• Anonym (Orolig mor)

Sverige illa ute? IS står utanför porten.

Hej alla!

Jag är mycket, ja väldigt mycket orolig för utvecklingen i Sverige.

Jag är en helt vanlig trebarns mamma som bor i en förort till en större stad. Jag oroas framförallt för mina tre barn, mest inför framtiden de har att möta i detta land. Jag har haft en trygg uppväxt i ett äldre Sverige. Jag arbetar heltid och kånkar dagarna i ände så gör även min man. Vi pratar ibland om framtiden och öven han fångas upp av min oro och rädsla när vi mer ingående pratar om framförallt barnen. Han har inga lugnande svar att ge och då blir jag än mer orolig över utvecklingen. Ibland ser jag bara på allt att det finns absolut INGENTING som kan komma något bra ut från allt detta. Ingenting som gynnar mina barn.

Jag har själv sett saker som jag inte kommer skriva ut här och så idag läser jag denna artikeln och får bara en klump i magen.

Varför ska vi utsätta våra fina barn för detta: www.aftonbladet.se/debatt/article21319209.ab

Eller är det något fel med mig som känner så som jag gör? Är orolig inte för mig själv utan för mina barns framtid och har börjat tänka mycket på var världen är på väg. Vågar inte nämna mina tankar och oron på arbetsplatsen eller till mina vänner för då kommer jag oförtjänt få en stämpel på mig som inte alls stämmer.

Hur tänker ni andra? Är jag ensam?

• Svar på tråden Sverige illa ute? IS står utanför porten.
  • Anonym (skärp dig)
    tompan88 skrev 2015-08-30 12:37:28 följande:

Ja, det finns en oro absolut!

Det här är ett allvarligt problem, de måste kunna skilja mellan flykting och IS anhängare, det är förmodligen inte lätt alls. De måste ha stora kunskaper samt information om personerna redan från deras hemland vilket inte finns.

Dessutom så kan en flykting vara lättare att rekrytera för IS i Sverige, eller vad tror ni? 

Vi måste alltså ha hårdare kontroller, längre prövningstid för flyktingar etc.
    Frågan är om vi har kunskapen som behövs för det här?

Sen verkar utvecklingen av flyktingströmmen väldigt stor, många vill till Sverige.
    Det verkar inte som Sverige kan hantera situationen, har de koll på vilka problem som uppstår sen och hur har de tänkt lösa dem? Eller vill staten lösa problemen eftersom de kommer? Hur tänker politikerna?

Tänker?

Jag tror inte dom tänker överhuvudtaget, det ska bara plockas godhetspoäng oavsett konsekvens och likt dagisbarn trotsa mot sd.

• Anonym (skärp dig)
    Anonym (*****) skrev 2015-08-30 12:38:34 följande:
    Ja, om de sagt att terrorgrupperna står vid Öresundsbron  så hade jag tyckt  han lider av paranoia.

Att vi har terrorgrupperingar i Sverige är ju inget nytt. Vi har en massa skit i Sverige, med  eller utan invandrare. Att tro att allt  ordnar sig för att vi stänger gränserna är att leva i förnekelse.

Nej, dom är inte på väg längre, dom har två fötter inne i landet redan.

Det är jävligt svårt att ha terror organisationer som is i landet utan invandring, extremt.

Vem har sagt att allt löser sig så fort vi stänger gränser? 

Efter att vi stoppar invandringen helt har vi en gigantiskt uppgift framför oss, vi måste gå genom alla papperslösa som har kommit hit senaste 8 åren och gallra ut rejält.

Inget löser sig endast av att vi stänger gränserna, men det ger oss i alla fall möjlighet att börja ta hand om allt vi har missköt senaste år, det är nått som inte kommer hända så länge vi bara trycker in tusentals nya lyckosökare/terrorister och alla andra som dyker upp här med ordet asyl på läpparna.

• Notetur Nomen
    Nerfherder skrev 2015-08-29 19:28:23 följande:

Eftersom du är rädd för invandrare

Så för att jag skrev i mitt första inlägg att det INTE finns någon avledning att vara orolig så är jag rädd för invandrare?
  • tompan88
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-30 12:46:27 följande:

Nej, dom är inte på väg längre, dom har två fötter inne i landet redan.

