• Anonym (Orolig mor)

Sverige illa ute? IS står utanför porten.

Hej alla!

Jag är mycket, ja väldigt mycket orolig för utvecklingen i Sverige.

Jag är en helt vanlig trebarns mamma som bor i en förort till en större stad. Jag oroas framförallt för mina tre barn, mest inför framtiden de har att möta i detta land. Jag har haft en trygg uppväxt i ett äldre Sverige. Jag arbetar heltid och kånkar dagarna i ände så gör även min man. Vi pratar ibland om framtiden och öven han fångas upp av min oro och rädsla när vi mer ingående pratar om framförallt barnen. Han har inga lugnande svar att ge och då blir jag än mer orolig över utvecklingen. Ibland ser jag bara på allt att det finns absolut INGENTING som kan komma något bra ut från allt detta. Ingenting som gynnar mina barn.

Jag har själv sett saker som jag inte kommer skriva ut här och så idag läser jag denna artikeln och får bara en klump i magen.

Varför ska vi utsätta våra fina barn för detta: www.aftonbladet.se/debatt/article21319209.ab

Eller är det något fel med mig som känner så som jag gör? Är orolig inte för mig själv utan för mina barns framtid och har börjat tänka mycket på var världen är på väg. Vågar inte nämna mina tankar och oron på arbetsplatsen eller till mina vänner för då kommer jag oförtjänt få en stämpel på mig som inte alls stämmer.

Hur tänker ni andra? Är jag ensam?

• Svar på tråden Sverige illa ute? IS står utanför porten.
  • Anonym (terrorstat)

Nej du är inte ensam, kunde ha skrivit ts själv, trebarns förälder som är väldigt frustrerat att se på vad som händer med mitt land och vad vi låter våra barn att växa upp i.

Sverige har redan blivit en terrorstat som låter krigsförbrytare söka sig hit på grund av våra idiotregler och bidrag.

Både Migrationsverket och polis har erkänt att dom har noll koll på vad som slussas vidare in i landet.

• todo nada
    Dasking skrev 2015-08-28 23:33:19 följande:

Hur vill du lösa problemet?

Vad sägs om att lösa det genom att USA tex ger fan i att vara i öst och röra om i grytan för jämnan? Det är trots allt dessa som handlar efter egenintresse utan att tänka längre än näsan räcker.

Usa har ju bland annat tränat isis. www.vaken.se/usa-tranade-isis-i-jordanien/

Så vem vet vilka grupper de stödjer både med vapen och träning idag, som kanske anses vara terrorister ist om ett par år. Farligt det där...
  • Anonym (Jaha)

Duger inte Aftonbladet som källa nu?

Ts du är verkligen inte ensam om att oroa dig. De flesta verkar dock inte oroa sig förrän något farligt händer i deras närhet eller deras anhöriga. Om denna artikel inte är oroande så funderar man hur noga folk läser.

• Anonym (Suffering)

Som trebarnsmamma blir jag beklämd. VAD ska vi göra åt rasismen och okunskapen i samhället? Är det verkligen ett sådant samhälle som mina barn ska växa upp i, fullt med rasism, inskränkthet, hat, okunskap, en massa vitt slödder som stöder Sverige demokraterna springandes lösa på gatorna. Nej usch. När JAG växte upp fick man lära sig tolerans, öppenhet och så fick man BILDNING i skolan, man fick lära sig källkritik och att inte prata med lågutbildade luffare och tuffa småpojkar med rakat skalle och bomberjackor sparkar man bäst mellan benen, inte ska de föröka sig! Tvi vale, IS vid gränsen? Jag slutade tro på sagoberättelser när jag slutade tro på tomten. En sagoberättelse kan vara nog så underhållande, men sann är den inte! Inte konstigt att mina väninnor rekommenderar invandrar män om det här är vart svenska män är på väg. IS vid gränsen, jomenvisst. Ungefär samtidigt som Jimmie Führern Åkesson bajsar guldklimpar.

• todo nada
    Anonym (terrorstat) skrev 2015-08-29 10:19:21 följande:

Det som är mest bekymmersamt är att det fortfarande finns folk som anser att vi ska förstöra allt vi har byggt upp för att "hjälpa" andra.

