• Anonym (Orolig mor)

Sverige illa ute? IS står utanför porten.

Hej alla!

Jag är mycket, ja väldigt mycket orolig för utvecklingen i Sverige.

Jag är en helt vanlig trebarns mamma som bor i en förort till en större stad. Jag oroas framförallt för mina tre barn, mest inför framtiden de har att möta i detta land. Jag har haft en trygg uppväxt i ett äldre Sverige. Jag arbetar heltid och kånkar dagarna i ände så gör även min man. Vi pratar ibland om framtiden och öven han fångas upp av min oro och rädsla när vi mer ingående pratar om framförallt barnen. Han har inga lugnande svar att ge och då blir jag än mer orolig över utvecklingen. Ibland ser jag bara på allt att det finns absolut INGENTING som kan komma något bra ut från allt detta. Ingenting som gynnar mina barn.

Jag har själv sett saker som jag inte kommer skriva ut här och så idag läser jag denna artikeln och får bara en klump i magen.

Varför ska vi utsätta våra fina barn för detta: www.aftonbladet.se/debatt/article21319209.ab

Eller är det något fel med mig som känner så som jag gör? Är orolig inte för mig själv utan för mina barns framtid och har börjat tänka mycket på var världen är på väg. Vågar inte nämna mina tankar och oron på arbetsplatsen eller till mina vänner för då kommer jag oförtjänt få en stämpel på mig som inte alls stämmer.

Hur tänker ni andra? Är jag ensam?

• Svar på tråden Sverige illa ute? IS står utanför porten.
  • Nerfherder
    Anonym (Ge upp nu.) skrev 2015-08-29 15:12:00 följande:

Allvarligt, människa. Även om vi inte ligger i klass med t.ex Frankrike kan du väl inte mena att du missat 2010 i Stockholm? Eller räknas inte det? För att inte tala om de avvärjda terrorplanerna SÄPO nämnt? Hur många dåd bör inträffa innan du vill se att det finns hot, även i lilla Mellanmjölk????

Ah, ett misslyckat terrordåd och bra jobbat av Säpo.Eller missade du delen där killen enbart sprängde sig själv? Bättre kan du, Suffering.
  • Anonym (skärp dig)
    themia skrev 2015-08-29 15:11:47 följande:
    Varför nöja sig med tusental, hugg till med miljoner, dom är kanske rent av fler än vi svenskar. Vi är kanske redan ockuperade utan att vi vet om det.
    (obs ironi)

Det är kanske för mycket begärt att använda ditt förstånd, men gör åtminstone ett försök.

Om du anser att ironi är på plats när våra polismän blir anfallna av militärer på gatan i "det fredliga" sverige så lider jag med dig, du nämnde nått om förstånd...

Hur var det nu, do the math, om så "bara" en procent av strömmen består av terrorister på uppdrag...

• Anonym (rasister)
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-29 15:14:54 följande:

Om du anser att ironi är på plats när våra polismän blir anfallna av militärer på gatan i "det fredliga" sverige så lider jag med dig, du nämnde nått om förstånd...

Hur var det nu, do the math, om så "bara" en procent av strömmen består av terrorister på uppdrag...

Hur var det nu, ja
  • todo nada
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-29 15:02:42 följande:

Underligt att det ska vara så svårt för vissa att svara på enkla frågor.

Har fäste, närvarar, befinner sig i landet, behöver du fler synonymer? 

Det spelar ingen roll om man har "lämnat" is och söker fristad från sina krigsförbrytelser eller om man fortfarande är på deras lönelista, ingen av delar har nått att göra i Sverige.

När myndigheter går ut och rakt av säger att dom har noll koll så anser jag det vara alarmerande, du håller inte med?

Men vad bra då, att terrorister eller folk med deras "erfarenhet" jobbar fritt i Sverige har vi sett inatt igen där polis blev anfallna med granater i Stockholm.

