Inlägg från: Anonym (Orolig mor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Orolig mor)

Sverige illa ute? IS står utanför porten.

Hej alla!

Jag är mycket, ja väldigt mycket orolig för utvecklingen i Sverige.

Jag är en helt vanlig trebarns mamma som bor i en förort till en större stad. Jag oroas framförallt för mina tre barn, mest inför framtiden de har att möta i detta land. Jag har haft en trygg uppväxt i ett äldre Sverige. Jag arbetar heltid och kånkar dagarna i ände så gör även min man. Vi pratar ibland om framtiden och öven han fångas upp av min oro och rädsla när vi mer ingående pratar om framförallt barnen. Han har inga lugnande svar att ge och då blir jag än mer orolig över utvecklingen. Ibland ser jag bara på allt att det finns absolut INGENTING som kan komma något bra ut från allt detta. Ingenting som gynnar mina barn.

Jag har själv sett saker som jag inte kommer skriva ut här och så idag läser jag denna artikeln och får bara en klump i magen.

Varför ska vi utsätta våra fina barn för detta: www.aftonbladet.se/debatt/article21319209.ab

Eller är det något fel med mig som känner så som jag gör? Är orolig inte för mig själv utan för mina barns framtid och har börjat tänka mycket på var världen är på väg. Vågar inte nämna mina tankar och oron på arbetsplatsen eller till mina vänner för då kommer jag oförtjänt få en stämpel på mig som inte alls stämmer.

Hur tänker ni andra? Är jag ensam?

• Svar på tråden Sverige illa ute? IS står utanför porten.
  • Anonym (Orolig mor)

TS här. Vill bara inflika att jag inte hunnit läsa något inlägg än. Är ledig idag och har varit med barnen. Ska försöka hinna läsa era inlägg. Jag känner som sagt inte igen mig själv och denna oro och vill hitta något svar eller någon som känner liknande som mig.

Idag är det dock fint väder och då minskar oron för mig men sedan när hösten och vintern kommer blir allt så mörkt. Samtidigt känner jag att det är kaos i hela världen och vad ör det som försigår i Europa med all flyktingar som kommer. Bilderna som kablas ut är fruktansvärda. Pappan som är en flykting i Palestina (tror jag det var) och som håller sin sovande dotter på axeln samtidigt som han säljer pennor för att klara sig....oj mitt hjärta brast där. Det är ju dessa flyktingar vi måste hjälpa de som inget har, alla barnen och kvinnorna.

Hemsk och mörk värld, och värre blir det.

• Anonym (Orolig mor)

Jag har nu läst npgra sidor in i tråden. Kan ni vara vänliga och inte blanda in SD eller andra partier i detta?

Faktum är att det kommer komma hit 100000 flyktingar i år och ungefär lika mycket varje år, lägg sedan därtill anhörighetsinvandringen och vi är uppe i ofantliga mängder människor. Ingen kontrollerar dessa flyktingar framförallt unga män!

Jag länkade till en artikel skriven av en som sköter asylärenden, varför läser ni inte den länkande artikeln och utifrån det svara i tråden. Det ÄR sanning att varken polisen, säpo eller migrationsverket har någon kontroll på alla hundratusentals som får svenskt medborgarskap. Det har de själva gått ut med. Vad har SD med det att göra undrar jag då? Sant är också att IS nu ser en chans att lätt komma in i Sverige och vidare ut i Europa som EU medborgare (svenskt pass). Sverige har blivit varnat av andra länder. Detta är ju inget hittepå som många tydligen tror. Vi håller oss till fakta i tråden. Ta heller inte vår oro, vi som verkligen är oroliga över utvecklingen som ett skämt eller SD propaganda. Varken jag eller min man röstade på dem om det nu är så viktigt för er att veta!? Men som sagt tråden handlar inte alls om det partiet eller vad de nu må ha orsakat landet, så släpp dem.

Nämn inte SD här utan håll er till fakta som finns om verkligheten.

Ska försöka hinna läsa flera sidor in i tråden senare.

Svar på tråden Sverige illa ute? IS står utanför porten.