• Anonym (Orolig mor)

Sverige illa ute? IS står utanför porten.

Hej alla!

Jag är mycket, ja väldigt mycket orolig för utvecklingen i Sverige.

Jag är en helt vanlig trebarns mamma som bor i en förort till en större stad. Jag oroas framförallt för mina tre barn, mest inför framtiden de har att möta i detta land. Jag har haft en trygg uppväxt i ett äldre Sverige. Jag arbetar heltid och kånkar dagarna i ände så gör även min man. Vi pratar ibland om framtiden och öven han fångas upp av min oro och rädsla när vi mer ingående pratar om framförallt barnen. Han har inga lugnande svar att ge och då blir jag än mer orolig över utvecklingen. Ibland ser jag bara på allt att det finns absolut INGENTING som kan komma något bra ut från allt detta. Ingenting som gynnar mina barn.

Jag har själv sett saker som jag inte kommer skriva ut här och så idag läser jag denna artikeln och får bara en klump i magen.

Varför ska vi utsätta våra fina barn för detta: www.aftonbladet.se/debatt/article21319209.ab

Eller är det något fel med mig som känner så som jag gör? Är orolig inte för mig själv utan för mina barns framtid och har börjat tänka mycket på var världen är på väg. Vågar inte nämna mina tankar och oron på arbetsplatsen eller till mina vänner för då kommer jag oförtjänt få en stämpel på mig som inte alls stämmer.

Hur tänker ni andra? Är jag ensam?

• Svar på tråden Sverige illa ute? IS står utanför porten.
  • Anonym (Skratt)
    Nerfherder skrev 2015-08-29 10:43:05 följande:

Öppna era hjärtan, varför är ni så rädda?

Problemet är väll det när man märker att dem man öppnat sitt hjärta för, inte själva är så öppenhjärtiga utav sig. Men, men man får ju inte måla "fan" på väggen, för då står ju IS där själv till slut!
  • Nerfherder
    Anonym (Skratt) skrev 2015-08-29 15:23:19 följande:

Problemet är väll det när man märker att dem man öppnat sitt hjärta för, inte själva är så öppenhjärtiga utav sig. Men, men man får ju inte måla "fan" på väggen, för då står ju IS där själv till slut!

Kolla, nu hittade du mitt gamla inlägg från imorse. Taktiken känns igen.
  • Smecker
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-29 15:02:42 följande:

Underligt att det ska vara så svårt för vissa att svara på enkla frågor.

Har fäste, närvarar, befinner sig i landet, behöver du fler synonymer? 

Det spelar ingen roll om man har "lämnat" is och söker fristad från sina krigsförbrytelser eller om man fortfarande är på deras lönelista, ingen av delar har nått att göra i Sverige.

När myndigheter går ut och rakt av säger att dom har noll koll så anser jag det vara alarmerande, du håller inte med?

Men vad bra då, att terrorister eller folk med deras "erfarenhet" jobbar fritt i Sverige har vi sett inatt igen där polis blev anfallna med granater i Stockholm.

Nämen oj, befinner sig i landet. Bäst jag ropar in katten.

Ptja, om man råkar vara flykting så har man väl nåt att göra i Sverige?

Om myndigheterna går ut och säger att de har noll koll, så betyder det väl att du med har noll koll? Det kan lika gärna vara tre personer. Eller noll. Kanske en och tre fjärdedelar, han den där saknar ett ben.

Klart de jobbar fritt i Sverige, de är svenska medborgare. En heter Svensson i efternamn, och jag är helt säker på att han inte har kastat några granater på någon polis.

Du vet med säkerhet att det var IS som anföll polisen med granater? De enda terrorister som jag med säkerhet vet har hanterat sprängmedel hade anknytningar till SD, en var faktiskt politiker.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (skärp dig)
    themia skrev 2015-08-29 15:17:54 följande:
    Intressanta fakta. Jag skulle vilja studera dessa närmare, kan du visa var jag finner dem?

Står minst 6 olika länkar i tråden.

Man kan ju fråga sig vad för land ni försöker skapa om bortsett från allt jag har dragit upp så ser man detta på svenska gator.