Vad är det myndigheterna har noll koll på? Antal IS krigare i Sverige? Då tycker jag att du som vet bättre kan ringa in och upplysa myndigheterna om att det faktiskt är sketa många... Vi får hoppas att de bara säger "okej", och inte ifrågasätter dina uppgifter (eftersom du inte har någon faktagrund att presentera).
  • Anonym (Ge upp nu.)
    Nerfherder skrev 2015-08-29 15:14:25 följande:

Ah, ett misslyckat terrordåd och bra jobbat av Säpo.Eller missade du delen där killen enbart sprängde sig själv? Bättre kan du, Suffering.

Du är inte helt med märket jag

.. varför spelar du dum? Ja, ett misslyckat dåd, som tur är! Men likförbannat ett dåd. Avvärjda dåd, ja, men du menar alltså att om sprängningar misslyckas eller avvärjs finns inget hot? Ja, då vet jag inte vad jag ska säga dig mer än sussa vidare.
  • themia
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-29 14:26:31 följande:

Fakta är att dom är redan här, fakta är att det rekryteras i moskéer och på gatan, fakta är att vi har ingen aning hur många dom är men om så bara en liten procent av totala siffran så snackar vi tusentals.

Är det nått du inte förstår?

Hur som, du anser det alltså inte vara ett problem att vi släpper in tusentals papperslösa varje vecka det till trots att vi vet terrorister gömmer sig i strömmen?
    Du anser inte att Migrationsverkets behandlingstid ligger på 1-3 timmar per skalle som säger ordet asyl är en smula osäkert?

Du är helt nöjd med att dom i förlängning bedriver samma militära strategier på gatan i Sverige som dom gör i strid i Mellanöstern?

Försök nu svara på ställda frågor framför att försöka skifta fokus.

Intressanta fakta. Jag skulle vilja studera dessa närmare, kan du visa var jag finner dem?
  • nokitus

Alltså. Nu har jag ju egentligen inte med detta att göra eftersom jag inte är från sverige och vill inte lägga mej i egentligen, men, själva invandringen till sverige har väl ingenting egentligen med IS att göra. Att stoppa invandringen stoppar alltså inte IS. Terror organisationer brukar hitta sin väg oavsett vad.

Det är dessutom inte sagt att dom kommer från syrien. Polisen här tog fast en IS rekryterare, han var visst från storbritannien.

Att vara rädd för IS är för mig en ganska självklar sak, för dom är farliga, dock blöder mitt hjärta för alla kvinnor och barn som är kvar där, och jag tycker att det är dom i huvudsak som ska bort därifrån fort som bara vad!

Om vi/ni stänger av all invandring, så lämnar dit en massa folk, speciellt kvinnor och barn, att dö på värsta tänkbara vis.

Ja. Det var väl bara det.

Seeya;)

• Anonym (rasister)
    Anonym (Ge upp nu.) skrev 2015-08-29 15:17:28 följande:

Du är inte helt med märket jag

.. varför spelar du dum? Ja, ett misslyckat dåd, som tur är! Men likförbannat ett dåd. Avvärjda dåd, ja, men du menar alltså att om sprängningar misslyckas eller avvärjs finns inget hot? Ja, då vet jag inte vad jag ska säga dig mer än sussa vidare.

Hot finns, men de exempel du tar upp är misslyckade försök, eller hur? Suffering.
  • todo nada
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-29 15:14:54 följande:

Viftar de med IS flaggan när dessa attacker pågår? Så vi verkligen är säkra nu på att det är IS krigare som invandrar till Sverige för att kasta stenar på polisen..?

Jag tycker du har mycket påståenden men lite grund. Angående den här matematiken du tjatar om, så tror jag "läxhjälp" vore något för dig.
  • Anonym (rasister)
    todo nada skrev 2015-08-29 15:20:21 följande:

Viftar de med IS flaggan när dessa attacker pågår? Så vi verkligen är säkra nu på att det är IS krigare som invandrar till Sverige för att kasta stenar på polisen..?

Jag tycker du har mycket påståenden men lite grund. Angående den här matematiken du tjatar om, så tror jag "läxhjälp" vore något för dig.

Mata inte...
Svar på tråden Sverige illa ute? IS står utanför porten.