• Anonym (Orolig mor)

Sverige illa ute? IS står utanför porten.

Hej alla!

Jag är mycket, ja väldigt mycket orolig för utvecklingen i Sverige.

Jag är en helt vanlig trebarns mamma som bor i en förort till en större stad. Jag oroas framförallt för mina tre barn, mest inför framtiden de har att möta i detta land. Jag har haft en trygg uppväxt i ett äldre Sverige. Jag arbetar heltid och kånkar dagarna i ände så gör även min man. Vi pratar ibland om framtiden och öven han fångas upp av min oro och rädsla när vi mer ingående pratar om framförallt barnen. Han har inga lugnande svar att ge och då blir jag än mer orolig över utvecklingen. Ibland ser jag bara på allt att det finns absolut INGENTING som kan komma något bra ut från allt detta. Ingenting som gynnar mina barn.

Jag har själv sett saker som jag inte kommer skriva ut här och så idag läser jag denna artikeln och får bara en klump i magen.

Varför ska vi utsätta våra fina barn för detta: www.aftonbladet.se/debatt/article21319209.ab

Eller är det något fel med mig som känner så som jag gör? Är orolig inte för mig själv utan för mina barns framtid och har börjat tänka mycket på var världen är på väg. Vågar inte nämna mina tankar och oron på arbetsplatsen eller till mina vänner för då kommer jag oförtjänt få en stämpel på mig som inte alls stämmer.

Hur tänker ni andra? Är jag ensam?

• Svar på tråden Sverige illa ute? IS står utanför porten.
  • Rataxes
    todo nada skrev 2015-08-29 10:12:03 följande:
    Vad sägs om att lösa det genom att USA tex ger fan i att vara i öst och röra om i grytan för jämnan? Det är trots allt dessa som handlar efter egenintresse utan att tänka längre än näsan räcker.

Usa har ju bland annat tränat isis. www.vaken.se/usa-tranade-isis-i-jordanien/

Så vem vet vilka grupper de stödjer både med vapen och träning idag, som kanske anses vara terrorister ist om ett par år. Farligt det där...
    Jämfört med vaken.se ter sig Avpixlat som BBC jämfört med News of the World.
    Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • todo nada
    Anonym (terrorstat) skrev 2015-08-29 10:40:00 följande:

Varje en är 10 för mycket.

Tycker verkligen inte att Sverige ska sponsra terrorism, om man för en sekund glömmer bort allt annat skit massinvandringen för med sig eller hur mycket det kostar.

Varken migrationsverket eller polis har en susning om vad det är för folk eller "barn" dom slussar vidare in i landet med frikort att göra vad som, om inte det är skrämmande som fan vet jag inte vad är.

Tycker alltid det är lika festligt att uttalanden som detta alltid kommer från personer som väljer att diskutera anonymt. Är det ett sätt att få utlopp för allt ni inte har ballar nog att säga i verkliga livet..?

Tycker nog du ska kritisera USA istället som sponsrat isis både med träning och vapen. Det är inte för inte som Bin Ladin också tex var tränad av CIA...

Fast du har nog ingen koll på sådana saker ändå, du verkar ha skapat dig egna överdrivna teorier om de som kommer till Sverige. Du vet däremot att det inte på något sätt är en överhängande massa medlemmar ur IS iaf, det är antagligen därför du inte ville svars konkret på min fråga eftersom svaret på den inte stödjer dina galna uttalanden.
  • Nerfherder
    Rataxes skrev 2015-08-29 10:52:35 följande:

Ja att hänvisa till vaken.se är inte direkt seriöst. De är uppochnervända världen där tom Chemtrails existerar.
  • Anonym (terrorstat)
    todo nada skrev 2015-08-29 10:56:01 följande:
    Tycker alltid det är lika festligt att uttalanden som detta alltid kommer från personer som väljer att diskutera anonymt. Är det ett sätt att få utlopp för allt ni inte har ballar nog att säga i verkliga livet..?

Tycker nog du ska kritisera USA istället som sponsrat isis både med träning och vapen. Det är inte för inte som Bin Ladin också tex var tränad av CIA...

Fast du har nog ingen koll på sådana saker ändå, du verkar ha skapat dig egna överdrivna teorier om de som kommer till Sverige. Du vet däremot att det inte på något sätt är en överhängande massa medlemmar ur IS iaf, det är antagligen därför du inte ville svars konkret på min fråga eftersom svaret på den inte stödjer dina galna uttalanden.

Festligt skulle jag inte säga det är, tragisk att fortfarande idag där vi står inför en vägskäll så sitter det fortfarande modiga tangentbordsfäktare som bagatelliserar tragedin som drabbar Sverige just nu.

