• Anonym (Orolig mor)

Sverige illa ute? IS står utanför porten.

Hej alla!

Jag är mycket, ja väldigt mycket orolig för utvecklingen i Sverige.

Jag är en helt vanlig trebarns mamma som bor i en förort till en större stad. Jag oroas framförallt för mina tre barn, mest inför framtiden de har att möta i detta land. Jag har haft en trygg uppväxt i ett äldre Sverige. Jag arbetar heltid och kånkar dagarna i ände så gör även min man. Vi pratar ibland om framtiden och öven han fångas upp av min oro och rädsla när vi mer ingående pratar om framförallt barnen. Han har inga lugnande svar att ge och då blir jag än mer orolig över utvecklingen. Ibland ser jag bara på allt att det finns absolut INGENTING som kan komma något bra ut från allt detta. Ingenting som gynnar mina barn.

Jag har själv sett saker som jag inte kommer skriva ut här och så idag läser jag denna artikeln och får bara en klump i magen.

Varför ska vi utsätta våra fina barn för detta: www.aftonbladet.se/debatt/article21319209.ab

Eller är det något fel med mig som känner så som jag gör? Är orolig inte för mig själv utan för mina barns framtid och har börjat tänka mycket på var världen är på väg. Vågar inte nämna mina tankar och oron på arbetsplatsen eller till mina vänner för då kommer jag oförtjänt få en stämpel på mig som inte alls stämmer.

Hur tänker ni andra? Är jag ensam?

• Svar på tråden Sverige illa ute? IS står utanför porten.
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2015-08-30 14:50:30 följande:
    Jag tycker att man pratar om radikalisering och extremism var och varannan dag i media. Senast i går så intervjuades Mona Sahlin under 1/2 timme i Ekots lördagsintervju (P1) och hon försökte inte sopa problemen med radikaliseringen och extremism under mattan.

Du verkar vara avskärmad från media, tillhör du månne de Sverigedemokrater som har slutat läsa (gammal) media?
    Har hon gjort något, fattat några beslut eller kommit med några förslag som visar att hon tar detta på allvar?
  • Nerfherder
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-30 15:01:45 följande:

Nu tänkte jag på det normala folket som blir i princip lynchade så fort massinvandring och terrorister hamnar i samma mening.

Att det hivas en massa tomma ord, undanflykter och inget sägande "åtgärder" från sjuklövern vet vi redan, så har det sett ut ganska länge nu, till det finns det bara en kommentar.

"Definitionen av galenskap är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annorlunda resultat"Albert Einstein

I år har vi hört hur "problematiskt" situationen är och vilken "utmaning" vi står inför, omkring där kan an sluta lyssna för nått mer konkret kommer det inte ur det partiet.

Och under tiden område efter område förslummas och islamiseras så importerar vi några tusen terrorister till, nytt blod behövs väl enligt sjuklövern.

"Jag sa aldrig hälften av det folk säger att jag sagt" - Albert Einstein
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2015-08-30 14:58:31 följande:
    Har hon gjort något, fattat några beslut eller kommit med några förslag som visar att hon tar detta på allvar?
    Mona Sahlin jobbar, på uppdrag av regeringen, som samordnare (Mona är inte längre politiker) och det är regeringen som sätter dagordningen och fattar alla beslut.

Mona har skapat ett nätverk/informationsutbyte mellan landets kommuner och fungerar som blåslampa när det gäller att få landets muslimska församlingar att fördöma och jobba förebyggande mot extremism och radikalisering. 

När det gäller beslut så la regeringen i fredags fram förslag på skärpt terrorlagstiftning.www.svd.se/0900-sveriges-strategi-mot-terrorism-presenteras
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Sallysally
    Nerfherder skrev 2015-08-30 11:15:56 följande:

Nej, är du?

Nerfherder skrev 2015-08-30 11:15:56 följande:

Nej, är du?

Förklara för mig hur du tänker kring iS.
  • Nerfherder
    Sallysally skrev 2015-08-30 15:19:04 följande:

Förklara för mig hur du tänker kring iS.

Svara på min fråga först
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2015-08-30 14:56:37 följande:

Du tycker att du har tillräcklig kunskap för att göra en bedömning av kvalitet?

Tja, alla som överhuvudtaget diskuterar hör naturligtvis en bedömning som baserar sig på den egna förmågan, de egna erfarenherna och de egna åsikterna. Att sen somliga inte har kapacitet att förstå detta utan tror att de inte bara äger den egna sanningen utan också den stora och allmängiltiga sanningen. Tja, det är förstås ett problem.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Sallysally
    Nerfherder skrev 2015-08-30 15:19:58 följande:

Svara på min fråga först

Ja jag är rädd!
  • Anonym (*****)
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-30 14:38:43 följande:

Artikeln handlar om det vad alla vet men folk knappa vågar säga högt, eller vissa verkar totalt blunda för.

Ett erkännande från stat att dom är här och ökar sin närvaro, vilka rökridåer man la ut senare om hur synd det är om dom i Pakistan spelar inte mig nån roll, brukar inte fastna på dimma och flumma iväg det som vissa här.

Alltså, de berättar om det på nyheterna och det står i tidningarna.

Men folk kan ändå tänka själv och inse att risken att råka ut för IS i Sverige är försvinnande liten. 
  • Sallysally
    Nerfherder skrev 2015-08-30 15:30:22 följande:

För vad? Spöken?

Ok du är bara ute efter att provocera verkar det som.
Svar på tråden Sverige illa ute? IS står utanför porten.