ummsumaya skrev 2015-08-29 16:13:35 följande:
Åter igen, svenskar är inte de mest öppensinniga folkslaget. Nu är jag själv helsvensk och har varit en av er en gång i tiden. Jag vet hur illa ert synsätt är samt hur illa ni tycker om muslimer, samt hur ignoranta, generellt, svenskar är. Sen kommer det även folk från andra länder som varit utsatta av dessa Isis. Och när dom tror att Isis och dessa khawaridj har något med Islam att göra så blandar dom ihop dom som är riktiga muslimer och dom som faktiskt bara till det yttre ser ut som muslimer men har en korrupt ideologi. Isis kommer inte från Salafi, Isis dödar och hatar salafi. Isis kommer ifrån brödraskaps partiet. Brödraskaps partiet är känt för att vrida och vända på saker efter deras eget behag. Speciellt vrider och vänder dom sig för att "passa in" hos såna som er.
Ni hatar Salafi för vi är inte rädda för att stå för vår åsikt eller för att visa vår religion.
Jag är en muslim, och Salafi för att klargöra. Jag har studerat och praktiserat min religion en väldans många år.
Jag är varken våldsam eller ond. Jag fruktar Gud och inte er. Det är av min fruktan till Gud som jag är en god och ärlig människa. Jag går efter vad min religion lär ut. Jag vet vad Islam säger. Ni kommer med vidriga lögner och påhopp. Den som på riktigt med ett rent och uppriktigt hjärta vill ha bevis och diskuter med ett öppet och lyssnande hjärta är välkomna att pm:a mig.
För resten av er som tänker fortsätta i era gamla fotspår och spy ur er hat, nibkan lika gärna gå och lägga er igen. Oavsett allt hat ni kommer med till mig, så skadar ni mig inte. Ni skadar bara er själva. Så varsågoda och fortsätt med erat destruktiva sätt att tänka.. Synd bara att ni kommer med osanningar och sprider vidare dom. Att ni faktiskt tror på det är väldigt tragiskt. Att ni inte har kapaciteten att tänka för er själva utan måste följa efter andra och få deras peppande när ni håller på med detta vidriga påhopp.
Jag ser ingen nytta i att ni fortsätter, för ni sårar mig inte och dom som har hjärna kommer inte heller bli påverkade av erat skvaller.
Varför tar du illa upp av att man argumenterar emot dig? Ta det inte så personligt.
Vad har ens svenskar med detta att göra? Hur vet du att personerna som du skrivit med i tråden är svenskar eller inte? Jag är iallafall inte svensk och har aldrig varit.
IS är wahhabiter och wahhabism och salafism går hand i hand.
IS har även dödat IS-terrorister och folk från Al Qaida, det innebär inte att de är emot sig själva för det.
IS är sjuka, så förväntar du dig på riktigt att de går att lita på, och att man aldrig kommer bli huggen i ryggen av dem? Oavsett vem du är, om du hatar IS, eller är med i IS, så kan du inte lita helt på dem.
Du är seriöst så hjärntvättad.
Det finns mååånga muslimer som fruktar Gud och lyder honom, och de gör det utan att vara hatiska mot andra människor eller försvara en gren (wahhabism) som dödar andra människor. Din syn på Gud är inte alla muslimers syn, men du har mycket gemensamt med wahhabiterna, för de anser också att alla muslimer som inte håller med dem är falska muslimer.
Så otroligt läskigt och vidrigt.