• Anonym (Orolig mor)

Sverige illa ute? IS står utanför porten.

Hej alla!

Jag är mycket, ja väldigt mycket orolig för utvecklingen i Sverige.

Jag är en helt vanlig trebarns mamma som bor i en förort till en större stad. Jag oroas framförallt för mina tre barn, mest inför framtiden de har att möta i detta land. Jag har haft en trygg uppväxt i ett äldre Sverige. Jag arbetar heltid och kånkar dagarna i ände så gör även min man. Vi pratar ibland om framtiden och öven han fångas upp av min oro och rädsla när vi mer ingående pratar om framförallt barnen. Han har inga lugnande svar att ge och då blir jag än mer orolig över utvecklingen. Ibland ser jag bara på allt att det finns absolut INGENTING som kan komma något bra ut från allt detta. Ingenting som gynnar mina barn.

Jag har själv sett saker som jag inte kommer skriva ut här och så idag läser jag denna artikeln och får bara en klump i magen.

Varför ska vi utsätta våra fina barn för detta: www.aftonbladet.se/debatt/article21319209.ab

Eller är det något fel med mig som känner så som jag gör? Är orolig inte för mig själv utan för mina barns framtid och har börjat tänka mycket på var världen är på väg. Vågar inte nämna mina tankar och oron på arbetsplatsen eller till mina vänner för då kommer jag oförtjänt få en stämpel på mig som inte alls stämmer.

Hur tänker ni andra? Är jag ensam?

• Svar på tråden Sverige illa ute? IS står utanför porten.
  • Anonym (*****)
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-30 12:06:50 följande:

Så migrationsverket säpo och polis lider av paranoia, bra att veta *facepalm deluxe*

Det är du som lider av paranoia.

Men jag bor bara 20 minuter från Öresundsbron, så det blir väl till att bygga ett skyddsrum i vinter. Hoppas det blir en mild vinter, så maken inte skadar ryggen när han gräver. Fast då kan vi skylla på IS, indirekt är det ju deras fel att han skadar ryggen.
  • Nerfherder
    Anonym (*****) skrev 2015-08-30 12:20:11 följande:

Men jag bor bara 20 minuter från Öresundsbron, så det blir väl till att bygga ett skyddsrum i vinter. Hoppas det blir en mild vinter, så maken inte skadar ryggen när han gräver. Fast då kan vi skylla på IS, indirekt är det ju deras fel att han skadar ryggen.

Ja du lär sufferring om du skadar ryggen
  • Anonym (*****)
    Nerfherder skrev 2015-08-30 12:22:41 följande:
    Ja du lär sufferring om du skadar ryggen
    Varför skulle jag skada ryggen?
  • FDFMGA
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-30 12:06:50 följande:

Så migrationsverket säpo och polis lider av paranoia, bra att veta *facepalm deluxe*

Men inte ränner Migrationsverket eller Säpo omkring och gastar om att IS står vid Stora Bält eller vid vår port.

Jösses, det skulle innebära att SD-sektens tagit över på Säpo, men så är det förstås inte. Säpo gör naturligtvis riskbedömningar och håller koll på galningar av alla de slag, inklusive IS-krigare och paranoiker som fått för sig att stunden för IS attack mot Sverige är här.

Man ska, tror jag, inte underskatta risken för att paranoikerna råkar skada sig själva när de ska agera mot den kommande attacken.

Ett stolpskott kan liksom studsa tillbaka och träffa rakt i det egna huvudet, särskilt om huvudet roterar i SD-sväng på jakt efter IS-krigareSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Anonym (skärp dig)

Vet du ens vad paranoia innebär?

Menar du på att polismästaren som går ut och säger olika terrorgrupper har redan fäste i landet lider av paranoia?
    Eller alla länder som varnar oss att terrorgrupper smugglar in sina anhängare i massinvandringströmen?

Det tragiska är att folk som lever i grav förnekelse och i vanföreställningar att allt är bra i Sverige låter inget komma in i bubblan dom lever i, inte ens om nån spränger sig själv några meter ifrån, då kommer det väl att låta att det var undantag som bekräftar regeln.

• Anonym (skärp dig)
    FDFMGA skrev 2015-08-30 12:27:00 följande:
    Men inte ränner Migrationsverket eller Säpo omkring och gastar om att IS står vid Stora Bält eller vid vår port.