Sanningen är den att det vi håller på med hjälper ingen än några utvalda få på alla andras bekostnad.

Samtidigt som vi släpper in fienden till våran egen bakgård, folk som avskyr allt vi är och står för.

Vilka är "fienden" menar du? Ickesvenskar?

Och på vilkas bekostnad är det som vissa blir hjälpta?
  • Anonym (terrorstat)
    Anonym (Suffering) skrev 2015-08-29 10:23:28 följande:

Som trebarnsmamma blir jag beklämd. VAD ska vi göra åt rasismen och okunskapen i samhället? Är det verkligen ett sådant samhälle som mina barn ska växa upp i, fullt med rasism, inskränkthet, hat, okunskap, en massa vitt slödder som stöder Sverige demokraterna springandes lösa på gatorna. Nej usch. När JAG växte upp fick man lära sig tolerans, öppenhet och så fick man BILDNING i skolan, man fick lära sig källkritik och att inte prata med lågutbildade luffare och tuffa småpojkar med rakat skalle och bomberjackor sparkar man bäst mellan benen, inte ska de föröka sig! Tvi vale, IS vid gränsen? Jag slutade tro på sagoberättelser när jag slutade tro på tomten. En sagoberättelse kan vara nog så underhållande, men sann är den inte! Inte konstigt att mina väninnor rekommenderar invandrar män om det här är vart svenska män är på väg. IS vid gränsen, jomenvisst. Ungefär samtidigt som Jimmie Führern Åkesson bajsar guldklimpar.

Vi ska inte släppa in en massa hatande inskränkta individer som lever efter medeltida barbariska regler.

Det tragiska sanningen i detta att det är vår tolerans som har släppt in en massa intoleranta människor i samhället som förstör för oss nu.

Trevligt hur du kallar 25 % av samhället för vit slödder, speciellt med tanke på att många som röstar på sd nu är invandrare själva som har kommit hit för 20-30 år sen när sverige fortfarande var ett bra land att leva i.
    Så mycket för den där toleransen ni hycklare alltid svänger runt med uatn att ens veta vad ordet betyder.

IS med alla dom andra terror organisationer är redan här,
    Det är det vad den svenska toleransen har skapat.

www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2814030-goteborgspolis-vi-har-al-qaida-och-is-i-sverige

• Anonym (terrorstat)
    todo nada skrev 2015-08-29 10:23:57 följande:
    Vilka är "fienden" menar du? Ickesvenskar?

Och på vilkas bekostnad är det som vissa blir hjälpta?

www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2814030-goteborgspolis-vi-har-al-qaida-och-is-i-sverige

Fienden.

Med tanke på att vi betalar för att få hit terrorister och bjuder dom på kost och logi så på allas vår bekostnad.

Sen har man en annan kostnad i form av kriminalitet som har totalt exploderat på gatan senaste år.
    Också en kostnad skattebetalare tar.

• todo nada
    Anonym (terrorstat) skrev 2015-08-29 10:31:35 följande:

Fienden.

Med tanke på att vi betalar för att få hit terrorister och bjuder dom på kost och logi så på allas vår bekostnad.

Sen har man en annan kostnad i form av kriminalitet som har totalt exploderat på gatan senaste år.

Också en kostnad skattebetalare tar.

Oj, ja det är ju bekymmersamt. Hur stor andel av de som invandrar/invandrat till Sverige är delaktiga i IS..? Måste ju vara en överhängande siffra med tanke på din uppenbara oro..
  • Anonym (terrorstat)
    todo nada skrev 2015-08-29 10:36:18 följande:
    Oj, ja det är ju bekymmersamt. Hur stor andel av de som invandrar/invandrat till Sverige är delaktiga i IS..? Måste ju vara en överhängande siffra med tanke på din uppenbara oro..

Varje en är 10 för mycket.

Tycker verkligen inte att Sverige ska sponsra terrorism, om man för en sekund glömmer bort allt annat skit massinvandringen för med sig eller hur mycket det kostar.

Varken migrationsverket eller polis har en susning om vad det är för folk eller "barn" dom slussar vidare in i landet med frikort att göra vad som, om inte det är skrämmande som fan vet jag inte vad är.

Svar på tråden Sverige illa ute? IS står utanför porten.