• Anonym (Orolig mor)

Sverige illa ute? IS står utanför porten.

Hej alla!

Jag är mycket, ja väldigt mycket orolig för utvecklingen i Sverige.

Jag är en helt vanlig trebarns mamma som bor i en förort till en större stad. Jag oroas framförallt för mina tre barn, mest inför framtiden de har att möta i detta land. Jag har haft en trygg uppväxt i ett äldre Sverige. Jag arbetar heltid och kånkar dagarna i ände så gör även min man. Vi pratar ibland om framtiden och öven han fångas upp av min oro och rädsla när vi mer ingående pratar om framförallt barnen. Han har inga lugnande svar att ge och då blir jag än mer orolig över utvecklingen. Ibland ser jag bara på allt att det finns absolut INGENTING som kan komma något bra ut från allt detta. Ingenting som gynnar mina barn.

Jag har själv sett saker som jag inte kommer skriva ut här och så idag läser jag denna artikeln och får bara en klump i magen.

Varför ska vi utsätta våra fina barn för detta: www.aftonbladet.se/debatt/article21319209.ab

Eller är det något fel med mig som känner så som jag gör? Är orolig inte för mig själv utan för mina barns framtid och har börjat tänka mycket på var världen är på väg. Vågar inte nämna mina tankar och oron på arbetsplatsen eller till mina vänner för då kommer jag oförtjänt få en stämpel på mig som inte alls stämmer.

Hur tänker ni andra? Är jag ensam?

• Svar på tråden Sverige illa ute? IS står utanför porten.
  • Nerfherder
    Anonym (Ge upp nu.) skrev 2015-08-29 23:22:23 följande:

Ohja, den delas av många. Noll substans allt som oftast.

Anonym anstormning!
  • Anonym (*****)
    Nerfherder skrev 2015-08-29 23:25:28 följande:
    Anonym anstormning!
    Självmål Skrattande
  • Anonym (*****)
    Nerfherder skrev 2015-08-29 23:25:28 följande:
    Anonym anstormning!
    Självmål Skrattande
  • Nerfherder
    Anonym (*****) skrev 2015-08-29 23:27:48 följande:

Självmål 

Hurdå? Jag kör iaf med mitt anonyma nick, något som är helt ok enligt fls regler. Du vågar inte ens skylta med det.
  • Tom Araya
    todo nada skrev 2015-08-29 23:05:31 följande:
    Och varför hade dessa rebeller stöd från USA bland annat? Mycket märkligt sammanträffande att USA bestämde sig för att backa upp rebellerna i Libyen kort efter att Libyen meddelat att de skulle sluta använda sig av petrodollar.

mobil.andersleander.bloggplatsen.se/2015/04/03/11062707-tio-saker-du-inte-visste-om-libyen-under-gaddafis-sa-kallade-diktatur/

En bra sammanfattning gjord av en bloggare.
    Mmm....inte en bloggare jag skulle ta allt för seriöst på....blev utkastad ur SD för rasistiska uttalanden...

andersleander.bloggplatsen.se/presentation/
    andersleander.bloggplatsen.se/
  • Nerfherder
    Anonym (*****) skrev 2015-08-29 23:40:16 följande:

Ditt svar bekräftar att Tom A har rätt. Du gör det lätt för oss.

Tydligen. Har du något att säga om TS eller är du här enbart för att klaga på mig?
  • Nerfherder

Ett tips till de stackare som inte gillar det jag skriver:

kom med ett bättre argument

anmäl och se om ni kam få bort det

ignorera och läs nästa inlägg

Så funkar det här, ni kommer inte att få bort mig genom att gnälla på hur jag skriver

• Tom Araya
    Nerfherder skrev 2015-08-29 23:39:00 följande:
     Har du något att säga om TS?
    Ja, jag är också orolig, man tar inte en negativ utveckling på allvar utan stoppar huvudet i sanden när frågorna blir för jobbiga.
Svar på tråden Sverige illa ute? IS står utanför porten.