Inlägg från: Anonym (skärp dig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (skärp dig)

Sverige illa ute? IS står utanför porten.

todo nada skrev 2015-08-29 11:15:45 följande:
    Precis, vi tangentbordsfäktare måste ju väga upp er självutnämnda invandringsexperter som läser avpixlat till morgonkaffet.

Jag vill ha siffror/fakta om denna tragedi sv is medlemmar som kommer hit och vill islamisera hela Sverige. Och jag anser att du bör kunna presentera något som styrker detta hot mot vår existens, eftersom du skriver utifrån utgångsläget att du besitter kunskap kring detta överhängande hot.

Så, hur många isis medlemmar finns i Sverige?

Att det finns ifrågasätter jag inte, utan ditt påstående att de är så många som valfärdar hit att det är att anses som ett hot mot Sverige.

Göteborgposten =avpixlat =vi blundar för allt som står svart på vit?

Det sjuka i det hela är att vi vet inte, inte ens säpo som ska hålla ett öga på säkerheten har en aning om hur många det som kommer hit.

Det enda man kan med säkerhet säga att det är många, noll översyn eller kontroll från vår sida gör det hela möjligt.

Nya granater mot polis inatt, Stockholm denna gången, låter det som "normal" gängkriminalitet som vi har tyvärr vant oss vid i takt att det har ökat eller låter det som vi har tagit det till en helt ny nivå?
    Granater mot ordningsmakten låter mer som en militär taktik och inte ljusskygga individer som försöker göra skattefria pengar.

• Anonym (skärp dig)
    themia skrev 2015-08-29 11:41:20 följande:
    Är du så in bomben inskränkt och nedlusad men SD-propaganda att du verkligen tror att de som flyr undan förföljelse och terror i sina hemländer, gör det enbart för att få bedriva terror i de länder som har vänligheten att ge dem skydd.

Eftertanke och sans - hört talas om sånt?
    Skärp dig!

På den nivån alltså, polis, säpo och migrationsverket bedriver sd propaganda.

Det finns inga terrorister här, det finns inga muslimer som sprider sitt hat mot kristna på olika boenden runt om i landet, allt är sd propaganda och allt är bra i landet lagom.

• Anonym (skärp dig)
    todo nada skrev 2015-08-29 11:52:21 följande:
    Ingen vet, inte ens Säpo vet, men ändå kan man konstatera att det är många... Härligt med SD retorik.

Om enskilda "flyktingar" som betalar smugglare vet mycket väl vilket land som har mest förmåner för dom så kan man ta för givet att terrororganisationer är också mycket väl medvetna att Sverige saknar nån som helst kontroll.

Ingen annan land i eu erbjuder terrororganisationer öppen dörr, självklart utnyttjas det av element som vill oss illa vilket bekräftas av myndigheter.

• Anonym (skärp dig)
    themia skrev 2015-08-29 11:58:40 följande:
    Så typiskt för SD-sektens anhängare, välden är bara svart eller vit.
    Antingen SD eller elände.

Hade du nån kommentar som håller sig till topicen eller problemen som diskuteras här?

För om du vill bara skriva blablabla SD rassism bla bla bla så finns det säkerligen bättre lämpade hattrådar för det.

• Anonym (skärp dig)
    todo nada skrev 2015-08-29 12:05:46 följande:
    På vilket sätt har Sverige öppnat för IS terrorister menar du? Och fortfarande, du har ingen aning om problemet du just nu diskuterar, eftersom du uppenbarligen inte har koll på hur många av dessa som finns i Sverige. Det blir liksom bara att jag ska bemöta dina teser som du inte har någon fakta som stödjer, och jag är inte här för att diskutera hjärnspöken.

??

Tusentals papperslösa i veckan som slussas vidare utan nån som helst koll, hur menar du att vi har gjort det minsta för att stoppa terrorister?

Det är knappast mina teser om när jag kollar på hur polisen uppgivet rapporterar om olika terrororganisationers närvaro i landet.

