• Anonym (Orolig mor)

Sverige illa ute? IS står utanför porten.

Hej alla!

Jag är mycket, ja väldigt mycket orolig för utvecklingen i Sverige.

Jag är en helt vanlig trebarns mamma som bor i en förort till en större stad. Jag oroas framförallt för mina tre barn, mest inför framtiden de har att möta i detta land. Jag har haft en trygg uppväxt i ett äldre Sverige. Jag arbetar heltid och kånkar dagarna i ände så gör även min man. Vi pratar ibland om framtiden och öven han fångas upp av min oro och rädsla när vi mer ingående pratar om framförallt barnen. Han har inga lugnande svar att ge och då blir jag än mer orolig över utvecklingen. Ibland ser jag bara på allt att det finns absolut INGENTING som kan komma något bra ut från allt detta. Ingenting som gynnar mina barn.

Jag har själv sett saker som jag inte kommer skriva ut här och så idag läser jag denna artikeln och får bara en klump i magen.

Varför ska vi utsätta våra fina barn för detta: www.aftonbladet.se/debatt/article21319209.ab

Eller är det något fel med mig som känner så som jag gör? Är orolig inte för mig själv utan för mina barns framtid och har börjat tänka mycket på var världen är på väg. Vågar inte nämna mina tankar och oron på arbetsplatsen eller till mina vänner för då kommer jag oförtjänt få en stämpel på mig som inte alls stämmer.

Hur tänker ni andra? Är jag ensam?

• Svar på tråden Sverige illa ute? IS står utanför porten.
  • FrauCasio

"Jag blev ännu oroligare när jag några dagar senare talade med en man som jag mötte på gymet i Norrköping. Han berättade att jihadister, medlemmar i IS, nu kommer till Sverige som asylsökande. Jag undrade vad de skulle kunna ha att vinna på det. Han svarade: ?När tiden är inne kommer de att resa sig och kalla till jihad också här. Zulmay, du måste förstå att IS inte är ett skämt, de är på riktigt. De sänder så kallade ?sleeping cells? in i landet och bygger på det sättet upp sin beredskap.?

Källa: www.svd.se/jihadister-i-is-kommer-till-sverige-som-asylsokande

Kopierade ett litet stycke då jag inte tror att ni som blundar för detta enorma problem ens klickar in i länkar som talar mot ert vansinne.

• FrauCasio
    Nerfherder skrev 2015-08-29 17:22:39 följande:

Sen när är en debattartikel fakta?

Nä de hittar bara på, du har så rätt så rätt.
  • Anonym (skärp dig)
    Dasking skrev 2015-08-29 17:16:43 följande:
    Nu är jag inte med faktiskt?

Rekommendation är att bara ignorera vissa nick så man inte fastnar i en galen hamsterhjul där inget vettigt kommer fram.

• Nerfherder
    FrauCasio skrev 2015-08-29 17:27:44 följande:

"Jag blev ännu oroligare när jag några dagar senare talade med en man som jag mötte på gymet i Norrköping. Han berättade att jihadister, medlemmar i IS, nu kommer till Sverige som asylsökande. Jag undrade vad de skulle kunna ha att vinna på det. Han svarade: ?När tiden är inne kommer de att resa sig och kalla till jihad också här. Zulmay, du måste förstå att IS inte är ett skämt, de är på riktigt. De sänder så kallade ?sleeping cells? in i landet och bygger på det sättet upp sin beredskap.?

Kopierade ett litet stycke då jag inte tror att ni som blundar för detta enorma problem ens klickar in i länkar som talar mot ert vansinne.

Då ställer jag samma fråga till dig, som jag ställt tidigare i tråden: om det nu är så, var är alla blodiga terrordåd?
  • Anonym (skärp dig)

Det som svar till vissa tomtar i tråden som undrar var alla terrordåd är om vi har terrorgrupper på gatan här.

Svar är att dom är inte ute efter kortsiktig vinst utan bygger mer stabil grund att stå på, dom skapar bas helt enkelt med Sveriges välsignelse.

Sedan tvivlar jag starkt att det är en slump att svensk polis utsätts nu för rena gerilla taktiker.

• todo nada
    Dasking skrev 2015-08-29 17:11:44 följande:

USA har bidragit till mycket skit och kan väl knappast nämnas som ett föredöme rent utrikespolitiskt. Det jag frågade efter var hur du tycker att vi ska stoppa IS nu när de väl finns. För du tycker väl inte att deras metoder att behandla andra människor är OK va?

Jo, självklart tycker jag det är okej att skära huvudet av folk eller dränka dem i bensin och sedan tända på... Tycker du det ens är en nödvändig fråga?

De bör stoppas, och det troligtvis effektivaste sättet är tyvärr via våld. De lär inte ändra sig av att bli bjudna på glass och få en kram.

Vad tycker du själv att vi ska göra för att råda bot på IS?
  • todo nada
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-29 17:25:16 följande:

Säg mig, vad hjälper det att peka finger framför att uppmärksamma dom reella problem vi står inför?

När du kommer med underlag för vad du skriver finns det något att diskutera. Tills dess har jag inte lust att leka hobby psykolog och försöka nysta i dina förutfattade grundlösa meningar.
  • todo nada

Äntligen fakta, män på gym i Norrköping vet bäst!
  • Anonym (rasister)

Smaka på det nicket: Suffering

Svar på tråden Sverige illa ute? IS står utanför porten.