Inlägg från: FrauCasio |Visa alla inlägg
  • FrauCasio

Sverige illa ute? IS står utanför porten.

Nerfherder skrev 2015-08-29 16:27:55 följande:

Ni vet väl om att det ni oroar er för så himla mycket inte är fakta, utan det är en debattartikel...

Nej det är fakta att här redan finns en massa IS, även de som blivit reryterade i bla svenska moskér och åker ner för att kriga. För mig är dessa människor ganska så störda och jag vill inte ha dessa ute i samhället.
  • FrauCasio
    Nerfherder skrev 2015-08-29 16:56:24 följande:

Jasså, men länken de ojar sig för är ju en debattartikel. Vilka fakta har du som styrker ditt påstående då

Snälla vännen. Det kan du väl inte ha missat? Tittar du ens på tex nyheterna på vilken kanal som helst, eller lyssnar du åtminstonde på radio?

Det har ju varit så aktuellt nu på varenda nyhetskanal och insiderartiklar där tidningar följt dessa män, en hade desutom ett arbete i Sverige.
  • FrauCasio
    todo nada skrev 2015-08-29 16:57:57 följande:

Äntligen!

Jag har frågat flera här i tråden nu om en länk som styrker denna "fakta", men INGEN har kunnat hänvisa till något mer än sitt egna skrivna ord hitills.. Men du skriver utifrån att du är en medveten person, därför hoppas jag nu att du kan dela med dig av denna fakta och upplysa oss andra.

Nyheterna säger det var och vartannan dag.
  • FrauCasio
    todo nada skrev 2015-08-29 16:57:57 följande:

Äntligen!

Jag har frågat flera här i tråden nu om en länk som styrker denna "fakta", men INGEN har kunnat hänvisa till något mer än sitt egna skrivna ord hitills.. Men du skriver utifrån att du är en medveten person, därför hoppas jag nu att du kan dela med dig av denna fakta och upplysa oss andra.

Nerfherder skrev 2015-08-29 16:56:24 följande:

Jasså, men länken de ojar sig för är ju en debattartikel. Vilka fakta har du som styrker ditt påstående då

www.aftonbladet.se/nyheter/article20662844.ab

www.aftonbladet.se/nyheter/article20427940.ab

www.aftonbladet.se/nyheter/article21018711.ab

Välj första länken om ni bara ska klicka en gång på någon av länkarna!

Är det så svårt att hitta denna fakta tycker ni eller? Det finns ju en drös om detta skrivet, men även på nyheterna nästan dagligen.

Lever ni under en sten eller?
  • FrauCasio
    Nerfherder skrev 2015-08-29 17:11:56 följande:

Lite intressant, eftersom det inte är de artiklarna som hänvisas till i TS och hela tråden går ut på...

Du citerade mitt inlägg då du inte trodde på det jag skrivit. Bla att det rekryteras i svenska moskér. Du bad om källor. Dessa artiklar stödjer mitt inlägg du/ni inte höll med i.

Är du yr idag?

TS har ju redan länkat till källan för sin oro!
  • FrauCasio

"Jag blev ännu oroligare när jag några dagar senare talade med en man som jag mötte på gymet i Norrköping. Han berättade att jihadister, medlemmar i IS, nu kommer till Sverige som asylsökande. Jag undrade vad de skulle kunna ha att vinna på det. Han svarade: ?När tiden är inne kommer de att resa sig och kalla till jihad också här. Zulmay, du måste förstå att IS inte är ett skämt, de är på riktigt. De sänder så kallade ?sleeping cells? in i landet och bygger på det sättet upp sin beredskap.?

Källa: www.svd.se/jihadister-i-is-kommer-till-sverige-som-asylsokande

Kopierade ett litet stycke då jag inte tror att ni som blundar för detta enorma problem ens klickar in i länkar som talar mot ert vansinne.

• FrauCasio
    Nerfherder skrev 2015-08-29 17:22:39 följande:

Sen när är en debattartikel fakta?

Nä de hittar bara på, du har så rätt så rätt.
  • FrauCasio
    FDFMGA skrev 2015-08-30 17:07:24 följande:

Inte nödvändigtvis.

Jag hävdar att det finns betydligt värre hor mot Sverige än IS.

Tycker du att jag har fel?

Ja eftersom Säpo själva anser att det finns ett hot mot Sverige.
Svar på tråden Sverige illa ute? IS står utanför porten.