När flyers med kalifat propaganda delas ut på gatan i Sverige så är det nått som är kraftigt fel i landet.

• Anonym (skärp dig)
    todo nada skrev 2015-08-29 12:37:09 följande:
    Ok, visa fakta som styrker det du skriver då, om det inte nu bara är teser?

Vad mer vill du ha än det som står postat i tråden?

Då flera källor som styrker en och samma sak, vi släpper in och stödjer terrorister som kommer förkläda som "migranter"

• Anonym (skärp dig)
    Anonym (rasister) skrev 2015-08-29 13:14:55 följande:
    Du trampar luft och tillför inte diskussionen något, vänligen lämna den här tråden.

Fanns det ens en diskussion?

Ts uttrycker en välbefogad rädsla för vad som händer i landet, tyvärr så är sanningen långt värre än det ts drog upp.
    Det finns knappa en diskussion mer än att man drar fram fakta som inte är diskutabla.

Lämna tråden?
    Är du på riktigt?

Jag tror jag väljer att fortsätta skriva om jag känner för att skriva, fritt land, öppet forum.

• Anonym (skärp dig)
    Anonym (rasister) skrev 2015-08-29 13:29:51 följande:
    Nu la du märke till mig! Fortsätt skriva du, men så länge du vägrar presentera länkar så kommer ingen ta dig på allvar...

Står redan länkar i tråden som bekräftar det världen har varnat oss för i många år nu.

www.independent.co.uk/news/world/europe/isis-fighters-hiding-on-migrant-boats-coming-to-europe-report-says-10255887.html

www.dailymail.co.uk/news/article-2958517/The-Mediterranean-sea-chaos-Gaddafi-s-chilling-prophecy-interview-ISIS-threatens-send-500-000-migrants-Europe-psychological-weapon-bombed.html

www.dailytelegraph.com.au/terrorists-hiding-with-boat-people/story-e6freuy9-1225790211002

• Anonym (skärp dig)
    Smecker skrev 2015-08-29 13:39:01 följande:
    Det är ju SD som är problemet. Något annat problem är svårt att se.

Vad har sd med detta att göra överhuvudtaget mer än att folk försöker skifta fokus från reella problem till hjärnspöken?

Du kan kolla genom alla länkar postade i tråden, menar du på allvar att du inte anser sponsring av terrorister och att Sverige ger dom fristad som ett problem?

• Anonym (skärp dig)
    Smecker skrev 2015-08-29 13:52:11 följande:
    Så de kommer förklädda till migranter, du kan med säkerhet visa på att de inte ÄR migranter som lämnat striderna och flytt till Sverige oavsett vilken sida de stred för? Eftersom du nu med säkerhet vet det så vet du även hur många de är, så.. pray tell. Hur många är dessa förklädda till migranter-terrorister som planerar terrorbrott i Sverige?

Jag?

Jag litar i det fallet mer på alarmerande varningar från hela världen och våra egna myndigheters utsago att alla muslimska terrorgrupper har fäste i Sverige, definitivt mer än nån mupp på nätet som försöker bagatellisera faktum.

Om vi hade haft en siffra så skulle det i all fall vara lite betryggande, det skulle peka på att säpo har i alla fall en susning om vad som händer och håller koll på riskindivider, i dagens läge har vi ingen aning vilket i sig är mer skrämmande än att veta, det kan vara tusentals, det kan vara tiotusentals, vi har ingen aning.

Hur som så anser inte du det vara ett problem att vi har noll översyn på vad för folk vi släpper in i landet och vi vet med all säkerhet att många av dom är inte vad dom uppger sig att vara?

Oavsett vilken sida dom stred på, du vill på riktigt ha hit is veteraner härdade i strid?
    I och för sig, med tanke på att granater kastas mot polis på sistone så tror jag vi redan har en betydande del av dom på gatan redan som gör vad dom kan för att samla in pengar till sin kamp.

Svar på tråden Sverige illa ute? IS står utanför porten.