Jösses, det skulle innebära att SD-sektens tagit över på Säpo, men så är det förstås inte. Säpo gör naturligtvis riskbedömningar och håller koll på galningar av alla de slag, inklusive IS-krigare och paranoiker som fått för sig att stunden för IS attack mot Sverige är här.

Man ska, tror jag, inte underskatta risken för att paranoikerna råkar skada sig själva när de ska agera mot den kommande attacken.

Ett stolpskott kan liksom studsa tillbaka och träffa rakt i det egna huvudet, särskilt om huvudet roterar i SD-sväng på jakt efter IS-krigareSkrattande

Nej, dom konstaterar krasst att is är redan här, inom landets gränser då.

Resten av ditt svammel hade inget värt att kommentera.

• FDFMGA

Ni skulle ju kunna ta inträde och på så vis finansiera byggandet av skyddsrummetSolig
  • tompan88
    Anonym (Orolig mor) skrev 2015-08-28 16:01:18 följande:

Hej alla!

Jag är mycket, ja väldigt mycket orolig för utvecklingen i Sverige.

Jag är en helt vanlig trebarns mamma som bor i en förort till en större stad. Jag oroas framförallt för mina tre barn, mest inför framtiden de har att möta i detta land. Jag har haft en trygg uppväxt i ett äldre Sverige. Jag arbetar heltid och kånkar dagarna i ände så gör även min man. Vi pratar ibland om framtiden och öven han fångas upp av min oro och rädsla när vi mer ingående pratar om framförallt barnen. Han har inga lugnande svar att ge och då blir jag än mer orolig över utvecklingen. Ibland ser jag bara på allt att det finns absolut INGENTING som kan komma något bra ut från allt detta. Ingenting som gynnar mina barn.

Jag har själv sett saker som jag inte kommer skriva ut här och så idag läser jag denna artikeln och får bara en klump i magen.

Varför ska vi utsätta våra fina barn för detta: www.aftonbladet.se/debatt/article21319209.ab

Eller är det något fel med mig som känner så som jag gör? Är orolig inte för mig själv utan för mina barns framtid och har börjat tänka mycket på var världen är på väg. Vågar inte nämna mina tankar och oron på arbetsplatsen eller till mina vänner för då kommer jag oförtjänt få en stämpel på mig som inte alls stämmer.

Hur tänker ni andra? Är jag ensam?

Ja, det finns en oro absolut!

Det här är ett allvarligt problem, de måste kunna skilja mellan flykting och IS anhängare, det är förmodligen inte lätt alls. De måste ha stora kunskaper samt information om personerna redan från deras hemland vilket inte finns.

Dessutom så kan en flykting vara lättare att rekrytera för IS i Sverige, eller vad tror ni? 

Vi måste alltså ha hårdare kontroller, längre prövningstid för flyktingar etc.
    Frågan är om vi har kunskapen som behövs för det här?

Sen verkar utvecklingen av flyktingströmmen väldigt stor, många vill till Sverige.
    Det verkar inte som Sverige kan hantera situationen, har de koll på vilka problem som uppstår sen och hur har de tänkt lösa dem? Eller vill staten lösa problemen eftersom de kommer? Hur tänker politikerna?

• Anonym (*****)
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-30 12:27:24 följande:

Vet du ens vad paranoia innebär?

Menar du på att polismästaren som går ut och säger olika terrorgrupper har redan fäste i landet lider av paranoia?
    Eller alla länder som varnar oss att terrorgrupper smugglar in sina anhängare i massinvandringströmen?

Det tragiska är att folk som lever i grav förnekelse och i vanföreställningar att allt är bra i Sverige låter inget komma in i bubblan dom lever i, inte ens om nån spränger sig själv några meter ifrån, då kommer det väl att låta att det var undantag som bekräftar regeln.

Ja, om de sagt att terrorgrupperna står vid Öresundsbron  så hade jag tyckt  han lider av paranoia.

Att vi har terrorgrupperingar i Sverige är ju inget nytt. Vi har en massa skit i Sverige, med  eller utan invandrare. Att tro att allt  ordnar sig för att vi stänger gränserna är att leva i förnekelse.
  • FDFMGA
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-30 12:28:44 följande:

Nej, dom konstaterar krasst att is är redan här, inom landets gränser då.

Resten av ditt svammel hade inget värt att kommentera.

Det där är ganska lustigt och förmodligen ett sektdrag.

Resten av ditt svammel var inte värt att kommentera måste i dess olika varianter vara ett av SD-sektens vanligaste uttryckSolig

Svar på tråden Sverige illa ute? IS står utanför porten.