• Anonym (Orolig mor)

Sverige illa ute? IS står utanför porten.

Hej alla!

Jag är mycket, ja väldigt mycket orolig för utvecklingen i Sverige.

Jag är en helt vanlig trebarns mamma som bor i en förort till en större stad. Jag oroas framförallt för mina tre barn, mest inför framtiden de har att möta i detta land. Jag har haft en trygg uppväxt i ett äldre Sverige. Jag arbetar heltid och kånkar dagarna i ände så gör även min man. Vi pratar ibland om framtiden och öven han fångas upp av min oro och rädsla när vi mer ingående pratar om framförallt barnen. Han har inga lugnande svar att ge och då blir jag än mer orolig över utvecklingen. Ibland ser jag bara på allt att det finns absolut INGENTING som kan komma något bra ut från allt detta. Ingenting som gynnar mina barn.

Jag har själv sett saker som jag inte kommer skriva ut här och så idag läser jag denna artikeln och får bara en klump i magen.

Varför ska vi utsätta våra fina barn för detta: www.aftonbladet.se/debatt/article21319209.ab

Eller är det något fel med mig som känner så som jag gör? Är orolig inte för mig själv utan för mina barns framtid och har börjat tänka mycket på var världen är på väg. Vågar inte nämna mina tankar och oron på arbetsplatsen eller till mina vänner för då kommer jag oförtjänt få en stämpel på mig som inte alls stämmer.

Hur tänker ni andra? Är jag ensam?

• Svar på tråden Sverige illa ute? IS står utanför porten.
  • Smecker
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-29 17:27:03 följande:

Kalle anka försäljare, har du fler korkade frågor?

Vad tror du dom sysslade med när dom delade ut "reklam" för kalifatet?

Att det skall vara så svårt att svara på en enkel fråga. Rekryterare för vad?
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • todo nada
    FrauCasio skrev 2015-08-29 17:31:29 följande:

Jag kan fortsätta länka:www.aftonbladet.se/nyheter/article19353948.ab

Men enligt dig är inte ens Säpo fakta då, eller?

EN man som blev telefonintervjuad påstod detta...EN man, singular, solo, alena...

Som ingen ens vet vem han är, eller vad han heter... Lika relevant som flera anonymisars påståenden i olika trådar typ.

Dessutom står det i artikeln "Säpo bekräftar att de känner till videoklippet".. Inte någon som helst bekräftelse för att det finns IS soldater i Sverige... Du ska nog läsa igenom det du länkar lite..
  • Nerfherder
    Smecker skrev 2015-08-29 17:44:19 följande:

Eftersom du vet vem du pratar med, borde du veta svaret på din fråga.
  • Anonym (skärp dig)
    todo nada skrev 2015-08-29 17:36:20 följande:
    När du kommer med underlag för vad du skriver finns det något att diskutera. Tills dess har jag inte lust att leka hobby psykolog och försöka nysta i dina förutfattade grundlösa meningar.

Så med enkla ord, du väljer att bortse från faktum att Sverige är en skattefinansierad terrorbas i eu?

Jag tror jag sätter dig på ignore för allt du gör är upprepar floskler framför att bemöta fakta.

Nått som verkar vara poppis i dagens läge.

Du får däremot en chans till.

VAD hjälper det att peka finger när våra bekymmer är inte i Mellanöstern, problemen finns på svenska gator och här spelar det ingen som helst roll vem som har gjort vad i därnere.

• Anonym (rasister)
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-29 17:47:24 följande:

Så med enkla ord, du väljer att bortse från faktum att Sverige är en skattefinansierad terrorbas i eu?

Jag tror jag sätter dig på ignore för allt du gör är upprepar floskler framför att bemöta fakta.

VAD hjälper det att peka finger när våra bekymmer är inte i Mellanöstern, problemen finns på svenska gator och här spelar det ingen som helst roll vem som har gjort vad i därnere.

Vad hjälper det med kalla fakta när du vägrar inse fakta själv?
  • Anonym (skärp dig)
    Smecker skrev 2015-08-29 17:44:19 följande:

Du har konsekvent undvikit alla mina, verklighetsförankrade frågor inte bullskit svara på det så vi glömmer vad som är på tapeten utsvävningar.

Vad rekryterar man till när man delar ut reklam för is?

• Dasking
    todo nada skrev 2015-08-29 17:34:02 följande:
    Jo, självklart tycker jag det är okej att skära huvudet av folk eller dränka dem i bensin och sedan tända på... Tycker du det ens är en nödvändig fråga?

De bör stoppas, och det troligtvis effektivaste sättet är tyvärr via våld. De lär inte ändra sig av att bli bjudna på glass och få en kram.

Vad tycker du själv att vi ska göra för att råda bot på IS?
    Nä det var en dum fråga men jag ville få bort fokuset från USA. Jag tror på kort sikt att det är våld som gäller.Problemet med det är att man riskerar att sänka sig till den nivån själv då. Införande av demokrati vore en bra start för dessa delar världen men vad jag förstår anses demokrati ett påfund från satan av extrema grupper som IS. 
  • Anonym (rasister)

tre pers som öser ur sig främlingshat, man blir mörkrädd...

• todo nada
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-29 17:47:24 följande:

Med konkret förklaring: jag skiter i dina inlägg eftersom det är mycket snack och liten verkstad. Med verkstad i detta fallet menas underlag som styrker det du skriver.

Människor flyr ifrån Mellanöstern pga av krig, krig har skapats med hjälp av västvärlden i dessa länder. Sverige har mer än dubblerat sin förtjänst för export av krigsmaterial. Men intala dig du, att problemet är när dessa människor sätter sina fötter på svensk mark. Det är kanske lättare att ha den inställningen du besitter om man blundar för orsaken till att människor flyr.
  • Smecker
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-29 17:49:03 följande:

Du har konsekvent undvikit alla mina, verklighetsförankrade frågor inte bullskit svara på det så vi glömmer vad som är på tapeten utsvävningar.

Vad rekryterar man till när man delar ut reklam för is?

Kan du bevisa att de delar ut reklam för IS, och inte för, säg, t ex, Hizb ut-Tahrir?
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
Svar på tråden Sverige illa ute? IS står utanför porten.