• Anonym (Orolig mor)

Sverige illa ute? IS står utanför porten.

Hej alla!

Jag är mycket, ja väldigt mycket orolig för utvecklingen i Sverige.

Jag är en helt vanlig trebarns mamma som bor i en förort till en större stad. Jag oroas framförallt för mina tre barn, mest inför framtiden de har att möta i detta land. Jag har haft en trygg uppväxt i ett äldre Sverige. Jag arbetar heltid och kånkar dagarna i ände så gör även min man. Vi pratar ibland om framtiden och öven han fångas upp av min oro och rädsla när vi mer ingående pratar om framförallt barnen. Han har inga lugnande svar att ge och då blir jag än mer orolig över utvecklingen. Ibland ser jag bara på allt att det finns absolut INGENTING som kan komma något bra ut från allt detta. Ingenting som gynnar mina barn.

Jag har själv sett saker som jag inte kommer skriva ut här och så idag läser jag denna artikeln och får bara en klump i magen.

Varför ska vi utsätta våra fina barn för detta: www.aftonbladet.se/debatt/article21319209.ab

Eller är det något fel med mig som känner så som jag gör? Är orolig inte för mig själv utan för mina barns framtid och har börjat tänka mycket på var världen är på väg. Vågar inte nämna mina tankar och oron på arbetsplatsen eller till mina vänner för då kommer jag oförtjänt få en stämpel på mig som inte alls stämmer.

Hur tänker ni andra? Är jag ensam?

• Svar på tråden Sverige illa ute? IS står utanför porten.
  • Anonym (BB King)
    themia skrev 2015-08-29 11:41:20 följande:

Är du så in bomben inskränkt och nedlusad men SD-propaganda att du verkligen tror att de som flyr undan förföljelse och terror i sina hemländer, gör det enbart för att få bedriva terror i de länder som har vänligheten att ge dem skydd.

Eftertanke och sans - hört talas om sånt?

Skärp dig!

Säger allt om bildningsnivån hos SD:are och deras oförmåga att kunna tänka självständigt.
  • themia
    Anonym (BB King) skrev 2015-08-29 11:42:49 följande:
    Säger allt om bildningsnivån hos SD:are och deras oförmåga att kunna tänka självständigt.
  • Anonym (skärp dig)
    themia skrev 2015-08-29 11:41:20 följande:
    Är du så in bomben inskränkt och nedlusad men SD-propaganda att du verkligen tror att de som flyr undan förföljelse och terror i sina hemländer, gör det enbart för att få bedriva terror i de länder som har vänligheten att ge dem skydd.

Eftertanke och sans - hört talas om sånt?
    Skärp dig!

På den nivån alltså, polis, säpo och migrationsverket bedriver sd propaganda.

Det finns inga terrorister här, det finns inga muslimer som sprider sitt hat mot kristna på olika boenden runt om i landet, allt är sd propaganda och allt är bra i landet lagom.

• ummsumaya
    M A F H H skrev 2015-08-29 11:25:53 följande:

Nej, jag är inte alls rädd för IS här i Sverige.

Folk måste förstå att Sverige inte är det land som IS prioriterar, tror ni på allvar att de vill skapa ett wahhabitiskt kalifat i Sverige, istället för i Mellanöstern? Varför det?

Jag bodde ett tag i ett land där IS härjade, tro mig, DÅ var jag rädd. Det hände ett par gånger att jag skulle till något ställe, men sedan ångrade mig, och får en stund senare reda på att det stället jag skulle till blivit bombat. Jag hade tur varje gång.

Att leva i den skräcken, knappt våga gå ut, och sedan bo i Sverige och tro att det är illa här är bara naivt.

Jag är däremot rädd för människorna som tror på samma gren som IS här i Sverige, DET gör mig rädd och jag blir arg över att staten inte ser det.

Jasså, och vad är det för gren? Vad vet du egentligen om isis?
  • todo nada
    Anonym (Maja) skrev 2015-08-29 11:20:04 följande:

Det kommer du också att få göra. Jag är beredd. Du kommer att få en chock, eftersom du har skygglappar

Det är lugnt för min del, är inte orolig av samma anledningar som du. Hoppas du inte har någon internetuppkoppling i bunkern bara...
  • todo nada
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-29 11:25:37 följande:

Göteborgposten =avpixlat =vi blundar för allt som står svart på vit?

Det sjuka i det hela är att vi vet inte, inte ens säpo som ska hålla ett öga på säkerheten har en aning om hur många det som kommer hit.

Det enda man kan med säkerhet säga att det är många, noll översyn eller kontroll från vår sida gör det hela möjligt.

Nya granater mot polis inatt, Stockholm denna gången, låter det som "normal" gängkriminalitet som vi har tyvärr vant oss vid i takt att det har ökat eller låter det som vi har tagit det till en helt ny nivå?

Granater mot ordningsmakten låter mer som en militär taktik och inte ljusskygga individer som försöker göra skattefria pengar.

Ingen vet, inte ens Säpo vet, men ändå kan man konstatera att det är många... Härligt med SD retorik.
  • Anonym (ABC123)
    Nerfherder skrev 2015-08-29 11:35:49 följande:

Ah justja... att vara anonym och vräka ur dig hemskheter gör dig stor? Skulle vara kul att mötas på lika villkor, men nej då

Du är också anonym.
  • Anonym (skärp dig)
    todo nada skrev 2015-08-29 11:52:21 följande:
    Ingen vet, inte ens Säpo vet, men ändå kan man konstatera att det är många... Härligt med SD retorik.

Om enskilda "flyktingar" som betalar smugglare vet mycket väl vilket land som har mest förmåner för dom så kan man ta för givet att terrororganisationer är också mycket väl medvetna att Sverige saknar nån som helst kontroll.

Ingen annan land i eu erbjuder terrororganisationer öppen dörr, självklart utnyttjas det av element som vill oss illa vilket bekräftas av myndigheter.

• todo nada
    Anonym (ABC123) skrev 2015-08-29 11:33:19 följande:

Folk blir bannade, uppsagda från sina jobb, anklagade för rasism. DÄRFÖR är folk anonyma. Och du behöver inte verka hånfull och tro dig vara större för att du redan från början har ett anonymt nick och SLIPPER anonymitetfunktionen. Tror du folk är dumma i huvet?

Ja, jag tror många är dumma i huvudet efter allt som man läser här dagligen. Ditt inlägg här var ett bra exempel på en skrift som gav mig sådana vibbar...

Dessutom vet både du och jag att ni är anonyma eftersom ni inte vill få ert registrerade nick på sidan associerat med era främlingsfientliga åsikter. Jag står för allt jag skriver, och tycker det är så jäkla rätt att jag på alla sätt vill få mina åsikter sammankopplade med mitt nick.
  • themia
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-29 11:46:31 följande:

På den nivån alltså, polis, säpo och migrationsverket bedriver sd propaganda.

Det finns inga terrorister här, det finns inga muslimer som sprider sitt hat mot kristna på olika boenden runt om i landet, allt är sd propaganda och allt är bra i landet lagom.

Så typiskt för SD-sektens anhängare, välden är bara svart eller vit.
    Antingen SD eller elände.
Svar på tråden Sverige illa ute? IS står utanför porten.