa förklädda till migranter-terrorister som planerar terrorbrott i Sverige?

Jag?

Jag litar i det fallet mer på alarmerande varningar från hela världen och våra egna myndigheters utsago att alla muslimska terrorgrupper har fäste i Sverige, definitivt mer än nån mupp på nätet som försöker bagatellisera faktum.

Om vi hade haft en siffra så skulle det i all fall vara lite betryggande, det skulle peka på att säpo har i alla fall en susning om vad som händer och håller koll på riskindivider, i dagens läge har vi ingen aning vilket i sig är mer skrämmande än att veta, det kan vara tusentals, det kan vara tiotusentals, vi har ingen aning.

Hur som så anser inte du det vara ett problem att vi har noll översyn på vad för folk vi släpper in i landet och vi vet med all säkerhet att många av dom är inte vad dom uppger sig att vara?

Oavsett vilken sida dom stred på, du vill på riktigt ha hit is veteraner härdade i strid?
    I och för sig, med tanke på att granater kastas mot polis på sistone så tror jag vi redan har en betydande del av dom på gatan redan som gör vad dom kan för att samla in pengar till sin kamp.

• Smecker
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-29 13:48:47 följande:

Vad har sd med detta att göra överhuvudtaget mer än att folk försöker skifta fokus från reella problem till hjärnspöken?

Du kan kolla genom alla länkar postade i tråden, menar du på allvar att du inte anser sponsring av terrorister och att Sverige ger dom fristad som ett problem?

Med tanke på att alla vet vem som startade tråden (han är iaf konsistent), så är det väldigt uppenbart vad SD har med detta att göra.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • M A F H H
    ummsumaya skrev 2015-08-29 13:55:41 följande:
    Du sa att man inte ska lyssna på mig, av vilken anledning? Vem är du? Jag beskrev så som sanningen är, skillnad mellan khawaridj och muslimer. Skillnaden mellan att vara salafi och "wahhabi" vilket är ett slagord. Du tror att du vet bättre trots att du lyssnar på andra som inte har kunskap inom ämnet, än dom som faktiskt studerat flera år inom detta och vet skillnaden.

Du har inte förstått vad jag skrivit och det visar sig i det sättet du svarar mig och går runt ämnet fast jag gav dig svar rakt på sak. Därför anser jag inte detta en diskussion som lär leda någonstans.

"Människor lyssnar inte för att förstå, dom lyssnar för att ha något att ge svar på tal med."
    Vem jag är? Jag är en person som är riktigt trött på wahhabiter som ska försvara grenen som gör livet till ett helvete för folk i Mellanöstern.

Jag beskrev också skillnaden mellan khawaridj som fanns då och nu (ibadi), och wahhabism.
    Ni ser wahhabi som ett "slagord" för att ni inte gillar att benämnas efter Muhammad ibn Abdul al-Wahhab, då ni ser det som en förolämpning, precis som IS förolämpas av ordet "Daesh". 
    Det är jättebra att folk benämner er vid det rätta namnet, istället för att blanda ihop er med muslimer. 

Återigen, ge mig en trovärdig källa på det du påstår. Jag kan lova dig att jag är beredd att ändra min syn ifall jag får en sådan. 
  • ummsumaya
    M A F H H skrev 2015-08-29 14:03:18 följande:

Vem jag är? Jag är en person som är riktigt trött på wahhabiter som ska försvara grenen som gör livet till ett helvete för folk i Mellanöstern.

Jag beskrev också skillnaden mellan khawaridj som fanns då och nu (ibadi), och wahhabism.

Ni ser wahhabi som ett "slagord" för att ni inte gillar att benämnas efter Muhammad ibn Abdul al-Wahhab, då ni ser det som en förolämpning, precis som IS förolämpas av ordet "Daesh". 

Det är jättebra att folk benämner er vid det rätta namnet, istället för att blanda ihop er med muslimer. 

Återigen, ge mig en trovärdig källa på det du påstår. Jag kan lova dig att jag är beredd att ändra min syn ifall jag får en sådan. 

Ditt hat lyser igenom. Att du är rädd för Isis, varsågod, men att tro att salafi har något med dom att göra...hahaha
  • todo nada
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-29 13:07:12 följande:

Vad mer vill du ha än det som står postat i tråden?

Då flera källor som styrker en och samma sak, vi släpper in och stödjer terrorister som kommer förkläda som "migranter"

Jag har nog missat inlägget med sådan statistik som postats här..

Innan skrev du att inte ens Säpo visste hur många IS krigare som uppehåller sig i Sverige, och nu finns denna fakta redan postad..

Varför sa du inte det bara på direkten och hänvisade till var i tråden jag hittar denna information..?
  • M A F H H
    ummsumaya skrev 2015-08-29 14:09:39 följande:
    Ditt hat lyser igenom. Att du är rädd för Isis, varsågod, men att tro att salafi har något med dom att göra...hahaha
    Ingen källa alltså?

Det är inte jag som skapat tråden.. jag är inte rädd för IS i Sverige, däremot är jag rädd för att personer med dina åsikter härjar runt på svenska gator.

Jag känner inget hat förresten, folk som ser nazism som något hemskt måste inte gå runt och bära på hat för det.
    Jag gillar inte något som är hemskt, jag ogillar alltså rasism, nazism, fascism, wahhabism, ja allt sånt. Det betyder inte att jag går runt och har hat inom mig. 
  • Anonym (rasister)
    todo nada skrev 2015-08-29 14:09:46 följande:

Jag har nog missat inlägget med sådan statistik som postats här..

Innan skrev du att inte ens Säpo visste hur många IS krigare som uppehåller sig i Sverige, och nu finns denna fakta redan postad..

Varför sa du inte det bara på direkten och hänvisade till var i tråden jag hittar denna information..?

Skulle tippa på att hen hittar på allteftersom, för att hålla tråden levande.
Svar på tråden Sverige illa ute? IS står utanför porten.