Det är jävligt svårt att ha terror organisationer som is i landet utan invandring, extremt.

Vem har sagt att allt löser sig så fort vi stänger gränser? 

Efter att vi stoppar invandringen helt har vi en gigantiskt uppgift framför oss, vi måste gå genom alla papperslösa som har kommit hit senaste 8 åren och gallra ut rejält.

Inget löser sig endast av att vi stänger gränserna, men det ger oss i alla fall möjlighet att börja ta hand om allt vi har missköt senaste år, det är nått som inte kommer hända så länge vi bara trycker in tusentals nya lyckosökare/terrorister och alla andra som dyker upp här med ordet asyl på läpparna.

Att stoppa invandringen tycker jag är fel, jag tycker man måste skilja på invandring och flyktingpolitik. Det är inte samma sak, invandrare är även en norrman som kommer till Sverige. Däremot en flykting kommer hit pga politiskt läge.

Flyktingsituationen måste behandlas med stor kunskap.
  • Anonym (skärp dig)
    FDFMGA skrev 2015-08-30 12:40:16 följande:
    Det där är ganska lustigt och förmodligen ett sektdrag.

Resten av ditt svammel var inte värt att kommentera måste i dess olika varianter vara ett av SD-sektens vanligaste uttryckSolig

Sekt, då fanatiskt predika om nått som inte stämmer det minsta?

Du menar alltså att denna polisen som stoltserar i England att vi har terrororganisationer i Sverige röstar på sd och det betyder nått i sammanhanget?

Med tanke på att det är polisen som tar den största smällen av vansinnet så undrar jag om det ens finns en polis kvar i landet som inte röstar sd.

• Anonym (skärp dig)
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-30 13:00:02 följande:

Sekt, då fanatiskt predika om nått som inte stämmer det minsta?

Du menar alltså att denna polisen som stoltserar i England att vi har terrororganisationer i Sverige röstar på sd och det betyder nått i sammanhanget?

Med tanke på att det är polisen som tar den största smällen av vansinnet så undrar jag om det ens finns en polis kvar i landet som inte röstar sd.

Missade länken

www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2814030-goteborgspolis-vi-har-al-qaida-och-is-i-sverige

• Notetur Nomen
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-30 12:27:24 följande:

Menar du på att polismästaren som går ut och säger olika terrorgrupper har redan fäste i landet lider av paranoia?

Har du nån länk?
  • Anonym (*****)
    FDFMGA skrev 2015-08-30 12:29:11 följande:
    Ni skulle ju kunna ta inträde och på så vis finansiera byggandet av skyddsrummetSolig
    Bra idé, det bör ju locka många SD:are. Och sådana finns det ju massor av Glad
  • Anonym (skärp dig)
    tompan88 skrev 2015-08-30 12:53:41 följande:
    Att stoppa invandringen tycker jag är fel, jag tycker man måste skilja på invandring och flyktingpolitik. Det är inte samma sak, invandrare är även en norrman som kommer till Sverige. Däremot en flykting kommer hit pga politiskt läge.

Flyktingsituationen måste behandlas med stor kunskap.

Invandring i sig som arbetskraftinvandring när vi behöver det ska givetvis vara öppet som alternativ, det som pågår idag med lyckosökare och andra som smälter in i folkmassan måste få omedelbar slut.

Man kan inte föra nån som helst hållbar politik som faktiskt integrerar folk i landet när man utan nån som helt kontroll pumpar in tusentals nya individer varje vecka till redan överfulla boenden.

Du har 100% rätt på att detta bör behandlas med eftertänksamhet och kunskap, bägge delar saknas just nu, vi har noll kunskap om vem vi släpper in i landet, det ser dom själva till när pass och identitetshandlingar dumpas utanför eu.
    Vi har noll kunskap i hur man hanterar radikala muslimer, våra så kallade folkvalda ledare har noll som helst kunskap om vad som händer i i landet nu, radikalisering av ghetton, vi tar ordet utanförskap till helt nya nivåer när vi låter hela områden omvandlas till slum som liknar mer mellanöster än svenska ordnade bostadsområden.

Svar på tråden Sverige illa ute? IS står utanför porten.