• Anonym (Orolig mor)

Sverige illa ute? IS står utanför porten.

Hej alla!

Jag är mycket, ja väldigt mycket orolig för utvecklingen i Sverige.

Jag är en helt vanlig trebarns mamma som bor i en förort till en större stad. Jag oroas framförallt för mina tre barn, mest inför framtiden de har att möta i detta land. Jag har haft en trygg uppväxt i ett äldre Sverige. Jag arbetar heltid och kånkar dagarna i ände så gör även min man. Vi pratar ibland om framtiden och öven han fångas upp av min oro och rädsla när vi mer ingående pratar om framförallt barnen. Han har inga lugnande svar att ge och då blir jag än mer orolig över utvecklingen. Ibland ser jag bara på allt att det finns absolut INGENTING som kan komma något bra ut från allt detta. Ingenting som gynnar mina barn.

Jag har själv sett saker som jag inte kommer skriva ut här och så idag läser jag denna artikeln och får bara en klump i magen.

Varför ska vi utsätta våra fina barn för detta: www.aftonbladet.se/debatt/article21319209.ab

Eller är det något fel med mig som känner så som jag gör? Är orolig inte för mig själv utan för mina barns framtid och har börjat tänka mycket på var världen är på väg. Vågar inte nämna mina tankar och oron på arbetsplatsen eller till mina vänner för då kommer jag oförtjänt få en stämpel på mig som inte alls stämmer.

Hur tänker ni andra? Är jag ensam?

• Svar på tråden Sverige illa ute? IS står utanför porten.
  • Anonym (Maja)
    todo nada skrev 2015-08-29 11:17:42 följande:

Snälla, gör det! Stäng in dig och dina åsikter i ett litet fuktigt utrymme med pansarväggar långt, långt nere i jorden...

Det kommer du också att få göra. Jag är beredd. Du kommer att få en chock, eftersom du har skygglappar
  • Anonym (skärp dig)
    todo nada skrev 2015-08-29 11:15:45 följande:
    Precis, vi tangentbordsfäktare måste ju väga upp er självutnämnda invandringsexperter som läser avpixlat till morgonkaffet.

Jag vill ha siffror/fakta om denna tragedi sv is medlemmar som kommer hit och vill islamisera hela Sverige. Och jag anser att du bör kunna presentera något som styrker detta hot mot vår existens, eftersom du skriver utifrån utgångsläget att du besitter kunskap kring detta överhängande hot.

Så, hur många isis medlemmar finns i Sverige?

Att det finns ifrågasätter jag inte, utan ditt påstående att de är så många som valfärdar hit att det är att anses som ett hot mot Sverige.

Göteborgposten =avpixlat =vi blundar för allt som står svart på vit?

Det sjuka i det hela är att vi vet inte, inte ens säpo som ska hålla ett öga på säkerheten har en aning om hur många det som kommer hit.

Det enda man kan med säkerhet säga att det är många, noll översyn eller kontroll från vår sida gör det hela möjligt.

Nya granater mot polis inatt, Stockholm denna gången, låter det som "normal" gängkriminalitet som vi har tyvärr vant oss vid i takt att det har ökat eller låter det som vi har tagit det till en helt ny nivå?
    Granater mot ordningsmakten låter mer som en militär taktik och inte ljusskygga individer som försöker göra skattefria pengar.

• M A F H H

Nej, jag är inte alls rädd för IS här i Sverige.
    Folk måste förstå att Sverige inte är det land som IS prioriterar, tror ni på allvar att de vill skapa ett wahhabitiskt kalifat i Sverige, istället för i Mellanöstern? Varför det?

Jag bodde ett tag i ett land där IS härjade, tro mig, DÅ var jag rädd. Det hände ett par gånger att jag skulle till något ställe, men sedan ångrade mig, och får en stund senare reda på att det stället jag skulle till blivit bombat. Jag hade tur varje gång.
    Att leva i den skräcken, knappt våga gå ut, och sedan bo i Sverige och tro att det är illa här är bara naivt.

Jag är däremot rädd för människorna som tror på samma gren som IS här i Sverige, DET gör mig rädd och jag blir arg över att staten inte ser det.

