• Anonym (Orolig mor)

Sverige illa ute? IS står utanför porten.

Hej alla!

Jag är mycket, ja väldigt mycket orolig för utvecklingen i Sverige.

Jag är en helt vanlig trebarns mamma som bor i en förort till en större stad. Jag oroas framförallt för mina tre barn, mest inför framtiden de har att möta i detta land. Jag har haft en trygg uppväxt i ett äldre Sverige. Jag arbetar heltid och kånkar dagarna i ände så gör även min man. Vi pratar ibland om framtiden och öven han fångas upp av min oro och rädsla när vi mer ingående pratar om framförallt barnen. Han har inga lugnande svar att ge och då blir jag än mer orolig över utvecklingen. Ibland ser jag bara på allt att det finns absolut INGENTING som kan komma något bra ut från allt detta. Ingenting som gynnar mina barn.

Jag har själv sett saker som jag inte kommer skriva ut här och så idag läser jag denna artikeln och får bara en klump i magen.

Varför ska vi utsätta våra fina barn för detta: www.aftonbladet.se/debatt/article21319209.ab

Eller är det något fel med mig som känner så som jag gör? Är orolig inte för mig själv utan för mina barns framtid och har börjat tänka mycket på var världen är på väg. Vågar inte nämna mina tankar och oron på arbetsplatsen eller till mina vänner för då kommer jag oförtjänt få en stämpel på mig som inte alls stämmer.

Hur tänker ni andra? Är jag ensam?

• Svar på tråden Sverige illa ute? IS står utanför porten.
  • todo nada
    Rataxes skrev 2015-08-29 11:35:04 följande:

Okej? Du länkar till välkända konspirationssidor som blänker av aluminiumfolie.

Förutom Time, som citerar en iransk källa (partisk, nejdå   )

Och ett blogginlägg i Skånska dagbladet.

Nej, det dryper av foliehattsidor med allt från chemtrails till rymdödlor.

Är det jag skriver lögn?

Denna informationen finns att tillgå från massor av olika håll.
  • todo nada
    Rataxes skrev 2015-08-29 11:39:04 följande:

Senaste siffran på IS-resenärer ligger väl på runt 300, varav ett 40-tal som vi slipper få tillbaks. För varje individ som åker på terroristresa finns det ett antal som backar upp ekonomiskt och ideologiskt här. Tänkte skriva härhemma, men Sverige verkar inte vara hemma för dessa avskum.

300 under 2014? Totalt sett? Under en månad?

Vore intressant för att kunna räkna ut hur stor procent dessa utgör nämligen.
  • Anonym (skärp dig)
    themia skrev 2015-08-29 11:58:40 följande:
    Så typiskt för SD-sektens anhängare, välden är bara svart eller vit.
    Antingen SD eller elände.

Hade du nån kommentar som håller sig till topicen eller problemen som diskuteras här?

För om du vill bara skriva blablabla SD rassism bla bla bla så finns det säkerligen bättre lämpade hattrådar för det.

• Anonym (ABC123)
    Anonym (BB King) skrev 2015-08-29 11:42:49 följande:

Säger allt om bildningsnivån hos SD:are och deras oförmåga att kunna tänka självständigt.

Vad har Sd:are för bildningsnivå?
  • todo nada
    Anonym (skärp dig) skrev 2015-08-29 11:56:44 följande:

Om enskilda "flyktingar" som betalar smugglare vet mycket väl vilket land som har mest förmåner för dom så kan man ta för givet att terrororganisationer är också mycket väl medvetna att Sverige saknar nån som helst kontroll.

Ingen annan land i eu erbjuder terrororganisationer öppen dörr, självklart utnyttjas det av element som vill oss illa vilket bekräftas av myndigheter.

På vilket sätt har Sverige öppnat för IS terrorister menar du? Och fortfarande, du har ingen aning om problemet du just nu diskuterar, eftersom du uppenbarligen inte har koll på hur många av dessa som finns i Sverige. Det blir liksom bara att jag ska bemöta dina teser som du inte har någon fakta som stödjer, och jag är inte här för att diskutera hjärnspöken.
  • todo nada
    themia skrev 2015-08-29 11:58:40 följande:

Så typiskt för SD-sektens anhängare, välden är bara svart eller vit.

Antingen SD eller elände.

Man måste älska SD logik..

• M A F H H
    ummsumaya skrev 2015-08-29 11:47:23 följande:
    Jasså, och vad är det för gren? Vad vet du egentligen om isis?
    Wahhabism/salafism, precis som bland annat Al Qaida.

Jag vet ganska mycket om IS, hurså?
  • Smarthuvud
    todo nada skrev 2015-08-29 12:05:46 följande:
    På vilket sätt har Sverige öppnat för IS terrorister menar du? Och fortfarande, du har ingen aning om problemet du just nu diskuterar, eftersom du uppenbarligen inte har koll på hur många av dessa som finns i Sverige. Det blir liksom bara att jag ska bemöta dina teser som du inte har någon fakta som stödjer, och jag är inte här för att diskutera hjärnspöken.
    Jag har inget vettigt att tillföra diskussionen, mer än att jag tycker att du är SÅ söt!
  • todo nada
    Smarthuvud skrev 2015-08-29 12:08:18 följande:

Jag har inget vettigt att tillföra diskussionen, mer än att jag tycker att du är SÅ söt!

Det är ett i allra högsta grad ett relevant tillförande som herrn gärna får spamma med om han vill..
  • Rataxes
    todo nada skrev 2015-08-29 12:01:27 följande:
    300 under 2014? Totalt sett? Under en månad?

Vore intressant för att kunna räkna ut hur stor procent dessa utgör nämligen.
    En enda person som åker ner för att leka IS-Jihad är en för mycket. Hur många krävs det för att du ska vara nöjd och börja reagera?
    Ödslar inte tid på anonyma nick.
Svar på tråden Sverige illa ute? IS står utanför porten.