• Anonym (Orolig mor)

Sverige illa ute? IS står utanför porten.

Hej alla!

Jag är mycket, ja väldigt mycket orolig för utvecklingen i Sverige.

Jag är en helt vanlig trebarns mamma som bor i en förort till en större stad. Jag oroas framförallt för mina tre barn, mest inför framtiden de har att möta i detta land. Jag har haft en trygg uppväxt i ett äldre Sverige. Jag arbetar heltid och kånkar dagarna i ände så gör även min man. Vi pratar ibland om framtiden och öven han fångas upp av min oro och rädsla när vi mer ingående pratar om framförallt barnen. Han har inga lugnande svar att ge och då blir jag än mer orolig över utvecklingen. Ibland ser jag bara på allt att det finns absolut INGENTING som kan komma något bra ut från allt detta. Ingenting som gynnar mina barn.

Jag har själv sett saker som jag inte kommer skriva ut här och så idag läser jag denna artikeln och får bara en klump i magen.

Varför ska vi utsätta våra fina barn för detta: www.aftonbladet.se/debatt/article21319209.ab

Eller är det något fel med mig som känner så som jag gör? Är orolig inte för mig själv utan för mina barns framtid och har börjat tänka mycket på var världen är på väg. Vågar inte nämna mina tankar och oron på arbetsplatsen eller till mina vänner för då kommer jag oförtjänt få en stämpel på mig som inte alls stämmer.

Hur tänker ni andra? Är jag ensam?

• Svar på tråden Sverige illa ute? IS står utanför porten.
  • Anonym (rasister)

jaha här håller ni på som vanligt

• FDFMGA
    Tom Araya skrev 2015-08-30 15:42:55 följande:
    Jo, men rimligtvis har man väl något slags belägg för sitt ställningstagande. Jag hävdar att det råder alldeles för stor okunskap och jag undrar ju då vad man baserar sina påståenden på att jag har fel i det.
    Inte nödvändigtvis.

Jag hävdar att det finns betydligt värre hor mot Sverige än IS.

Tycker du att jag har fel?

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FrauCasio
    FDFMGA skrev 2015-08-30 17:07:24 följande:

Inte nödvändigtvis.

Jag hävdar att det finns betydligt värre hor mot Sverige än IS.

Tycker du att jag har fel?

Ja eftersom Säpo själva anser att det finns ett hot mot Sverige.
  • Nerfherder
    FrauCasio skrev 2015-08-30 17:32:06 följande:

Ja eftersom Säpo själva anser att det finns ett hot mot Sverige.

Ok, vart är då alla terrordåd?
  • Tom Araya
    Nerfherder skrev 2015-08-30 17:36:49 följande:
    Ok, vart är då alla terrordåd?
    Det behöver såklart inte förekomma ett enda terrordåd för att det ska kunna finnas en hotbild, det är ju bara dumheter att ens antyda något sådant.
  • Nerfherder
    Tom Araya skrev 2015-08-30 18:42:30 följande:

Det behöver såklart inte förekomma ett enda terrordåd för att det ska kunna finnas en hotbild, det är ju bara dumheter att ens antyda något sådant.

Men då är det ju ingen fara, eller hur?
  • Anonym (*****)
    Tom Araya skrev 2015-08-30 18:42:30 följande:
    OK. men vad är man då rädd för?
Svar på tråden Sverige illa ute? IS står utanför porten.