USA och Sovjet/Ryssland har sponsrat diverse organisationer som gagnade deras syfte i decennier, ingen nyhet, förändrar fortfarande inte faktum att dom har fått fotfäste i Sverige och rekryterar "svenskar" till sina grupper.

Det är inte jag som rapporterade att terrorgrupper är i Sverige, det var en polismästare, fast du tycker väl att han har noll koll på läget.

• Anonym (Ge upp nu.)
    FDFMGA skrev 2015-08-29 09:33:21 följande:

Tja, om jag tänker på mina barn och deras framtid finns det mycket jag kan oroa mig för, kanske särskilt vad klimatförändringarna kan innebära.

En av de få saker jag aldrig skulle oroa mig för är att IS kan komma att stå utanför porten. För mig är det bara ett exempel på hur totalt verklighetsfrämmande rasistpropagandan är. Jag är i så fall mer oroad för den massiva tankeförslappning som SD:s framgångar har inneburit för delar av befolkningen. Är det möjligt att den kan fortsätta? Och i så fall hur länge och ner till vilken "avsaknad av all intelligens"-nivå.

IS står utanför porten, ja jag säger då det

En starkt bidragande orsak till att många är oroliga i tysthet över bland annat IS är förmodligen att dolk som du DIREKT ropar "SD" när de ger uttryck för sina tankar. Har det verkligen blivit så jävligt att oro för terrorism = SD?? Illa. Mycket illa.
  • Nerfherder
    Anonym (terrorstat) skrev 2015-08-29 11:03:53 följande:

Festligt skulle jag inte säga det är, tragisk att fortfarande idag där vi står inför en vägskäll så sitter det fortfarande modiga tangentbordsfäktare som bagatelliserar tragedin som drabbar Sverige just nu.

USA och Sovjet/Ryssland har sponsrat diverse organisationer som gagnade deras syfte i decennier, ingen nyhet, förändrar fortfarande inte faktum att dom har fått fotfäste i Sverige och rekryterar "svenskar" till sina grupper.

Det är inte jag som rapporterade att terrorgrupper är i Sverige, det var en polismästare, fast du tycker väl att han har noll koll på läget.

Har du en seriös länk?
  • todo nada
    Rataxes skrev 2015-08-29 10:52:35 följande:

m.motherjones.com/politics/2014/08/how-us-helped-isis-grow-monster-iraq-syria-assad

www.counterpunch.org/2014/09/19/how-the-us-helped-create-al-qaeda-and-isis/

time.com/2992269/isis-is-an-american-plot-says-iran/

www.infowars.com/isis-domestic-terror-threat-created-by-cia-and-u-s-military/

www.globalresearch.ca/us-department-of-defense-admits-supporting-isis-buffer-zones-in-syria/5451809

newsvoice.se/2015/01/29/isis-erkanner-finansiellt-stod-fran-usa/

www.truthandaction.org/us-trained-isis-forces-jordan-base/

www.skanskan.se/article/20140823/OPINION/140829730/-/hyckleriet-kring-isis&template=mobileart?originURL=www.skanskan.se/article/20140823/OPINION/140829730/-/hyckleriet-kring-isis

Vill du ha det från någon annan källa..? Annat språk..? Det är inte så att det inte dryper med information kring detta fenomenet.
  • Anonym (Maja)
    Nerfherder skrev 2015-08-29 11:06:59 följande:

Har du en seriös länk?

Behövs det en länk för att förstå att det håller på att gå åt helvete för Sverige? Det kan vem som helst räkna ut om man tänker till lite. Bygga skyddsrum och börja bunkra
  • todo nada
    Anonym (terrorstat) skrev 2015-08-29 11:03:53 följande:

Precis, vi tangentbordsfäktare måste ju väga upp er självutnämnda invandringsexperter som läser avpixlat till morgonkaffet.

Jag vill ha siffror/fakta om denna tragedi sv is medlemmar som kommer hit och vill islamisera hela Sverige. Och jag anser att du bör kunna presentera något som styrker detta hot mot vår existens, eftersom du skriver utifrån utgångsläget att du besitter kunskap kring detta överhängande hot.

Så, hur många isis medlemmar finns i Sverige?

Att det finns ifrågasätter jag inte, utan ditt påstående att de är så många som valfärdar hit att det är att anses som ett hot mot Sverige.
  • todo nada
    Anonym (Maja) skrev 2015-08-29 11:09:52 följande:

Behövs det en länk för att förstå att det håller på att gå åt helvete för Sverige? Det kan vem som helst räkna ut om man tänker till lite. Bygga skyddsrum och börja bunkra

Snälla, gör det! Stäng in dig och dina åsikter i ett litet fuktigt utrymme med pansarväggar långt, långt nere i jorden...
Svar på tråden Sverige illa ute? IS står utanför porten.