• Nerfherder
    Anonym (Maja) skrev 2015-08-29 11:09:52 följande:

Behövs det en länk för att förstå att det håller på att gå åt helvete för Sverige? Det kan vem som helst räkna ut om man tänker till lite. Bygga skyddsrum och börja bunkra

Är du rädd för spöken också?
  • Anonym (Maja)
    Nerfherder skrev 2015-08-29 11:26:36 följande:

Är du rädd för spöken också?

Fortsätt blunda du..
  • Anonym (ABC123)
    todo nada skrev 2015-08-29 10:56:01 följande:

Tycker alltid det är lika festligt att uttalanden som detta alltid kommer från personer som väljer att diskutera anonymt. Är det ett sätt att få utlopp för allt ni inte har ballar nog att säga i verkliga livet..?

Tycker nog du ska kritisera USA istället som sponsrat isis både med träning och vapen. Det är inte för inte som Bin Ladin också tex var tränad av CIA...

Fast du har nog ingen koll på sådana saker ändå, du verkar ha skapat dig egna överdrivna teorier om de som kommer till Sverige. Du vet däremot att det inte på något sätt är en överhängande massa medlemmar ur IS iaf, det är antagligen därför du inte ville svars konkret på min fråga eftersom svaret på den inte stödjer dina galna uttalanden.

Folk blir bannade, uppsagda från sina jobb, anklagade för rasism. DÄRFÖR är folk anonyma. Och du behöver inte verka hånfull och tro dig vara större för att du redan från början har ett anonymt nick och SLIPPER anonymitetfunktionen. Tror du folk är dumma i huvet?
  • Rataxes
    Okej? Du länkar till välkända konspirationssidor som blänker av aluminiumfolie.
    Förutom Time, som citerar en iransk källa (partisk, nejdå   )
    Och ett blogginlägg i Skånska dagbladet.

Nej, det dryper av foliehattsidor med allt från chemtrails till rymdödlor.
    Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • Nerfherder
    Anonym (ABC123) skrev 2015-08-29 11:33:19 följande:

Folk blir bannade, uppsagda från sina jobb, anklagade för rasism. DÄRFÖR är folk anonyma. Och du behöver inte verka hånfull och tro dig vara större för att du redan från början har ett anonymt nick och SLIPPER anonymitetfunktionen. Tror du folk är dumma i huvet?

Ah justja... att vara anonym och vräka ur dig hemskheter gör dig stor? Skulle vara kul att mötas på lika villkor, men nej då
  • Rataxes
    todo nada skrev 2015-08-29 11:15:45 följande:
    Precis, vi tangentbordsfäktare måste ju väga upp er självutnämnda invandringsexperter som läser avpixlat till morgonkaffet.

Jag vill ha siffror/fakta om denna tragedi sv is medlemmar som kommer hit och vill islamisera hela Sverige. Och jag anser att du bör kunna presentera något som styrker detta hot mot vår existens, eftersom du skriver utifrån utgångsläget att du besitter kunskap kring detta överhängande hot.

Så, hur många isis medlemmar finns i Sverige?

Att det finns ifrågasätter jag inte, utan ditt påstående att de är så många som valfärdar hit att det är att anses som ett hot mot Sverige.
    Senaste siffran på IS-resenärer ligger väl på runt 300, varav ett 40-tal som vi slipper få tillbaks. För varje individ som åker på terroristresa finns det ett antal som backar upp ekonomiskt och ideologiskt här. Tänkte skriva härhemma, men Sverige verkar inte vara hemma för dessa avskum.
    Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • themia
    Anonym (terrorstat) skrev 2015-08-29 10:31:35 följande:

www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2814030-goteborg...

Fienden.

Med tanke på att vi betalar för att få hit terrorister och bjuder dom på kost och logi så på allas vår bekostnad.

Sen har man en annan kostnad i form av kriminalitet som har totalt exploderat på gatan senaste år.
    Också en kostnad skattebetalare tar.

Är du så in bomben inskränkt och nedlusad men SD-propaganda att du verkligen tror att de som flyr undan förföljelse och terror i sina hemländer, gör det enbart för att få bedriva terror i de länder som har vänligheten att ge dem skydd.

Eftertanke och sans - hört talas om sånt?
    Skärp dig!
Svar på tråden Sverige illa ute? IS står utanför porten.