• Anonym (Orolig mor)

Sverige illa ute? IS står utanför porten.

Hej alla!

Jag är mycket, ja väldigt mycket orolig för utvecklingen i Sverige.

Jag är en helt vanlig trebarns mamma som bor i en förort till en större stad. Jag oroas framförallt för mina tre barn, mest inför framtiden de har att möta i detta land. Jag har haft en trygg uppväxt i ett äldre Sverige. Jag arbetar heltid och kånkar dagarna i ände så gör även min man. Vi pratar ibland om framtiden och öven han fångas upp av min oro och rädsla när vi mer ingående pratar om framförallt barnen. Han har inga lugnande svar att ge och då blir jag än mer orolig över utvecklingen. Ibland ser jag bara på allt att det finns absolut INGENTING som kan komma något bra ut från allt detta. Ingenting som gynnar mina barn.

Jag har själv sett saker som jag inte kommer skriva ut här och så idag läser jag denna artikeln och får bara en klump i magen.

Varför ska vi utsätta våra fina barn för detta: www.aftonbladet.se/debatt/article21319209.ab

Eller är det något fel med mig som känner så som jag gör? Är orolig inte för mig själv utan för mina barns framtid och har börjat tänka mycket på var världen är på väg. Vågar inte nämna mina tankar och oron på arbetsplatsen eller till mina vänner för då kommer jag oförtjänt få en stämpel på mig som inte alls stämmer.

Hur tänker ni andra? Är jag ensam?

• Svar på tråden Sverige illa ute? IS står utanför porten.
  • Nerfherder
    Smecker skrev 2015-08-29 16:44:45 följande:

Så många frågor, så mycket Suffering.. jag menar lite svar

Ja det luktar ganska mycket Suffering över det här, som tidigare sagts i tråden
  • FrauCasio
    todo nada skrev 2015-08-29 16:57:57 följande:

Äntligen!

Jag har frågat flera här i tråden nu om en länk som styrker denna "fakta", men INGEN har kunnat hänvisa till något mer än sitt egna skrivna ord hitills.. Men du skriver utifrån att du är en medveten person, därför hoppas jag nu att du kan dela med dig av denna fakta och upplysa oss andra.

Nyheterna säger det var och vartannan dag.
  • Dasking
    Nerfherder skrev 2015-08-29 09:49:27 följande:

Ännu en SD småbarnsmamma, alla verkar känna sig tvungna att skriva på FL...

Det är precis denna typ av inlägg som skrämmer mig. Man pekar ut personer som översittande rasister och på ett sarkastiskt sett menar att de är mindre värda än man är själv.

Det gamla ordspråket "genom sig själv känner man andra" är klockrent i det här fallet. 
  • Notetur Nomen
    Nerfherder skrev 2015-08-29 16:59:16 följande:

Jag antar att du är rädd för spöken?

Ursäkta, vad menar du?
  • Nerfherder
    Dasking skrev 2015-08-29 17:02:43 följande:

Det är precis denna typ av inlägg som skrämmer mig. Man pekar ut personer som översittande rasister och på ett sarkastiskt sett menar att de är mindre värda än man är själv.

Det gamla ordspråket "genom sig själv känner man andra" är klockrent i det här fallet. 

Busted... precis som vanligt.
  • Dasking
    Nerfherder skrev 2015-08-29 17:03:38 följande:
    Busted... precis som vanligt.
    Japp
  • Nerfherder
    Dasking skrev 2015-08-29 17:04:49 följande:

Japp

Hur var det nu med tiggeriet, var det lagligt eller ej?
  • FrauCasio
    todo nada skrev 2015-08-29 16:57:57 följande:

Äntligen!

Jag har frågat flera här i tråden nu om en länk som styrker denna "fakta", men INGEN har kunnat hänvisa till något mer än sitt egna skrivna ord hitills.. Men du skriver utifrån att du är en medveten person, därför hoppas jag nu att du kan dela med dig av denna fakta och upplysa oss andra.

Nerfherder skrev 2015-08-29 16:56:24 följande:

Jasså, men länken de ojar sig för är ju en debattartikel. Vilka fakta har du som styrker ditt påstående då

www.aftonbladet.se/nyheter/article20662844.ab

www.aftonbladet.se/nyheter/article20427940.ab

www.aftonbladet.se/nyheter/article21018711.ab

Välj första länken om ni bara ska klicka en gång på någon av länkarna!

Är det så svårt att hitta denna fakta tycker ni eller? Det finns ju en drös om detta skrivet, men även på nyheterna nästan dagligen.

Lever ni under en sten eller?
  • Dasking
    todo nada skrev 2015-08-29 16:37:29 följande:
    Ja, de har absolut bidragit med än väl till att IS är så stabila som de är. Kan inte du ist nämna en konflikt i någon MENA land de senaste 20 åren som USA inte blandat sig i? Det har ju så klart inte att göra med alla oljereserver i området.. Vi alla vet ju att USA ger stort stöd för att attackera problem så som påhittade kärnvapen...
    USA har bidragit till mycket skit och kan väl knappast nämnas som ett föredöme rent utrikespolitiskt. Det jag frågade efter var hur du tycker att vi ska stoppa IS nu när de väl finns. För du tycker väl inte att deras metoder att behandla andra människor är OK va?
  • Nerfherder
    FrauCasio skrev 2015-08-29 17:10:09 följande:

www.aftonbladet.se/nyheter/article20662844.ab

www.aftonbladet.se/nyheter/article20427940.ab

www.aftonbladet.se/nyheter/article21018711.ab

Välj första länken om ni bara ska klicka en gång på någon av länkarna!

Är det så svårt att hitta denna fakta tycker ni eller? Det finns ju en drös om detta skrivet, men även på nyheterna nästan dagligen.

Lever ni under en sten eller?

Lite intressant, eftersom det inte är de artiklarna som hänvisas till i TS och hela tråden går ut på...
Svar på tråden Sverige illa ute? IS står utanför porten.