• Anonym (Orolig mor)

Sverige illa ute? IS står utanför porten.

Hej alla!

Jag är mycket, ja väldigt mycket orolig för utvecklingen i Sverige.

Jag är en helt vanlig trebarns mamma som bor i en förort till en större stad. Jag oroas framförallt för mina tre barn, mest inför framtiden de har att möta i detta land. Jag har haft en trygg uppväxt i ett äldre Sverige. Jag arbetar heltid och kånkar dagarna i ände så gör även min man. Vi pratar ibland om framtiden och öven han fångas upp av min oro och rädsla när vi mer ingående pratar om framförallt barnen. Han har inga lugnande svar att ge och då blir jag än mer orolig över utvecklingen. Ibland ser jag bara på allt att det finns absolut INGENTING som kan komma något bra ut från allt detta. Ingenting som gynnar mina barn.

Jag har själv sett saker som jag inte kommer skriva ut här och så idag läser jag denna artikeln och får bara en klump i magen.

Varför ska vi utsätta våra fina barn för detta: www.aftonbladet.se/debatt/article21319209.ab

Eller är det något fel med mig som känner så som jag gör? Är orolig inte för mig själv utan för mina barns framtid och har börjat tänka mycket på var världen är på väg. Vågar inte nämna mina tankar och oron på arbetsplatsen eller till mina vänner för då kommer jag oförtjänt få en stämpel på mig som inte alls stämmer.

Hur tänker ni andra? Är jag ensam?

• Svar på tråden Sverige illa ute? IS står utanför porten.
  • Anonym (skärp dig)
    Anonym (rasister) skrev 2015-08-29 13:14:55 följande:
    Du trampar luft och tillför inte diskussionen något, vänligen lämna den här tråden.

Fanns det ens en diskussion?

Ts uttrycker en välbefogad rädsla för vad som händer i landet, tyvärr så är sanningen långt värre än det ts drog upp.
    Det finns knappa en diskussion mer än att man drar fram fakta som inte är diskutabla.

Lämna tråden?
    Är du på riktigt?

Jag tror jag väljer att fortsätta skriva om jag känner för att skriva, fritt land, öppet forum.

• Anonym (rasister)
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-29 13:24:34 följande:

Fanns det ens en diskussion?

Ts uttrycker en välbefogad rädsla för vad som händer i landet, tyvärr så är sanningen långt värre än det ts drog upp.

Det finns knappa en diskussion mer än att man drar fram fakta som inte är diskutabla.

Lämna tråden?

Är du på riktigt?

Jag tror jag väljer att fortsätta skriva om jag känner för att skriva, fritt land, öppet forum.

Nu la du märke till mig! Fortsätt skriva du, men så länge du vägrar presentera länkar så kommer ingen ta dig på allvar...
  • ummsumaya
    M A F H H skrev 2015-08-29 13:19:01 följande:

Du menar att jag är okunnig, samtidigt som du påstår att wahhabism inte existerar? Du menar dessutom att salafism är den rätta Islam vilket säger mer om dig än om mig. 

Wahhabism existerar, och det vet alla förutom de hjärntvättade.

Varför skulle man HITTA PÅ en egen gren av Islam och sedan på något märkligt sätt lyckas lura en majoritet av världen att det existerar? 

Wahhabism är statsreligion i Saudiarabien, vilket en majoritet redan vet, du kan läsa om det på SO-rummet (tillförlitlig källa). Det står tydligt att majoriteten där bekänner sig till en strikt sunnimuslimsk tolkning av Islam som kallas för wahhabism.

Eller är kanske SO-rummet islamhatare som hittat på detta?

Anser inte heller att wikipedia är en tillförlitlig källa, men där kan du även läsa (sida: salafism) att salafistjihadister drivs av en militant radikalism och deras mål är en global islamisk stat, och att bland företrädarna för salafijihadism är bland andra Al-Qaida, IS och Boko haram... salafism är den rätta tolkningen av islam säger du?

Khawaridj fanns främst under tiden då man skulle välja ledarskap efter profeten, idag har de mer eller mindre dött ut, förutom en liten gren som kallas ibadi.

De som massmördar, våldtar och halshugger människor i Mellanöstern har med wahhabism och salafism att göra.

Muhammad ibn abdul Wahhab är en person som gav sitt liv åt den rätta Islam. Personer som hatar Islam kallar salafister för Wahhabister för att lägga en förnedring över dom. Han var ingen "wahabist" Han var salafi.

Sen tänkte jag klargöra för dig vad sanningen är och du tog illa upp. Jag lade fram sanningen och du drar upp fler personer som inte vet själva vad det är. Bra jobbat.