2014-09-01 11-20-50_IS_isis_soder_moske_sverige_Hizb ut-Tahrir_b

• Smecker
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-29 15:14:54 följande:

Om du anser att ironi är på plats när våra polismän blir anfallna av militärer på gatan i "det fredliga" sverige så lider jag med dig, du nämnde nått om förstånd...

Hur var det nu, do the math, om så "bara" en procent av strömmen består av terrorister på uppdrag...

Vilka militärer var det som anföll polismän? Hur vet du att de var militärer?
  • Anonym (rasister)
    Smecker skrev 2015-08-29 15:25:00 följande:

Nämen oj, befinner sig i landet. Bäst jag ropar in katten.

Ptja, om man råkar vara flykting så har man väl nåt att göra i Sverige?

Om myndigheterna går ut och säger att de har noll koll, så betyder det väl att du med har noll koll? Det kan lika gärna vara tre personer. Eller noll. Kanske en och tre fjärdedelar, han den där saknar ett ben.

Klart de jobbar fritt i Sverige, de är svenska medborgare. En heter Svensson i efternamn, och jag är helt säker på att han inte har kastat några granater på någon polis.

Du vet med säkerhet att det var IS som anföll polisen med granater? De enda terrorister som jag med säkerhet vet har hanterat sprängmedel hade anknytningar till SD, en var faktiskt politiker.

Mata inte
  • Anonym (skärp dig)
    nokitus skrev 2015-08-29 15:18:18 följande:

Alltså. Nu har jag ju egentligen inte med detta att göra eftersom jag inte är från sverige och vill inte lägga mej i egentligen, men, själva invandringen till sverige har väl ingenting egentligen med IS att göra. Att stoppa invandringen stoppar alltså inte IS. Terror organisationer brukar hitta sin väg oavsett vad.

Det är dessutom inte sagt att dom kommer från syrien. Polisen här tog fast en IS rekryterare, han var visst från storbritannien.

Att vara rädd för IS är för mig en ganska självklar sak, för dom är farliga, dock blöder mitt hjärta för alla kvinnor och barn som är kvar där, och jag tycker att det är dom i huvudsak som ska bort därifrån fort som bara vad!

Om vi/ni stänger av all invandring, så lämnar dit en massa folk, speciellt kvinnor och barn, att dö på värsta tänkbara vis.

Ja. Det var väl bara det.

Seeya;)

Sant, med tanke på hur missbrukade svenska pass är idag så klart dom hittar hit, vi behöver däremot inte locka dom med löften om bidrag och put.

*harkel* du menar engelsman eller en arab med engelska papper?
    Vi vet som ett ex hur "svenskar" beskrivs i media idag när det i själva verket definitivt inte handlar om såna.

Nej, vi lämnar inte en massa folk, det är så vi kan hjälpa dessa och inte på nått annat sätt.
    Idag tar man av pengar som skulle gå till bistånd i utsatta områden bara för att trycka in några terrorister eller bidragsasylanter till i sverige.

• Anonym (Orolig mor)

TS här. Vill bara inflika att jag inte hunnit läsa något inlägg än. Är ledig idag och har varit med barnen. Ska försöka hinna läsa era inlägg. Jag känner som sagt inte igen mig själv och denna oro och vill hitta något svar eller någon som känner liknande som mig.

Idag är det dock fint väder och då minskar oron för mig men sedan när hösten och vintern kommer blir allt så mörkt. Samtidigt känner jag att det är kaos i hela världen och vad ör det som försigår i Europa med all flyktingar som kommer. Bilderna som kablas ut är fruktansvärda. Pappan som är en flykting i Palestina (tror jag det var) och som håller sin sovande dotter på axeln samtidigt som han säljer pennor för att klara sig....oj mitt hjärta brast där. Det är ju dessa flyktingar vi måste hjälpa de som inget har, alla barnen och kvinnorna.

Hemsk och mörk värld, och värre blir det.

• Anonym (Skratt)
    Anonym (rasister) skrev 2015-08-29 15:27:43 följande:
    Mata inte
    Det är den gamla vanliga soppan. En ganska enformig meny med andra ord.
  • Smecker
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-29 15:25:49 följande:

Står minst 6 olika länkar i tråden.

Man kan ju fråga sig vad för land ni försöker skapa om bortsett från allt jag har dragit upp så ser man detta på svenska gator.

Det där är inte IS.
Svar på tråden Sverige illa ute? IS står utanför porten.