I alla fall så får ni fortsätta tråden själva nu då inget av nytta kommer ur den. Jag ville bara klargöra skillnad mellan sanning och vilseledande information.
  • Anonym (skärp dig)
    Anonym (rasister) skrev 2015-08-29 13:29:51 följande:
    Nu la du märke till mig! Fortsätt skriva du, men så länge du vägrar presentera länkar så kommer ingen ta dig på allvar...

Står redan länkar i tråden som bekräftar det världen har varnat oss för i många år nu.

www.independent.co.uk/news/world/europe/isis-fighters-hiding-on-migrant-boats-coming-to-europe-report-says-10255887.html

www.dailymail.co.uk/news/article-2958517/The-Mediterranean-sea-chaos-Gaddafi-s-chilling-prophecy-interview-ISIS-threatens-send-500-000-migrants-Europe-psychological-weapon-bombed.html

www.dailytelegraph.com.au/terrorists-hiding-with-boat-people/story-e6freuy9-1225790211002

• Smecker
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-29 12:02:52 följande:

Hade du nån kommentar som håller sig till topicen eller problemen som diskuteras här?

För om du vill bara skriva blablabla SD rassism bla bla bla så finns det säkerligen bättre lämpade hattrådar för det.

Det är ju SD som är problemet. Något annat problem är svårt att se.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Smecker
    Anonym (ABC123) skrev 2015-08-29 12:05:05 följande:

Vad har Sd:are för bildningsnivå?

Enligt en välkänd forskare som ofta prisas av SD-anhängare så är sverigedemokrater trash med lågt IQ. Det borde reflektera bildningsnivån.
  • M A F H H
    ummsumaya skrev 2015-08-29 13:35:12 följande:
    Muhammad ibn abdul Wahhab är en person som gav sitt liv åt den rätta Islam. Personer som hatar Islam kallar salafister för Wahhabister för att lägga en förnedring över dom. Han var ingen "wahabist" Han var salafi.

Sen tänkte jag klargöra för dig vad sanningen är och du tog illa upp. Jag lade fram sanningen och du drar upp fler personer som inte vet själva vad det är. Bra jobbat.

I alla fall så får ni fortsätta tråden själva nu då inget av nytta kommer ur den. Jag ville bara klargöra skillnad mellan sanning och vilseledande information.
    Jag tog inte illa upp av din kommentar, du är inte den första som förnekar wahhabism och inte heller den sista. Jag tycker däremot att det är synd att man kan vara så hjärntvättad.

Vem har jag tagit upp som inte vet sanningen?
    Kan du länka mig en trovärdig svensk källa som påstår att salafister är fredliga och att IS egentligen är khawaridj? Eller är sanningen endast det du och dina vänner tror på? Jag tar gärna emot trovärdig information.

För övrigt till alla i tråden: Ni ser själva hur hon försvarar grenar som är kända för att tysta ner sina motståndare med våld, lita inte på det hon säger. 
  • Smecker
    Rataxes skrev 2015-08-29 12:13:58 följande:

En enda person som åker ner för att leka IS-Jihad är en för mycket. Hur många krävs det för att du ska vara nöjd och börja reagera?

Hade du en konkret siffra eller inte? Och vad är problemet med att personer åker och strider i krig utomlands? Det har skett i alla tider, från korstågen och framåt. Säger du samma om svenskarna som stred för Hitler, "en enda person som åker ner för att leka nazist är en för mycket"?
  • Anonym (skärp dig)
    Smecker skrev 2015-08-29 13:39:01 följande:
    Det är ju SD som är problemet. Något annat problem är svårt att se.

Vad har sd med detta att göra överhuvudtaget mer än att folk försöker skifta fokus från reella problem till hjärnspöken?

Du kan kolla genom alla länkar postade i tråden, menar du på allvar att du inte anser sponsring av terrorister och att Sverige ger dom fristad som ett problem?

• ummsumaya
    M A F H H skrev 2015-08-29 13:43:36 följande:

Jag tog inte illa upp av din kommentar, du är inte den första som förnekar wahhabism och inte heller den sista. Jag tycker däremot att det är synd att man kan vara så hjärntvättad.

Vem har jag tagit upp som inte vet sanningen?

Kan du länka mig en trovärdig svensk källa som påstår att salafister är fredliga och att IS egentligen är khawaridj? Eller är sanningen endast det du och dina vänner tror på? Jag tar gärna emot trovärdig information.

För övrigt till alla i tråden: Ni ser själva hur hon försvarar grenar som är kända för att tysta ner sina motståndare med våld, lita inte på det hon säger. 

Hahaha, det sista du sa visar på ditt hat till muslimer och Islam. Mer därtill tänker jag inte tillägga då du och såna som du förvränger allt man säger, även det med klara bevis.
Svar på tråden Sverige illa ute? IS står utanför porten.